Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vart köper jag den tjänsten?
Från valfritt seriöst larmbolag. Min skytteklubb har ett klass 3-larm, och när det löser ut så kommer både Securitas och Polis.
Citera
2022-01-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Det sjuka är ju att media vetat om detta långt innan Expressen "scoop" men all media valde att hålla det hemligt.

Ja nog har en o annan haft koll på detta ett tag. Ändå viss heder åt Expr som tar upp det.

Citat:
Vart köper jag den tjänsten?

Går inte att köpa. Men myndigheter kan ha det. Och, tänker jag, statsministern.

Edit: kanske går att köpa, såg inlägg nu från den osynliga mannen.
Senast redigerad av Rubar 2022-01-09 kl. 23:32.
Citera
2022-01-09, 23:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Sen säger dom att hon satt i bilen utanför bostaden.
Klurigt värre.

Jag får ihop det om hon sitter i bilen som är parkerad i garaget som ligger i direkt anslutning till bostaden.
Nr2 är det.

Men de var väl fler som skulle städa?
Behöver inte vara hon som slog fel kod.
Nu tror jag inte hon satt i bilen, ren och skär lögn!
Citera
2022-01-09, 23:31
Medlem
Var är städtanten har nyheter idag spårat upp henne? Expressen? ETC? Kamratposten?
Citera
2022-01-09, 23:33
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Skrattar bara åt förfallet. Är inte upprörd som många över att magda anlitat svart/kriminell/utan uppehållstillstånd för det kan man inte alltid kolla som privatperson när man anlitar en tjänst.

Haha tänk SÄPO i början av 70-talet. Vita män som hade fått jobbet på deras kvalifikationer. Idag, genus, blattar o miljöpartister i en salig sörja. De klarar inte av ens en sådan här banal sak. På 1600-talet visste vi hur många som befann sig i landet men inte under dårarnas tid 2022 med datorer, satelliter etc etc etc. Skratta eller gråta?
Citera
2022-01-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Han skulle nog svara ja av ren reflex, men skulle han svara ja flera gånger?
Lägg märke till att Magdalena frågade flera gånger
Hasse städ kommer att svara ja hela tiden, även om man överbevisar honom.
Citera
2022-01-09, 23:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Det sjuka är ju att media vetat om detta långt innan Expressen "scoop" men all media valde att hålla det hemligt.

Samnytt skriver att vi visste om det ett par dagar efter 21/12. De måste ångra att de inte gick ut med det först. För de kunde väl gjort vad Expressen gjorde och bara ställt frågor till ägaren av företaget för att få det bekräftat.
Citera
2022-01-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Var är städtanten har nyheter idag spårat upp henne? Expressen? ETC? Kamratposten?

Borde sitta inlåst.
Citera
2022-01-09, 23:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om hon nu har fått jakande svar efter första frågan, varför då fråga igen och igen och igen? Litade hon inte på att hon fick ett ärligt svar? Men varför frågade hon då inte facket? Det är ju vad hon uppmanar oss andra till.
Det är vad hon skyller på, bara skitsnack ju!
Får man ett jakande svar på en sån fråga, så fattar åtminstone en person med normal begåvning att något är skumt och tar reda på hur det ligger till egentligen.
Vi får hoppas att hon ljuger, det vore mer illa att ha en så lågbegåvad person som statsminister, det hade varit riktigt skrämmande!
Citera
2022-01-09, 23:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Sen säger dom att hon satt i bilen utanför bostaden.
Klurigt värre.

Jag får ihop det om hon sitter i bilen som är parkerad i garaget som ligger i direkt anslutning till bostaden.
Nr2 är det.
LOL
De kanske hade planerat ett redigt inbrott av Maggans egendom och Nicaraguagan skulle helt enkelt chauffrera getaway-bilen? Mystiken tätnar!

Och nej, polisen kommer inte till villor som larmar. Det är den köpta larmtjänsten som gör det.
Polisen kommer numera inte ens till en villa med pågående inbrott om ingen är hemma, men ägaren ser allt som händer på kamera. På riktigt. Det har hänt i rika kommuner flera gånger.
Citera
2022-01-09, 23:41
Medlem
JSelwyns avatar
Har Flashback fått reda på vilken städfirma det är?

I övrigt så tror jag att det är fler inom regeringen/riksdagen som nog börjar se över sina s.k. städare. En "olycka" kommer ju sällan ensamt.
Citera
2022-01-09, 23:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Något här är skumt. Kanske känner de någon i firman, har haft samma i flera år osv? Nepotism?

Att hon eller Säpo skulle ha ringt runt och hittat denna firma som ”den enda med kollektivavtal” är helt enkelt inte sant.

Är det snålhet bara?
Ringa runt, behöver man väl inte, de flesta har hemsidor där man kan välja och vraka bland deras hemtjänster.
Ja en viss snålhet ligger nog bakom, mycket vill ha mer!
Ett lyxliv, kostar pengar även för en statsminister, så hon snålar väl in på t.ex. sånt som inte ger henne ett mer nöje än ett rent hem.

Som jag tidigare skrivit, så finns städfirmor med kollektivavtal även i Nacka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in