Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-31, 14:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Den riktigt stora skillnaden är att en komet på kollisionskurs med jorden vore ett verkligt hot, medans Gretas hyperboler skapade av en PR-firma bara är fantasier utan någon förankring i verkligheten.
Kalla mig konstig men jag tror att man ska se det som en betydligt bredare allegori än vare sig klimatet eller C19.
2021-12-31, 18:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är rätt talande för dig och klimatsektens bristande intellekt att en Hollywood-film som är ren fiktion är sanningens skiljedomare för er.

Fiktion: (av latin fingere, skapa, göra), innebär något påhittat eller uppdiktat, fantasi, till skillnad från det verkliga.
Du är en "gift that keeps on giving". Alla har fel förutom du, samma koncept som deep state, antivaxx, m,m. Klassisk smartig flashbackare, bring it on.

Men till nyårsfirandet så kan vi lägga till att Greta blev nominerad som en utav the person of the year av The Guardians läsare.

Guardian readers nominate their person of the year
Citat:
Greta Thunberg for challenging world leaders to take immediate action for climate change. An amazing young person, calling on all people to do their part to stop climate change. We need more people in the world like her.
https://www.theguardian.com/world/20...on-of-the-year
2021-12-31, 22:15
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det finns metan från naturgas (fossilt och ondskefullt) och det finns metan från biogas (klimatvänligt och gjort av gödsel och rötslam).

Jag vill dra mig till minnes att Di Caprio gjorde någon klimathotsfilm som uppvisade helt nya naturlagar. Bl a var det väl en scen där en mängd kalluft från stratosfären på något magiskt sätt transporterades till jordytan utan att genomgå någon temperaturförändring pga tryckförändringen.

Det som klimatkyrkan med S:t Greta™ i spetsen utmärker sig för, är en fullständig frånvaro av naturvetenskaplig förståelse. Greta™ hävdar att ett par hundra arter utrotas dagligen. Vilka arter? Det uppskattas i verkligheten att ca 400 arter har utrotats de sista 200 åren. Vilken information har Greta™ som trumfar det rådande kunskapsläget? Greta™ hävdar att skiten träffar fläkten om inte koldioxidutsläppen går ner till noll om 8,5 / 10 / 12 år (ringa in siffran som gäller för dagen). Jaha, men då är vi totalrökta. Ca 85% av världens energiförbrukning kommer från fossila bränslen, vilket med en enorm ekonomisk ansträngning kanske skulle kunna sänkas till 80% om 10 år. Det här visar på problemet med Greta™ och resten av klimatkyrkan. De kan inte räkna och de förstår inte grundläggande fysik.

"Våra koldioxider" Jo, tjena.

Inte fanken kan man se skillnad på fossilmetan och biometan när gasen ifråga brinner. Samma kemiska formel, samma restprodukter: huvudsakligen vatten och koldioxid, med vissa undantag t.ex. vid ofullständig förbränning. Eller menar du att biometan genererar den "goda koldioxiden", medan fossilmetan genererar den "onda koldioxiden" och därmed har Greta kunnat se olika koldioxider i luften? :-) :-) :-)
2021-12-31, 22:53
Medlem
Giant Squids avatar
16 pers idag på Gretas personliga fredags strejk, kan det vara klasskompisarna månne med. Älgkult skylten sticker ut lite..

https://pbs.twimg.com/media/FH7lmthX...jpg&name=small
2021-12-31, 23:02
Medlem
Jag undrar om inte Greta är en sån där som skulle vara totalt skogstokig som flickvän? Självmordshota, sparka sönder xboxet, krossa porslin, misstolka allt man säger, humörsvängningar, skrik och gråt-anfall osv. Något med hennes uppsyn säger mig att hon har potential till att bli en sådan.
2021-12-31, 23:06
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
16 pers idag på Gretas personliga fredags strejk, kan det vara klasskompisarna månne med. Älgkult skylten sticker ut lite..

https://pbs.twimg.com/media/FH7lmthX...jpg&name=small

Att "Skolstrejk för klimatet" skyltarna är "skrivna" av samma person är pinsamt uppenbart.
Hur många liknande skyltar har sekten egentligen?
Är dom masstillverkade?
2021-12-31, 23:08
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag undrar om inte Greta är en sån där som skulle vara totalt skogstokig som flickvän? Självmordshota, sparka sönder xboxet, krossa porslin, misstolka allt man säger, humörsvängningar, skrik och gråt-anfall osv. Något med hennes uppsyn säger mig att hon har potential till att bli en sådan.

Med rätt stimuli kan nog alla bli sådana flickvänner. :-) Även personer av manligt kön. ;-)

Frågan från min sida: skulle Greta vara sådan på riktigt eller skulle det vara en föreställning för att uppnå någon form av förmåner? Enligt evolutionsförnekarna i denna tråd var t.ex. det hatiska utbrottet i FN spelat och inövat, och inte en spegling av hennes (av somliga påstådda) hat mot vuxenvärlden.
2021-12-31, 23:10
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Att "Skolstrejk för klimatet" skyltarna är "skrivna" av samma person är pinsamt uppenbart.
Är dom masstillverkade?

Njae, jag har sett att minst två olika skyltar har hållits upp av Greta sedan hennes aktions början - uppenbarligen skrivna av två olika personer. Sen finns det ju inget som hindrar någon att avfotografera Gretas skylt och trycka ut i massupplaga. :-)

EDIT 1: det som förevisas i dagens länk är en tredje handstil.
EDIT 2: troligen försörjer Greta flera personer på den kultindustri som byggts runt henne - varför skulle inte någon kunna masstillverka sådana skyltar? Ser inget fel i det rent krasst - även om jag inte uppskattar hypen kring Greta.
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-12-31 kl. 23:14.
2021-12-31, 23:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Är dom masstillverkade?
Det är känt att hon har avverkat en uppsjö med skyltar vid det här laget. Dom blir nötta och stötta.
Hon har ett eget typsnitt uppkallat efter bokstäverna på skylten. Greta Grotesk.

NYTT GRATISTYPSNITT I GRETA THUNBERGS HANDSTIL
https://www.bazooka.se/2019/10/nytt-...ergs-handstil/

Orginalskylten är nog sparad och potentiellt museiföremål.
2021-12-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Med rätt stimuli kan nog alla bli sådana flickvänner. :-) Även personer av manligt kön. ;-)

Frågan från min sida: skulle Greta vara sådan på riktigt eller skulle det vara en föreställning för att uppnå någon form av förmåner? Enligt evolutionsförnekarna i denna tråd var t.ex. det hatiska utbrottet i FN spelat och inövat, och inte en spegling av hennes (av somliga påstådda) hat mot vuxenvärlden.

Jag tror snarare att hon är tokigare än hon framstår, och hon har ett team av skötare som försöker se till att hon inte spårar ur. Så talet var nog väldigt inövat och den ytterligare nivån på galenskapen lös igenom
2022-01-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Inte fanken kan man se skillnad på fossilmetan och biometan när gasen ifråga brinner. Samma kemiska formel, samma restprodukter: huvudsakligen vatten och koldioxid, med vissa undantag t.ex. vid ofullständig förbränning. Eller menar du att biometan genererar den "goda koldioxiden", medan fossilmetan genererar den "onda koldioxiden" och därmed har Greta kunnat se olika koldioxider i luften? :-) :-) :-)
Det går inte att argumentera med Klimatkyrkan. Bombkurvan försöker de bortförklara med att koldioxid innehållande C14 absorberas i högre grad av växter än koldioxid innehållande C12. Helt utan någon som helst empiri till stöd för det absurda påståendet. De är helt faktaresistenta. Har förresten Greta™ uttalat sig om nyårsfyrverkeriet? Förbränning av allt det svartkrutet genererar ju en hel del koldioxid. Frågan är ju hur många miljondels grader man skulle kunna hindra temperaturhöjningen med om det inrättades ett förbud?
2022-01-01, 00:22
Medlem
I år tror jag det händer för Greta.
De första fjunen börjar kika fram på venusberget och hon börjar resan mot att bli kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in