Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Tidningarna skulle förstås skriva direkt om det var något fuffens. Att de inte skrivit något tyder på att det inte finns så mycket att anmärka på...och att fabriken ligger i Skellefteå, media är mer intresserade av hur bygget av Slussen fortlöper.
Musk kan du diskutera nån annanstans.
Jag kan bara säga att jag inte håller med. Musks misslyckaden har mörkats i stora svenska medier.
Musk är mycket relevant eftersom Carlsson jobbat på Tesla, liksom en i styrelsen. Många paralleller finns med stor grön extern investering inom elbilsbransch eller relaterat. Karismatisk ledare. Västentlig jämförelse med Musk.
Tidningarnas rapportering döljer något. De skriver många reportage om att det skall bli bostadsbrist, hur fin kabel som installerats, hur många avtal som skrivits med andra företag.
Men det skrivs inget om vad de 500 personerna som finansieras med 7 miljarder producerar.
Allt flyter. Jag vill minnas Vattenfall (statligt ägt) investerat 100 miljoner. När journalister pressade dem på vad de egentligen fått för pengarna kunde de inte svara. De visste inte hur stor del i företaget. Inte heller Northvolts informationschef visste!
Mycket information förefaller gå ut via Breakit som inte verkar seriös. Musk kör forumet Reddit, Teslarati etc
Det här luktar skumt lång väg.
Nu skall jag ta paus för kvällen. Ha en trevlig kväll.