Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Gör dig inte dummare än du är
Ät inte mer bajs än vad du har ätit idag.

Man kan tro att du är en försvarsadvokat. Håll tyst bara
Citera
2022-01-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Kommer domen idag?

Väldigt konstigt att meda inte skrivit något angående detta då de bruka hoppa på sådant ganska snabbt.

Tydligen så är rättegången fortfarande igång, så ingen dom än
Citera
2022-01-19, 21:06
Medlem
Citat:
Tydligen så är rättegången fortfarande igång, så ingen dom än

Så den kommer pågå i längre än 3 dagar? Trodde aldrig detta. Vad kan detta bero på? Rätten har svårt att dömma ifall han är skyldig eller oskyldig,så de samlar all bevis som talar för och emot honom för att kunna ge en rättvis dom?
Citera
2022-01-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ät inte mer bajs än vad du har ätit idag.

Man kan tro att du är en försvarsadvokat. Håll tyst bara

Men snälla! Varför sjunker du till den där nivån? Du har väl redan varit i "kiss- och bajsåldern" som normalt yttrar sig vid 3-år, eller tar du igen den nu på lite äldre dagar

Jag håller gärna inte tyst, så det kommer inte att hända oavsett vad du vill Men jag tar det som en komplimang, du kanske är något på spåret
Citera
2022-01-19, 21:34
Medlem
Citat:
Så den kommer pågå i längre än 3 dagar? Trodde aldrig detta. Vad kan detta bero på? Rätten har svårt att dömma ifall han är skyldig eller oskyldig,så de samlar all bevis som talar för och emot honom för att kunna ge en rättvis dom?

Jag har ingen insyn i det här fallet så vet inte vad som skedde i måndags på huvudförhandlingen.

Varför trodde du inte att det skulle kunna pågå fler än 3 dagar?
Något säger mig att du har någon lags relation till någon utav parterna, rätt eller fel?
Citera
2022-01-19, 21:38
Medlem
Citat:
Jag har ingen insyn i det här fallet så vet inte vad som skedde i måndags på huvudförhandlingen.

Varför trodde du inte att det skulle kunna pågå fler än 3 dagar?
Något säger mig att du har någon lags relation till någon utav parterna, rätt eller fel?

Har ingen relation till någon av dem. Men hade för mig att en rättegång kan pågå i högst 3 dagar?
Citera
2022-01-19, 21:51
Medlem
Citat:
Har ingen relation till någon av dem. Men hade för mig att en rättegång kan pågå i högst 3 dagar?

Ja om den inte kräver fler dagar så ska det genomföras inom en vecka.

Finns en som skrivit inlägg någon sida bakåt att den fortsätter på fredag.
Då blir det 2 dagar inom en vecka
Citera
2022-01-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ja om den inte kräver fler dagar så ska det genomföras inom en vecka.

Finns en som skrivit inlägg någon sida bakåt att den fortsätter på fredag.
Då blir det 2 dagar inom en vecka

Den har väl pågått nu i 3 dagar redan? Sedan måndag? Så tills fredag,de blir ju 5 dagar i sträck.

Men hoppas domen kommer. För är nyfiken på hur rätten dömmer.
Citera
2022-01-19, 22:02
Medlem
Ni som säger att hon ljuger för att sätta dit en kändis. Borde hon inte ljuga bättre då? Åtminstone säga att hon sa nej? Kanske lägga till att det förekom hot också. Det känns mer rimligt att någon som har motiv att sätta dit nån för ett brott genom att ljuga anstränger sig lite mer för att uppnå det målet.
Citera
2022-01-19, 22:04
Medlem
Citat:
Den har väl pågått nu i 3 dagar redan? Sedan måndag? Så tills fredag,de blir ju 5 dagar i sträck.

Men hoppas domen kommer. För är nyfiken på hur rätten dömmer.

Det behöver ju inte vara 3 dagar i följd.
Tillkommer det en extra dag med kort varsel så måste det ju passa in med resterande förhandlingar som redan är inplanerade på schemat.

På förhandlingsschemat för denna vecka och nästa så stå det endast med 1 dag för denna huvudförhandling, men som sagt så kan det komma och ändras.
Citera
2022-01-20, 00:34
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Läs tråden. Var någonstans har det framkommit att hon var oskuld?

Du kan med fördel läsa denna artikel också, smärta i samband med alkohol och sex nämns på en rad ställen.

https://www.expressen.se/halsoliv/ha...ar-du-dricker/

Gamla artiklar från gammelmedia. Har du ingen artikel från Svensk Damtidning också?
Citera
2022-01-20, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Ni som säger att hon ljuger för att sätta dit en kändis. Borde hon inte ljuga bättre då? Åtminstone säga att hon sa nej? Kanske lägga till att det förekom hot också. Det känns mer rimligt att någon som har motiv att sätta dit nån för ett brott genom att ljuga anstränger sig lite mer för att uppnå det målet.

Nu vet vi väldigt lite om målsägandens personliga bakgrund med eventuella psykiska problem eller bruk av droger? Anser du själv att det är normalt att säga ja till herrbesök (han hade kriminellt umgänge enligt henne själv, kanske tänder hon på denna typ av män?) på en krogtoalett med kö utanför?

Hon hade inget emot att influencern tog ladd (varningssignal, hon verkar anse att det är normalt att ta ladd på krogtoaletter), inte heller har hon på nåt sätt försökt av bryta sexakten förrän folk började banka lite väl mycket på toadörren och då först ville hon avsluta och det skedde utan protester från influencern.

Eftersom hon helt uppenbart har haft alla chanser i världen att både tacka nej till besök på muggen och avbryta sexakten så klingar det illa att i efterhand hävda våldtäkt? Vill hon ha någon typ av uppmärksamhet eller hade hon supit sig bortom all vett och sans och tappade kontrollen över sig själv? Hon säger ju själv i förhöret att hon var väldigt påverkad? Hon borde kanske ta ett vitt halvår utan alkohol? Hon är alldeles för ung för att dricka sig redlös på krogen och sen hamna i märkliga situationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in