Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Menar du att Greta äger en bil som är skriven på någon annan?
Nej Greta™ äger ingen bil. Det gör inte heller Svante eller Malena eller Mona Lisa. Men lik förbannat så har familjen en bil. Är inte det konstigt?
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej du har inte kvalificerat dig. Du måste
- sluta flyga
- bli vegan
- helt sluta köpa kläder
- cykla till jobbet. Om du nu har ett jobb, vilket du påstår men som jag inte tror på.
- du får bara åka i din fars bil när han kör och det ska vara en elbil
Jag har inte flugit sedan 2015 och min far är död. Kvalificerar jag mig delvis? Har du gått ut grundskolan med godkända betyg? Har du ens gått ut grundskolan? Bor du i husvagn? Eller i en lägenhet där soc. står för hyreskostnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Onekligen kan vi bygga små kolkraftverk på tomten, så länge fastigheten står på frun så är det lugnt enligt sekten.
Frågan är fortfarande varför Greta ökar sin konsumtion av boende när hon redan har två bostäder att ligga och vräka sig i?
Den senaste tiden börjar det dyka upp annonser för vedeldade hemkraftverk som med Stirlingmotor används för både värme och elproduktion. Så nog har Greta™ och de andra dårarna som följer henne haft ett visst genomslag. Själv hade jag älskat att ha ett kraftverk med bränslecell drivet av Plutonium i källaren. Tänk själv; konstant 20 kW i 50 år i en anläggning som inte är större än en ordinär papperskorg.
2022-01-13, 08:12
Medlem
Citat:
Varför är det då sånt hallå här om Gretas avocados och bananer? Det krävs knappast enorma fartygslaster till hennes spinkiga minikropp.

"Mellandestillatet (gasolja) används idag främst som marindiesel, då det är denna typ av olja som används i bland annat fartygsmotorer."

Detta ”hallå” beror på att Greta har sagt att nedsläppen måste ner till noll omgående, annars går vår civilisation ”as we know it” under runt år 2030 och ca 200 arter fortsätter att utrotas dagligen i en massutrotning.

Men uppenbarligen måste inte HENNES nersläpp ner till noll. Just HON får göra och leva som hon vill. Det är alla vi andra som ska dra lasset och späka oss för att hon ska känna mindre ångest och inbilla sig att hon håller på att rädda planeten.

Vi normalbegåvade ser inte logiken i detta. Vi kallar det för dubbelmoral och hyckleri. Varför får just Greta frikort att släppa ut växthusgaser? Är det bara hon? Eller gäller det alla i F4F?

Varför du googlar fram info om gasolja är obegripligt. Det är fortfarande ett fossilt bränsle och sådana får inte användas, enligt Greta. Fast det vet kanske inte hon heller.
2022-01-13, 08:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Varför är det då sånt hallå här om Gretas avocados och bananer? Det krävs knappast enorma fartygslaster till hennes spinkiga minikropp.

"Mellandestillatet (gasolja) används idag främst som marindiesel, då det är denna typ av olja som används i bland annat fartygsmotorer."
Det krävs inte några volymer till någon och ingen svensk har några större utsläpp. Helt rätt, vi släpper klimathysterin och fokuserar på verkliga problem.
Ringer du Greta och berättar vad vi bestämt?
2022-01-13, 09:38
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Så länge som profeterna inte lever som de lär, finns det ingen som helst anledning för någon att lyda deras påbud. Greta™ är en bluff som har ett avsevärt större CO2-avtryck än oss normala människor som inte ens är CO2-fobiker.

Det går ju utmärkt att använda kreativ bokföring. Själv har jag en elkonsumtion som är noll, eftersom elabonnemanget står på hustrun. Detsamma gäller bilen, den är skriven på henne. Borde jag inte få några utsläppsrätter nu?

Med den inställningen är du bättre än Greta vad gäller klimatkampen. Hon äger visserligen ingen bil och inte sina föräldrars lägenhet, men hon har x antal djur som förbrukar resurser (med medföljande CO2-utsläpp) och bor själv i en lägenhet (vilket också bidrar till förbrukning av resurser med medföljande CO2-utsläpp). Grattis! :-)
2022-01-13, 09:53
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej Greta™ äger ingen bil. Det gör inte heller Svante eller Malena eller Mona Lisa. Men lik förbannat så har familjen en bil. Är inte det konstigt?

Jag har inte flugit sedan 2015 och min far är död. Kvalificerar jag mig delvis? Har du gått ut grundskolan med godkända betyg? Har du ens gått ut grundskolan? Bor du i husvagn? Eller i en lägenhet där soc. står för hyreskostnaden?

Den senaste tiden börjar det dyka upp annonser för vedeldade hemkraftverk som med Stirlingmotor används för både värme och elproduktion. Så nog har Greta™ och de andra dårarna som följer henne haft ett visst genomslag. Själv hade jag älskat att ha ett kraftverk med bränslecell drivet av Plutonium i källaren. Tänk själv; konstant 20 kW i 50 år i en anläggning som inte är större än en ordinär papperskorg.

:-) :-) :-)

Nej, du får skilja på don och person. Familjen äger ingen bil. Familjen har ingen bil. De bara lånar bilen av sitt företag. Så om man ska klanka ner på någon så är det företaget ifråga, men inte dess aktieägare eller ledning - de är också oskyldiga i sann kreativ anda.

Att din pappa är död kan inte Greta lastas för. Du får väl gå med i en sekt som sysslar med återupplivning, så kan din far köra dig i den bil som står till buds. Notera, att även Greta åker fossilt ibland, t.ex. i Edmonton lät hon sig gladeligen och leende skjutsas i en ICE-bil, trots att hon hade en Tesla till sitt förfogande. Så jag kan tänka mig att din pappa skulle bli förlåten om han demonstrerade en gång i månaden vid Mynttorget och sedan skjutsade dig i en miljöpartistisk stinkestånka. (Ja, konstigt nog så har de flesta miljöpartisterna som jag känner blårökstinkande ICE-bilar.
2022-01-13, 11:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nu är det inte bara Greta som skitar ned mind you!

Hur motiverar Greta en ännu högre konsumtion av bostad när familjen redan har två stora bostäder?

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag synar, och höjer till en afrikansk elefant.

Greta och hennes familj har enligt sitt eget sätt att mäta saken, ett stort klimatavtryck. Det går inte att förneka.

Som vanligt med moralpredikare så lever de nästintill aldrig som de lär.
Logiska argument och perspektiv är ju inte eran starka sida, men det är kanske så det blir när man utnyttjar "kompetensen" ifrån Klimatu**lysningen.

Elefanter kallas ibland för djungelns egna miljöingenjörer. När de bökar och far fram i regnskogarna så ger de plats för de riktigt stora biomassorna att frodas som lagrar Co2. Sålunda klimatkompenserar de sina fjärtar med råge. Naturens egna balanssystem
Tyvärr så finns det blott en tiondel afrikanska elefanter kvar jämfört med forna tider. De trängs ut av jakt och att människan förstör deras naturliga habitat samt även utav klimatförändringarna.
Sammanlagt så är det en ondspiral med dominoeffekter hur man än vrider och vänder på det.

När Greta bökar runt i den politiska djungeln så har hennes effekter inte varit direkt obetydliga. Hela nationer bestämmer sig för att dra ned på utsläppen ( hittills så har vi dock inte sett några större effekter än) men. Hennes enskilda medverkan skulle kunna om man använder Osynliga Mannens bokföring ge henne ett massivt underskott på utsläpp över en global nivå.
Så Greta har isf, klimatkompenserat såpass mycket så hela hennes familj sedan förindustriell tid och kommande generationer kan flyga jetplan till skolan om de vill.

Frågan är vad de som kritiserar Greta har gjort själva för att minska sina utsläpp, det är väl inte så att ni sitter här och hycklar.
2022-01-13, 11:19
Medlem
Citat:
Det krävs inte några volymer till någon och ingen svensk har några större utsläpp. Helt rätt, vi släpper klimathysterin och fokuserar på verkliga problem.

Helt korrekt. Det finns verkliga problem som glöms bort när klimatalarmismen får oproportionerligt stort utrymme.

Vad har t.ex hänt med Gretas Covid-engagemang? Efter ”Kavla upp!”-kampanjen (undrar om hon fick betalt för den i form av pengar som dök ner i ett svart hål i form av hennes stiftelse?) har det inte hörts mycket. Hennes tygmunskydd utomhus räknas inte som seriöst engagemang. Borde hon inte ta strid för (eller emot) exempelvis Covid-pass?

Hur gick det med de afghanska F4F-medlemmarna som hon enligt Giant.Pajas skulle kämpa för att få hit?

Nu är hon ”Back to Basics” och viftar med en handmålad skylt en gång per vecka om en klimatkris som hon anser förtjänar att köras upp där bak (oklart i vems eller vilkas, dock). Varför tar hon inte strid för Annie Lööfs gymnasieafghaner eller för fri invandring? Vad tycker hon om att finska miljöpartister förespråkar kärnkraft?
2022-01-13, 11:30
Medlem
Citat:
Logiska argument och perspektiv är ju inte eran starka sida, men det är kanske så det blir när man utnyttjar "kompetensen" ifrån Klimatu**lysningen.

Elefanter kallas ibland för djungelns egna miljöingenjörer. När de bökar och far fram i regnskogarna så ger de plats för de riktigt stora biomassorna att frodas som lagrar Co2. Sålunda klimatkompenserar de sina fjärtar med råge. Naturens egna balanssystem
Tyvärr så finns det blott en tiondel afrikanska elefanter kvar jämfört med forna tider. De trängs ut av jakt och att människan förstör deras naturliga habitat samt även utav klimatförändringarna.
Sammanlagt så är det en ondspiral med dominoeffekter hur man än vrider och vänder på det.

När Greta bökar runt i den politiska djungeln så har hennes effekter inte varit direkt obetydliga. Hela nationer bestämmer sig för att dra ned på utsläppen ( hittills så har vi dock inte sett några större effekter än) men. Hennes enskilda medverkan skulle kunna om man använder Osynliga Mannens bokföring ge henne ett massivt underskott på utsläpp över en global nivå.
Så Greta har isf, klimatkompenserat såpass mycket så hela hennes familj sedan förindustriell tid och kommande generationer kan flyga jetplan till skolan om de vill.

Frågan är vad de som kritiserar Greta har gjort själva för att minska sina utsläpp, det är väl inte så att ni sitter här och hycklar.

Men enligt Greta räcker det ju inte att klimatkompensera. Våra utsläpp måste ner till noll, nej till minusnivåer.

Annars hamnar vi f.ö. i en sits som bara gynnar de mest välbeställda. De som har råd att klimatkompensera i form av ”avlatsbrev”. Det lär också bara blir de som har råd att köpa kaffe, te, ris och bananer om dieselpriserna höjs så mycket som alarmisterna vill.

Snällt av dig att göra reklam för Klimatupplysningen. De flesta som skriver där tycks vara civilingenjörer och liknande ”tungviktare”. Även naturvetenskapliga professorer som Lennart Bengtsson och Peter Stilbs gör inlägg där. Det finns gott om gedigna källhänvisningar osv.

Om man läser där inser man snabbt vem som står med rumpan bar i liknelsen med kejsarens kläder, och hennes initialer är GT.
2022-01-13, 11:37
Medlem
Citat:
Tror du att det inte finns sand i Sverige (till Gretas hästar)? Det ska vi nog undersöka, hur många ton sand det finns längs norrlandskusten - Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå. Vad har Preems korvar med Greta att göra? Hon äter inte kött.

Men inte kan du ta vilken sand som helst till hästar det skall vara en speciell sort , sent vete fn styvts sand från Norrbotten och frakta det till gretas hästar kan väl inte vara speciellt miljövänligt eller ??
2022-01-13, 11:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men enligt Greta räcker det ju inte att klimatkompensera. Våra utsläpp måste ner till noll, nej till minusnivåer.

Annars hamnar vi f.ö. i en sits som bara gynnar de mest välbeställda. De som har råd att klimatkompensera i form av ”avlatsbrev”. Det lär också bara blir de som har råd att köpa kaffe, te, ris och bananer om dieselpriserna höjs så mycket som alarmisterna vill.

Snällt av dig att göra reklam för Klimatupplysningen. De flesta som skriver där tycks vara civilingenjörer och liknande ”tungviktare”. Även naturvetenskapliga professorer som Lennart Bengtsson och Peter Stilbs gör inlägg där. Det finns gott om gedigna källhänvisningar osv.

Om man läser där inser man snabbt vem som står med rumpan bar i liknelsen med kejsarens kläder, och hennes initialer är GT.

Nej, net zero. Netto noll..Det har jag skrivit till dig flertalet gånger.
Men du som är anhängare av den lilla klicken 70+ stollarna som inte är klimatforskare tänker tydligen på ett annat sätt.
Klimatu**lysningen eller Stockholmsinitiativet eller Klimatrealisterna (Årets förvillare 2010) eller vilket namn de går efter idag har aldrig publicerat något av vetenskapligt intresse. Deras drag nu verkar vara att svartmåla Greta på de mest besynnerliga sätt.
2022-01-13, 11:45
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Jag har inte hennes telefonnummer men annars skulle jag ringa henne och säga: visst är det underligt och oroväckande att vi fått sommarväder i januari!
2022-01-13, 11:49
Medlem
Citat:

Men Greta går bara dit där hon vågar hon visar inte musklerna där det behövs hon tar inte täten. Skulle hon göra det skulle hon resa till Bangladesh indianen Pakistan och kina , Indonesien med sin plastflod som rinner ut varje dag i havet. Istället går hon till länder där hon vågar också undrar hon varför den den smarta kanadicken går på henne det är precis som han säger varför ge signora Kanada ??? Gå dit där det gör störst nytta och skit i ställen som ändå inte påverkar. Hon är lika modig som en tonåring bland karusellerna för 3-åringar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in