Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-04, 12:48
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsbarn11111
Vem är offret?

Som regel brukar man inte skriva ut uppgifter om offret i denna del av forumet. Detta då det är kränkande mot offret.
Citera
2022-02-04, 13:08
Medlem
Hahaha! Jävla nolla, nu är väl "karriären" slagen i spillror.

Då borde han ha 4 månader att avtjäna i anstalt nu, eftersom han satt häktad i 1,5 månad och han släpps efter 2/3 av straffet.
Senast redigerad av E.R. 2022-02-04 kl. 13:17.
Citera
2022-02-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så du menar helt seriöst att t.ex. Lotta fick skylla sig själv att hon blev misshandlad till döds och fick hela ansiktet demolerat?
Oj vad du måste utbilda dig mer om ämnet!
Det är när obildade är med och bidrar till den oerhörda nonchalans inom ämnet som det blir farligt för samhället. Unga växer upp med den syn du har för de har aldrig fått lära sig eller blivit utbildade i ämnet.
Hade jag sagt att Lotta fick skylla sig själv så hade jag också inte velat att gärningsmannen skulle få ett straff. Mig veterligen har jag inte sagt att gärningsmannen står helt utan skuld.

Men visst fan spelade Lottas naiva syn på våldsamma män roll för att hon till slut blev av med livet. Hur ni aldrig kan förstå detta mycket enkla är bortom mitt förstånd. Det är denna naiva syn som gör att fler kvinnor kommer sätta livet till. Det funkar inte längre att komma med skämtargumentet "skyll inte på brottsoofffreeet"
Citera
2022-02-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Tror du på riktigt att de visar sina dåliga sidor i början? Psykopater är charmiga och manipulativa. Kvinnan som blev våldtagen var snarare motsatsen.
Det är skillnad på en känd influencer med en track reckord fullt med tatueringar jämfört med en helt okänd person som man träffat och blivit kär i.

Det är knappast svårt att ta reda på att Loco var/är en fuckboy när man inleder relation med en sådan.
Citera
2022-02-04, 13:37
Medlem
Citat:
Du är ju sjuk i huvudet. Att kalla skadorna på bo för "minsta lilla felsteg" är absurt. Ge fan i att skada tjejer så ska du nog se att du inte döms för våldtäkt. Ha analsex med någon utan att checka om det är ok först är också en bra idé. Men det borde vara självklart långt innan den nya samtyckeslagen.
Jag har ingen som helst åsikt om skadorna. Däremot hade Loco knappast blivit dömd i ett annat jämförbart europeiskt land eftersom Sverige är väldigt ensamma om rubriceringen oaktsam våldtäkt och samtyckeslagen. Så jo, relativt andra länder så räcker det med minsta lilla felsteg för att bli märkt som våldtäktsman i Sverige.

Rent objektivt sett så har jag inga invändningar mot domen. Den är rätt.
Senast redigerad av valet2022 2022-02-04 kl. 13:41.
Citera
2022-02-04, 13:39
Medlem
Citat:
Känns som den yngre generationen män helt har missat att sex går ut på att få motparten att njuta och att sex är ett samspel. Känns som om sexualundervisning totalt misslyckats med att vara en motpol till all internetporr. Porr på min tid handlade om sex nu är det titlar med torture, domination, slave, humiliation, punishment, she deserves it, suffering..
Sex går inte ut på att inför varje moment skriva under ett papper på att den andra parten är med.

Egentligen är vi alla i sådana fall våldtäktsmän. Vi har bara haft turen att inte bli anmäld av någon psyksjuk kvinna.
Citera
2022-02-04, 13:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det är ju knappast ett härligt samlag som skett.

Det vet väl inte du? Sexakten avbröts på hennes initiativ när folk stod utanför och bankade på toadörren. Om det inte var fråga om samtycke så varför avsluta just då? En kvart är väl ingenting? Paret hade kunnat fortsätta en stund till om det inte vore för att andra också behövde gå på toa.

Citat:
Jag har tagit del av domen och det är inte hennes minne som ifrågasätts kan jag tala om.
Utefter vad jag läst så går jag i alla fall helt på TR linje och anser att domen är helt rätt på alla sätt och vis.

Haha det är bara din tolkning och du har hittills inte visat prov på någon större förmåga att dra kloka slutsatser, du kan inte heller hänvisa till TR eftersom det är väldigt vanligt att tingsrätter drar helt orimliga slutsatser som sedan Hovrätten förkastar för att sedan fria den berörde.

Du kan med fördel googla på "man frias från våldtäkt Hovrätten" så kommer du att få se en rad exempel ut verkligheten.

Det är bara att hoppas på att det aktuella fallet med influencern baxas upp i Hovrätten eftersom det finns alldeles för stora frågetecken kring det här fallet och speciellt målsägandens version.

Domen från TR känns helt enkelt inte rättssäker.
Citera
2022-02-04, 13:59
Medlem
Citat:
Sekretess A har beskrivit hur hennes beteende förändrades efter de inledande kyssarna.
Från att aktivt ha deltagit i kyssarna blev hon helt passiv. Hon sa ingenting förrän mot
slutet av händelseförloppet och agerade endast på direkta uppmaningar från Josef
Sattarovs sida. Mot den bakgrunden måste Josef Sattarov, särskilt som han och
Sekretess A aldrig träffats tidigare eller ens pratat om att ha sex, ha insett att det fanns
en risk för att Sekretess A inte deltog frivilligt.

Så här lite krävs för att man ska anses vara en våldtäktsman i Sverige. I praktiken är vi alla män våldtäktsmän utifrån denna formulering. Hur man ens kan våga knulla med okända eller engångsligg i Sverige är bortom mitt förstånd.

Det är inget fel på domen i sig. Domstolen har helt enkelt gjort sitt jobb. Jag har svårt att se att hovrätten ska komma till en annan bedömning.

Olof K gustafsson hade rätt. "Jag skulle aldrig knulla i Sverige"
Senast redigerad av valet2022 2022-02-04 kl. 14:03.
Citera
2022-02-04, 14:12
Medlem
Citat:
Känns som den yngre generationen män helt har missat att sex går ut på att få motparten att njuta och att sex är ett samspel. Känns som om sexualundervisning totalt misslyckats med att vara en motpol till all internetporr. Porr på min tid handlade om sex nu är det titlar med torture, domination, slave, humiliation, punishment, she deserves it, suffering..

forts.....paradise hotel, ex on the beach

Ja det är skamligt vilka "förebilder" det växs upp med.
Citera
2022-02-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valet2022
Hade jag sagt att Lotta fick skylla sig själv så hade jag också inte velat att gärningsmannen skulle få ett straff. Mig veterligen har jag inte sagt att gärningsmannen står helt utan skuld.

Men visst fan spelade Lottas naiva syn på våldsamma män roll för att hon till slut blev av med livet. Hur ni aldrig kan förstå detta mycket enkla är bortom mitt förstånd. Det är denna naiva syn som gör att fler kvinnor kommer sätta livet till. Det funkar inte längre att komma med skämtargumentet "skyll inte på brottsoofffreeet"

Har du varit i en destruktiv och våldsam relation? Det låter helt klart att du inte har en verklig erfarenhet av det och har NOLL kunskap om hur dessa relationer fungerar.

Har du någonsin befunnit dig i en situation där motparten har ett fysiskt, psykiskt eller till och med både och- övertag och där du har ingen som helst möjlighet hur du än vrider och vänder på det- stark, svag, naiv- att ta dig ur situationen? Har du det?
Citera
2022-02-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vet väl inte du? Sexakten avbröts på hennes initiativ när folk stod utanför och bankade på toadörren. Om det inte var fråga om samtycke så varför avsluta just då? En kvart är väl ingenting? Paret hade kunnat fortsätta en stund till om det inte vore för att andra också behövde gå på toa.

Haha det är bara din tolkning och du har hittills inte visat prov på någon större förmåga att dra kloka slutsatser, du kan inte heller hänvisa till TR eftersom det är väldigt vanligt att tingsrätter drar helt orimliga slutsatser som sedan Hovrätten förkastar för att sedan fria den berörde.

Du kan med fördel googla på "man frias från våldtäkt Hovrätten" så kommer du att få se en rad exempel ut verkligheten.

Det är bara att hoppas på att det aktuella fallet med influencern baxas upp i Hovrätten eftersom det finns alldeles för stora frågetecken kring det här fallet och speciellt målsägandens version.

Domen från TR känns helt enkelt inte rättssäker.

Vi har alla fattat att du avgudar Josef och om man ska dra det så långt i exempel- att om han skulle kört ihjäl någon så skulle du påvisa fel på bromsarna eller att han blev bländad av tändaren när han skulle tända ciggaretten.
Du kanske till och med är en av hans stammisar på studion eller så är din högsta önskan att få ligga på hans brits och bli tatuerad i pannan med texten "Loco"

Jodå, jag drar kloka slutsatster, det är bara du som inte har förmågan att varken förstå, ta till dig eller resonera som en normalt funtad person, utan du kör på "nyss-kommit- i -puberteten", så tyvärr är det sådana som du som sänker intelligensen hos dagens ungdomar att de går tillbaka till neandertalar-nivån.

Googla själv på olika fall och utbilda dig lite så kommer du också säkerligen att komma någon vart här i livet
Citera
2022-02-04, 14:27
Medlem
Citat:
Har du varit i en destruktiv och våldsam relation? Det låter helt klart att du inte har en verklig erfarenhet av det och har NOLL kunskap om hur dessa relationer fungerar.

Har du någonsin befunnit dig i en situation där motparten har ett fysiskt, psykiskt eller till och med både och- övertag och där du har ingen som helst möjlighet hur du än vrider och vänder på det- stark, svag, naiv- att ta dig ur situationen? Har du det?
Ooch? Lotta visste att hon blev ihop med en person som tio år tidigare mördade en annan man.
Senast redigerad av valet2022 2022-02-04 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in