Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 19:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Tänker på säkerheten, man har alltså gett människor som inte är registerkontrollade, tillgång till statministerns bostad.
Naiva Sverige i ett nötskal.
Citera
2022-01-09, 19:46
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
"Statsministern beklagar samröre med städfirma" är det något vi vanliga människor kan göra i framtiden?
Eller gäller det bara naiva socialdemokrater?
Haha, ja hon lyckades nästan lika bra som partikamraten Özz Nujen som hade en terrorist som svartjobbare. Vad är det med sossar egentligen? Nåja, i Maggans samhälle är ju ingen människa illegal. Så länge de röstar på Maggan eller något av stödpartierna i alla fall.
Citera
2022-01-09, 19:47
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tänker på säkerheten, man har alltså gett människor som inte är registerkontrollade, tillgång till statministerns bostad.
Naiva Sverige i ett nötskal.
SÄPO har sagt att det inte är deras jobb att göra bakgrundschecken. Så går det när man mångfaldsrekryterar. Kan inte annat än vara skadeglad.
Citera
2022-01-09, 19:48
Avstängd
Vem är boven i dramat:
A. Magdalena Andersson
B. SÄPO
C. Städerskan
D. Städfirman
E. alla 4, men olika mycket
Citera
2022-01-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Finns bara en sak som kan fälla M, det är en orimligt låg timkostnad, säg under 350-400. Annars är det lugnt. Inget brott är ju begånget.

Är det inget brott begått? Skojar du nu eller menar du att detta här har gått laglydigt till?
Citera
2022-01-09, 19:50
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vem är boven i dramat:
A. Magdalena Andersson
B. SÄPO
C. Städerskan
D. Städfirman
E. alla 4, men olika mycket
Måste vara en listigt iscensatt komplott av Björn Söder! För sossar kan väl inte vara inkompetenta?
Citera
2022-01-09, 19:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Jag utgår ifrån att Säpo inte har 24h bevakning varken på Sagerska eller hennes bostad, så betyder inte det att Maggan borde underrättat Säpo om att hon anställt en papperslös städare?
Citera
2022-01-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Är det inget brott begått? Skojar du nu eller menar du att detta här har gått laglydigt till?
Begånget av MA, menade jag självklart.
Citera
2022-01-09, 19:55
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mor-Anna
Jag tycker det är mycket intressant, här vet alla ju hur det ser ut i städbranchen. Då har du verkligen kontroll på vem och vilka som städar åt dig. Bara ringa Fastighetsanställdas förbund
Haha, tror du verkligen att alla dom som städar är medlemmar i ett fackförbund?!
Jag skulle gissa på att kanske max 30% av städare i Sverige är anslutna.
Citera
2022-01-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Haha, tror du verkligen att alla dom som städar är medlemmar i ett fackförbund?!
Jag skulle gissa på att kanske max 30% av städare i Sverige är anslutna.

Jag har kollektivavtal som krav, det är inte svårt att hitta. Och då är jag inte statsminister.
Citera
2022-01-09, 19:57
Medlem
Som vanligt när en Sosse gör bort sig så läggs massor av våra skattepengar till Kreab eller liknande som för några miljoner hjälper till att få saken att rinna ut i sanden.
Citera
2022-01-09, 19:58
Medlem
Maggan kan väl städa själv, hon är ju kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in