Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
har träffat josef flertalet gånger, han är väldigt ödmjuk, snäll, nästan lite blyg. Inte alls som han kanske ser ut vid första ögonkastet. Utan att ha läst fupen, så nej, detta är inte på riktigt. han är inte typen.

Han är förvisso känd för att vara motsatsen till det du beskriver, så det är troligt att han har möjlighet att vara våldtäktsman då det finns många olika variabler som gör en våldtäksman. "Han är inte den typen" är ju en myt bara det.
Citera
2021-12-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Men kvinnan är löngerska trots att detta inte bevisats?
Med tanke på att människor har väldigt lätt för att ljuga så nästan, ja. Många kvinnor är dessutom sjuka i huvudet, framförallt i Sverige, skulle du bli förvånad om det kommer fram att "våldtäkten" grundades i att han smiskade henne lite för hårt? Inte jag.
Citera
2021-12-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Mm visst är det lite intressant det där? Men så klart ska alla tro på kvinnan, för i Sverige är kvinnan den hela kon, ha ha ha säger jag bara.

Jag undrar jag hur många män det är som sitter i finkan för att kvinnor har ljugit om att blivit våldtagna? Flera tusen antagligen.

Det är rent utsagt vidrigt av svenska kvinnor att betee sig på det här sättet, man undrar vad fan det är som har gått snett i huvudet på dom

Den här idén om att kvinnor ”hittar på” eller ljuger om våldtäkt för att de 1. Vill hämnas 2. Ångrar sig 3. Vill jävlas och därmed sätter dit oskyldiga killar och män, skrattretande att det finns sånna som verkligen tror att det funkar så. Tror du det räcker med att droppa ett namn på en kille hos polisen och så åker han fast?

2019 anmäldes 8820 våldtäkter i Sverige. Vilket resulterade i 409 domar. Det är inte ens fem procent dömda. Det betyder att 95 procent går fria. 95 procent. Det är i stort sett riskfritt att våldta.

Om du anmäler en våldtäkt så riskerar du alltså för det första att din gärningsman inte blir dömd. Du behöver också berätta om, i detalj, vad som hänt. Du behöver göra det igen framför rätten. Du ska helst ha vittnen eller någon form av annan bevisning. Dessutom finns risken att det är du som får bära skammen. Eller att ingen tror att det hänt om han frias.

Om hämnd är grejen tänker jag att det finns rätt många andra brott som med mycket större sannolikhet går till dom.

Och vad säger forskningen? Jo såhär: ”Den typiska ”falskanmälan” är gjord av en tonårstjej, som påstår sig ha blivit våldtagen av en eller flera gärningsmän på offentlig plats, men där uppgifterna om hur våldtäkten gått till kan motbevisas genom utredning, och där signalementen är så märkliga eller vaga att det inte går att hitta någon förövare. Bara ett fåtal av de svaga anmälningarna handlar om våldtäkter inom en relation och inte i något fall i vår undersökning blev någon man ens delgiven misstanke”. (Christian och Eva Diesen).

Det är bara en gammal vidrig idé om kvinnan som en hämndlysten ljugande häxa. Och om män som faller offer för hennes nycker. När problemet som vi ALLA borde ta upp istället är: hur fan kan så många killar och män använda sexuellt våld mot tjejer och kvinnor?
Citera
2021-12-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Han är förvisso känd för att vara motsatsen till det du beskriver, så det är troligt att han har möjlighet att vara våldtäktsman då det finns många olika variabler som gör en våldtäksman. "Han är inte den typen" är ju en myt bara det.
Hur är han känd för det? För att han varit med i några videos med riskmongot Abbe blattelito och Andreas startklar för år sedan? Iofs inte sett dom och hatar mig själv för att jag ens har lite koll på det här.

Jag har inte kollat på ex on the beach eller liknande skit sedan jag var 16 men jag har sett glimtar ifrån där Josef är med, kommer ihåg mycket väl hur bilden av honom var en tillbakadragen och lugnare kille, definitivt inte som resterande av klientelet som brukar vara med i dessa program, skrikiga omogna och ett extremt behov av uppmärksamhet/bekräftelse.
Citera
2021-12-28, 17:49
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Samir Badrans lillebrorsa?
Citera
2021-12-28, 17:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Jaha ännu en lögnerska alltså, det är då helt otroligt så mycket kvinnor ljuger i Sverige för att dom "ångrar sig".

Som att Josef behöver våldta och riskera detta, haha killen kan få hur många kåta svenska kvinnor som helst.

Nej, jag frågar som Alexander Bard: Hur mycket ska män ta egentligen innan dom inser att svenska kvinnor har blivit sjuka i huvudet?

Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Så är det, det jag menar är att logiskt sätt bör risken för att någon våldtar någon när denne har 50 olika tjejer i DM som vill suga dennes kuk minska drastiskt.

Josef verkar dessutom relativt ödmjuk och skön, och då hatar jag generellt både blattar och alla som har med PH/ex on the beach att göra.
Kan ni inte skilja på sex och våldtäkt? Helt olika saker. Om har har hundratals brudar på kö för sex är helt irrelevant. Vissa vill våldta, tyvärr. Finns massvis med exempel på snubbar som har brudar efter sig som åker dit för våldtäkt. Exempel: Behövde verkligen Bill Cosby droga brudar när han var en av de mest omtyckta människorna i Amerika?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2021-12-28 kl. 17:53.
Citera
2021-12-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kan du inte skilja på sex och våldtäkt? Helt olika saker. Om han har hundratals brudar på kö för sex är helt irrelevant. Vissa vill våldta, tyvärr. Finns massvis med exempel på snubbar som har brudar efter sig som åker dit för våldtäkt. Exempel: Behövde verkligen Bill Cosby droga brudar när han var en av de mest omtyckta människorna i Amerika?
Jag vet inte? Kan jag det? Gränsen är väldigt skör i dagens Sverige.

Att vissa vill våldta förstår jag, och jag har ju inte heller påstått att Josef är oskyldig men baserat på vem killen är (kan ha helt fel här, känner trots allt inte honom i verkliga livet) och att detta ska ha skett på en toa på en nattklubb ger mig starka "jag blev för full och ångrade mig dagen efter" vibbar.

Därav tar jag killens försvar framför tjejen fram tills denne bevisats skyldig, efter det är det bara att slänga in honom och kasta bort nyckeln och hoppas att tjejen inte lider alltför mycket av det här och kommer på banan snabbt igen.

Är det ord not ord så blir det troligen nerlagt.

Visar det sig att tjejen de facto ljugit så blir hon förhoppningsvis uthängd och har det sämre än hon hade haft det i Indien.
Senast redigerad av starzkis 2021-12-28 kl. 17:58.
Citera
2021-12-28, 17:58
Medlem
Citat:
Så är det, det jag menar är att logiskt sätt bör risken för att någon våldtar någon när denne har 50 olika tjejer i DM som vill suga dennes kuk minska drastiskt.

Josef verkar dessutom relativt ödmjuk och skön, och då hatar jag generellt både blattar och alla som har med PH/ex on the beach att göra.

Konceptet våldtäkt härstammar extremt sällan utifrån att någon ”inte får ligga”.
Citera
2021-12-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Konceptet våldtäkt härstammar extremt sällan utifrån att någon ”inte får ligga”.
Tror du? Jag tror inte att någon som drar in en tjej i skogen och överfaller henne eller slinker ner en tablett på efterfesten är någon som får tjejer på rullande band, alternativt är det en störd jävel som får det men ändå inte kan kontrollera sig, återstår att se
Senast redigerad av starzkis 2021-12-28 kl. 18:03.
Citera
2021-12-28, 18:05
Medlem
Citat:
Jag vet inte? Kan jag det? Gränsen är väldigt skör i dagens Sverige.

Att vissa vill våldta förstår jag, och jag har ju inte heller påstått att Josef är oskyldig men baserat på vem killen är (kan ha helt fel här, känner trots allt inte honom i verkliga livet) och att detta ska ha skett på en toa på en nattklubb ger mig starka "jag blev för full och ångrade mig dagen efter" vibbar.

Väldigt skör? Läs på lite om samtyckeslagen så är den väldigt enkelt att förstå.

Samtycke under tvång eller tjat är inget samtycke. Det är inte okej att försöka övertala någon att ha sex även om personen till slut säger ja.

Personen kan tycka att det känns okej att bli övertalad just då, men kan må väldigt dåligt efteråt när hen funderar på vad som hände och hur det blev som det blev, trots att hen egentligen inte ville.

Bara för att en person gett sitt samtycke en gång så är inte det samma sak som att det alltid finns ett samtycke. Ett samtycke innebär inte heller att det finns samtycke till alla aktiviteter med sexuell koppling. Det kan vara så att personen sagt ja till din kropp nära sin under exempelvis en dans men inte vill mer än så. Det kan också vara så att personen sagt ja till hångel och smek men inte vill ha sex.
Citera
2021-12-28, 18:06
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Med tanke på att människor har väldigt lätt för att ljuga så nästan, ja. Många kvinnor är dessutom sjuka i huvudet, framförallt i Sverige, skulle du bli förvånad om det kommer fram att "våldtäkten" grundades i att han smiskade henne lite för hårt? Inte jag.
Det hade inte förvånat mig särskilt, inte heller om det visar sig att Josef är en snabbknullare men jag väntar tills det finns en FUP innan jag bestämmer mig. Jag ville mest utröna om du var intresserad av att upprätthålla sunda rättsprinciper eller om det i sedvanlig ordning handlade om incel-retorik.
Citera
2021-12-28, 18:10
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallorona123
Enligt häktesframställan från Sthlm TR målnr B17420-21:
Josef S*tt*rov är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt, 2021-11-06, Oxid Bar, Birger Jarlsgatan 33, Stockholms stad.

* = a

Någon som vet något mer om vad som hänt?

Undra hur hans flickvän Isabelle Gustafsson (bellliiis@instagram) mår. Josef e inte direkt känd för att vara trogen....

Josef Loco häktad för våldtäkt står det i rubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in