Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 20:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad har jag sagt att de skryter om det?
Men det finns att finna om man letar!
Nu handlar det inte om att leta (efter enstaka undantag) utan om att veta men det sistnämnda verkar du inte vara så bra på.

Om du ändock är så jävla duktig kan du väl leta fram lite städbolag nära Maggan som har kollektivavtal och sedan bevisa att de hade kollektivavtal när Magdalena ville beställa sin första städning.
Citera
2022-01-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Kul att idiothögern inte har något att komma med. Hon frågade och de svarade ja. Räcker gott så.

Idiothögern?!
Hur kan du försvara Maggans beteende?
Citera
2022-01-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Enligt MA så svarade de JA när hon frågade. Sen om företaget ljuger är en annan femma. Vad är det du inte förstår?

Det är hennes fel att det finns svart illegal arbetskraft till och med under det som benämns en "pandemi". Det är 100 % dåligt för Sverige men svaret är att psykopater som S ska utnyttja illegal slavkraft.
Citera
2022-01-10, 20:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, borde väl gå att kolla upp, vi lider ju av registersjuka så om det är sant så borde väl det fack och arbetsgivarorganisation som är inblandade kunna verifiera saken?

Eller registreras inte kollektivavtal?
Kollektivavtal registreras även i tjänstemannaförbund.
Hos arbetsgivare är det väl snarare att dessa företag svartregistreras.
Citera
2022-01-10, 20:51
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
http://www.ahlholmsstadservice.se/ omsätter 6 miljoner på 6 anställda och personalkostnaden ligger på runt 500k. Inte alls normalt för ett städföretag. Bolaget äger också 7 bilar. Med all säkerhet är alla anställda chefer, arbetsledare och kanske en säljare. Om alla städare jobbar svart eller om de anlitar ett annat företag som utför själva städningen låter jag vara osagt.
Edit: Menar att personalkostnaden är 500k per anställs.
https://www.allabolag.se/5567999270/bokslut

Omsättningen 'är 882 kkr per anställd. Har de 100% debiterbar tid året om så är det 500 kr i timmen.

Eftersom det inte går att ha 100% samt att någon är väl arbetsledare så måste de debitera 600- 700 hundra i timmen. Ingen betalar det för städning. Fönsterputs på ackord per fönster kan nog bli bra timlön dock.

Deras övriga externa kostnader är 813 kkr. Är det svartlöner?
Är det fler bolag i härvan som de fakturerar kunder ifrån?

Här finns deras inlämnade årsredovisningar.
https://www.hitta.se/f%C3%B6retagsin...999270#reports

Edit. I senaste årsredovisningen säger de att coronan har lett till ökad omsättning och att de tagit emot statligt coronastöd. Behövde de då stödet kan man fråga sig? Återbetalningsskyldiga? Vilka regler gäller för det?
Senast redigerad av EricBlair 2022-01-10 kl. 21:03.
Citera
2022-01-10, 20:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Kollektivavtal registreras även i tjänstemannaförbund.
Hos arbetsgivare är det väl snarare att dessa företag svartregistreras.

Så alltså borde någon journalist värt namnet kunna verifiera eller falsifiera om Magdalena Andersson talar sanning om att de (städfirman) hade kollektivavtal för fyra år sedan?

Jag undrar av ren nyfikenhet endast, personligen tror jag att Maggan står och blåljuger svenska folket rakt upp i ansiktet.
Citera
2022-01-10, 20:59
Medlem
KillenArCPs avatar
Låt bli vår alkisdiktator Magdalena Andersson, hon är ju trots allt sosse och där med god.
Citera
2022-01-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tack.

Tänkte också mer på hur FB kom fram till att det var just dom. För i MSM har det ju inte gjort det. Jag har letat på den alternativa nyhetssidor men inte funnit. Bara allmänt nyfiken inför framtiden.
Det vet jag inte, har inte lusläst tråden så noga, jag plockade från uppgifterna här i tråden.
Citera
2022-01-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så alltså borde någon journalist värt namnet kunna verifiera eller falsifiera om Magdalena Andersson talar sanning om att de (städfirman) hade kollektivavtal för fyra år sedan?

Jag undrar av ren nyfikenhet endast, personligen tror jag att Maggan står och blåljuger svenska folket rakt upp i ansiktet.

Se artikel idag i Expressen. Bolaget har aldrig haft kollektivavtal. Bekräftat av fackföreningar med full insyn.
Citera
2022-01-10, 21:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Du verkar röra ihop begreppen. Magdalena Andersson har betalat ett pris för en tjänst. Det är fri prissättning för denna tjänst och priset regleras inte av något kollektivavtal.

För att utföra tjänsten måste bolaget ha anställda. Dessa anställda får lön från bolaget. Denna lön kan vara enligt kollektivavtal eller så är den inte enligt kollektivavtal. Båda alternativen är lagliga. Sedan kan lönen också vara svart, vilket sannolikt är fallet eftersom den nicaraguanska invandraren ifråga befunnit sig illegalt i landet och aldrig har uppburit vit lön i Sverige.
Det handlar om skälig lön, dumbom.

Det finns ekonomiska incitament till att strunta i kollektiv avtal. Frågan är om Magdalena tagit del av dessa ekonomiska incitament i form av lägre timtaxa.

Frågan är: Kan Magdalena, utifrån timtaxan, förväntas anta att städerskan för skälig lön enligt kollektivavtal?

Det är väldigt lätt att redovisa via fakturor, kontrakt och inbetalningar till företaget. Facit på frågan finns.

Den huvudsakliga poängen med frågan:
1. att Magdalena ska vägra delge fakturorna och på så vis öppna för spekulationer.
2. att vid redovisning av fakturor låta alla S-väljare inse hur förmögen Magdalena är. Timlönen kommer anses snål i förhållande till detta, även om den är avtalsmässigt skälig.
Citera
2022-01-10, 21:14
Medlem
Greenspams avatar
Maggan har aldrig kontrollerat om det finns kollektivavtal.
Kommunal har bekräftat att det aldrig funnits något sådant avtal.
Senast redigerad av Greenspam 2022-01-10 kl. 21:20.
Citera
2022-01-10, 21:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Se artikel idag i Expressen. Bolaget har aldrig haft kollektivavtal. Bekräftat av fackföreningar med full insyn.

Fantastiskt, Maggan blåljög i DDR-TV alltså, undrar om någon i media följer upp det?

Det här blir ju bara bättre och bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in