Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-08, 20:43
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Bolagets VD. Han borde veta.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Den uppgiften kommer från företagets VD...

Då finns det fakturor att visa?
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vet någon vad städfirman heter?
Det står tidigare i tråden. En enskild firma med c/o-adress.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Den uppgiften kommer från företagets VD...

Visa gärna källa på det påståendet.
Citera
Medlem
Rimberts avatar
En sådan upphöjd person som den första kvinnliga statsmininistern någonsin borde ha vett att anställa städerskor med alla papper klara, eller dammsuga sitt hem själv.
Säga vad man vill om dåren Reinfeldt, men han fann i alla fall städningen som en sorts konstart och dammsög egenhändigt alla rum i det Sagerska palatset.
Heder åt honom i detta enda fall.

https://www.aftonbladet.se/relatione...ar-en-konstart
Senast redigerad av Rimbert 2022-01-08 kl. 20:54.
Citera
2022-01-08, 20:44
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Storm i ett vattenglas. Det handlar inte om någon som MA anställt utan om en person som jobbar på en städfirma som hon anlitat. Jag har svårt att se hur MA skulle kunna hållas ansvarig för att ett bolag som hon inte har någon insyn i anställer svartjobbare.
Alla dina överslätanden har framgångsrikt bemötts hundra gånger om i tråden, så jag avstår själv att göra det.
Citera
2022-01-08, 20:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Klart att hon har fått reda på detta innan Expressen, kvinnan greps i hennes hem innan jul.

Varför skulle hon få veta varför hon greps? Brottet hade inte med Anderssonskan att göra rent juridiskt.
Citera
2022-01-08, 20:45
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det måste väl ändå vara städfirmans ansvar att kolla sina anställda tycker jag.
Löfven hade ju anlitat snickare när han var ny som ej hade kollektivavtal.

Tror knappast Maggan hanterar kontakten med städfirman heller för den delen.

Visst ser det illa ut, men det lär knappast ha varit så att Maggan suttit där hemma och slickat sig om munnen när hon tänkte över alla stålar hon skulle tjäna på svart arbetskraft.

Jag vet inte hur ni resonerar, men jag tar för givet att de jag anlitar har ordning och reda på papper och anställda, det är inte mitt jävla ansvar att kolla upp varje anställd på ett företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Känns som att det är städfirman som ska ha koll på det.

Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Det här har inget med Magdalena och göra, snarare städfirman. Men vem är förvånad att Sverigedemokrater försöker plocka billiga poäng på detta?

Slutdiskuterat.

Hade Ni tyckt likadant om det hade varit Jimmie Åkessons städare?
Citera
2022-01-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hon har köpt städning vitt. Hon har gjort det hon ska.

hon hade tur?

kunde ha varit någon typ akilov som hade kunnat placera en truppmina 12 under sängen?

"Skyddsobjekt
3 § För att tillgodose behovet av skydd enligt 1 eller 2 § kan det beslutas att något ska vara skyddsobjekt.

4 § Följande byggnader, andra anläggningar, områden och objekt får beslutas vara skyddsobjekt:
1. statschefens och tronföljarens residens och bostäder samt statsministerns bostäder,"

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...5_sfs-2010-305
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Visa gärna källa på det påståendet.

Expressen har pratat med VD:n...över telefon och en paraplydrink, han är tyvärr tvungen att vistas på varmare och ljusare breddgrader under vinterhalvåret. Sveriges skattetryck gör honom deprimerad.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det måste väl ändå vara städfirmans ansvar att kolla sina anställda tycker jag.
Löfven hade ju anlitat snickare när han var ny som ej hade kollektivavtal.

Tror knappast Maggan hanterar kontakten med städfirman heller för den delen.

Visst ser det illa ut, men det lär knappast ha varit så att Maggan suttit där hemma och slickat sig om munnen när hon tänkte över alla stålar hon skulle tjäna på svart arbetskraft.

Jag vet inte hur ni resonerar, men jag tar för givet att de jag anlitar har ordning och reda på papper och anställda, det är inte mitt jävla ansvar att kolla upp varje anställd på ett företag.

Det allvarliga är väl att vem som helst får ta sig in i ett skyddsobjekts bostad. Det kunde ju ha varit en terrorist och Nicaragua är ju ganska tighta med Ryssland också.
Citera
2022-01-08, 20:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
I 25 år kallade Sossarna RUT-avdraget för "Pigavdraget" som ALDRIG skulle godkännas.

Vänligen läs din historia.

"RUT-avdraget presenterades i en motion i Sveriges riksdag den 5 oktober 2003 av Birgitta Carlsson (C) och Annika Qarlsson (C). I motionen yrkade de att införa både RUT- och ROT-avdrag.[2] Förslaget lades fram av regeringen Reinfeldt och trädde i kraft den 1 juli 2007 efter omröstning i Sveriges riksdag."
Wikipedia
Citera
2022-01-08, 20:48
Medlem
rskworpbs avatar
Marita Ulvskog, anser att "det är pigjobb som tar oss tillbaka till gårdagens klassamhälle".

https://www.expressen.se/debatt/deba...edtryckta-vap/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in