Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-08, 17:08
Medlem
Det är väl alltid den som anlitat tjänsten som ansvarar för att det går rätt till?

Mao kan väl Magda förvänta sig en polisanmälan nu?
Citera
2022-01-08, 17:08
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenoshaKid
Den stora frågan.
Det är sossarnas politik de senaste 7+ åren som lett till att sådant här kan ske.
Man gormar om "hårdare tag", men sedan öppnar man medvetet fler kryphål som gör att folk som Maggan fortsatt kan få billigt "tjänstefolk".
Så länge de kan niga och säga "fru Andersson" så är det grönt ljus.
Vem var det som öppnade upp för arbetskraftsinvandringen 2008?
Citera
2022-01-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Varför det - Haggan skall anställa o betala bra ink tjänstepension o ta arbetsgivaransvar - det är ju hos och åt henne jobbet sker

För att de är just städare och inte VD:ar. Har ingenting med MA att göra, hon liksom de allra flesta med städhjälp kör genom bolag.
Citera
2022-01-08, 17:09
Medlem
feemaxxxs avatar
Är ej Socialdemokrat och skulle helst se någon annan vid makten.

Maggan har anlitat en städfirma och visste antagligen inte att denna kvinna jobbade svart.

Ändå finns ett par saker i historian som luktar unket.

1. Hur seriös är städfirman? Har den kollektivavtal? En minister borde kolla upp seriositeten hos städbolaget, samt att nyast anlita firmor med kollektivavtal.

2. Säpo som ej kollar upp personer som jobbar hemma hos våra ministrar. Om det inte är deras arbetsuppgifter, så borde man se över dessa. Som någon skrev, borde då vara rätt lätt att smussla in båda spioner och terrorister hos ministrarna.
Citera
2022-01-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Jag har haft städare i trettio år, och aldrig hittills tagit in någon som jag inte fått på rekommendation. Det är så man skyddar sig. Antagligen gäller detta även Maggan

Förstår nu vad det betyder. Att ett stort gäng socialdemokratiska ministrar som anlitat samma firma nu också kommer få sin städrutin granskad och bedömd. Belopp, moral mm.

Popcorn till alla.

Samma här. Bara å vänta å se vilka mer som sannolikt outar sig själva pga damagecontrol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Maggan hade ju skadat Sverige mindre om hon lagt mer tid på städning istället. Sen har ju Socialdemokraterna sagt att det är fult att utnyttja piga för att ta upp egen skit.

Visst, vi kan lägga in de politiska åsikterna i detta och börja raljera, men det är inte legitim grund för den här diskussionen. Sett till ämbetet statsminister är det en kass investering att städa själv.
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Har du svårt att läsa? Jag menar att exakt det är felet. SÄPO gör bakgrundskontoller på ganska många och har den kompetensen.

Varför tror du annars att partier nu säger att SÄPO borde ha som uppgift att göra den här typen av kontroller av folk som jobbar hos statsministern?

Om du fortfarande går i tron att SÄPO inte klarar att göra bakgrundskontroller kan du väl läsa denna sida:

https://www.sakerhetspolisen.se/sake...lsakerhet.html
Men läs för helvete pressmeddelandet från Säpo:s presschef som har postats hundra gånger i tråden!
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
OK, så tills dess är det rent båg.

Med 30 000 inlägg borde du väl varit här så pass mycket att du kan skilja på när det är en trollare eller om personen tidigare inläggshistorik verkar legit eller inte.

Skulle sedan vilja ha en förklaring av Magdalena Andersson vad hon har till sitt försvar. Ytterst pinsamt detta som en socialdemokratisk företrädare.
Citera
2022-01-08, 17:11
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Det ska naturligtvis stå i avtalet att ingen obehörig eller ej kontrollerad person får vistas i huset. Alltså har hennes underlydande gjort ett uselt jobb utan att hon märker det. Hon saknar säkerhetstänk kring sitt eget hem, hur är det då med landets säkerhet kan man fråga sig?

Jaa sorry my bad. Men still a sosse.
Ingen fara kompis ! Många myglande sossar att hålla reda på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
,

2. Säpo som ej kollar upp personer som jobbar hemma hos våra ministrar.,.

Då har ju Haggan själv fulla skyldigheten att själv kolla upp de som skall jobba o
ta arbetsgivaransvaret
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om det är så här lätt att komma nära statsministern, så är jag beredd att kalla det för en brist.

Det är ju i så fall ett antagande du gör. Vilket du är fri att göra. Nu vet du ju inte om städaren har varit en i närheten av statsministern. Du vet ju helt ärligt talat inte ens om statsministern kommer vistas i huset fram tills hon avgår. Så vet inte på vilket sätt du anser att städaren varit nära skyddsobjektet.

I så fall kan vi nu börja rada upp brister:

Jag misstänker nämligen att det inte sitter några giftsensorer på ventilationen. Varken på Sagerska eller hennes kontor.
Jag vet att hennes mat inte provsmakas eller labbtestas dagligen.
Huset i Nacka, har vad jag vet, inte anpassats med varken metalldetektor, skydd mot granatkastare eller skottsäkra fönsterglas. Eller heller har jag hört något om en förstärkning av huset genom ett så kallad panikrum.
SÄPO har inte heller vad jag vet, köpt in närliggande hus, som skulle ha en bra skottvinkel in mot huset.
Inte ens betonghinder mot oönskade fordon har satts in på gatan, som åker upp vid eventuella larm.

Som sagt, vet vi ens om husets inkommande linjer har avlyssningssäkrats??
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Med 30 000 inlägg borde du väl varit här så pass mycket att du kan skilja på när det är en trollare eller om personen tidigare inläggshistorik verkar legit eller inte.

Skulle sedan vilja ha en förklaring av Magdalena Andersson vad hon har till sitt försvar. Ytterst pinsamt detta som en socialdemokratisk företrädare.

Med nicket "Trollfeeder" borde det väl vara uppenbart att jag gillar att mata troll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in