2021-01-03, 19:03
Medlem
Blackbladders avatar
Dumskalkarnas Sammansvärjning av John Kennedy Toole är en fantastiskt rolig och underhållande bok. Den handlar om en snubbe som heter Ignatius J Reilly. Han tilltalar sina kunder exakt på samma sätt som knivbrevs-VDn. Samma ton, samma arrogans och idiotförklaringar. Skillnaden här är att herr Reilly är ju en fiktiv person till skillnad från herr Johansson. När det kommer till Reillys chefs kännedom hur han tilltalar kunderna, får han givetvis sparken. Det hade Johansson också fått om han inte själv ägde företaget.
Mycket underhållande tråd.
Citera
2021-01-04, 04:38
Medlem
KNIVBREV låter som ett bolag i en maffiafilm - alltså ett hot.

Inte utan att man blir ganska rädd. En galen bedragare som slipar knivar med kompisar i högerextrema kretsar med pengar på banken.

Verkar bo tillsammans med en Helene Lindeberg och sin pappa Björn 75 år på 150 kvm i Djursholm, i ett radhus! Låter ganska jobbigt, man kanske blir så hatisk då? Hur hans företag går med vinst är i sig en indikation på att något inte står rätt till med tanke på den massiva kritik han fått från kunder i media, KO, ARN (ej följt rekommendationerna så svartlistad), Trustpilot (där han ganska framgångsrikt lyckas få dem att ta bort de flesta neg omdömen samt fejka ett par positiva om dagen utan att Trustpilot gör något) Reco, Google Maps, Facebook, Twitter osv... Samtidigt som han vekar ha köpt ett packe utvärderingar som alla verkar vara ganska taffligt gjorda med oklar metodik och obefintliga källor, dvs köpta på olika sätt.

Förvånande att han inte finns i brottsregistret, Michael Johansson på Knivbrev känns som en tickande bomb.

Är det verkligen ingen som känner till honom på Flashback?
Citera
2021-01-04, 09:59
Medlem
Han borde ju anmälas. Finns massvis med information om hur han hotar kunder. Hur han går in på deras företagsprofiler och skriver massa negativa kommentarer. Tror han lider av någon sjukdom.
Citera
2021-01-07, 13:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
HAHAHAHA
Extremt underhållande tråd.
Använder själv knivbrev, har så gjort i ett antal år, har inga dyra knivar, varvar mellan 3 st "kock knivar" typ. De kostar väll max ett par tusingar st. Jag kör alltid engångsslipning. Skickar iväg knivarna 1 gång om året, har en elektrisk "slip" med keramiska stavar som jag kör nån gång i veckan.
Har själv bara goda erfarenheter av knivbrev, om man skulle ha något att klaga över så har de varit lite lite "repiga" ovanför eggen, men vad faaaan, jag skall inte ställa ut dem jag har dem att skära i diverse mat, och det jag skurit i har inte klagat, ser knivar som verktyg och inte som någon jävla religiös museum reliker. Förstår verkligen företagets VD, så fort någon blir framgångsrik kryper det fram en massa "proffs" och bättre vetande under stenarna, man vet bäst, man kan bäst, man gör bäst, det är det som kallas den svenska avunden som bäst, Jag är fan imponerad över att han är så sansad som han är, jag skulle fullkomligt gått loss på alla allvetare och snåla svin som gör fel och försöker slippa undan att pynta. Här är till och med folk som är så in i helvete patetiska att de skriver vad VD:n kör för bil, HAHAHAHA, inte kul att någon kör med en nice BMW när man själv bara har råd med en medioker V70 VA? Nää jag rekommenderar knivbrev, så jävla bekvämt och snabba är de med, 3-4 dagar och man har knivarna i brevlådan igen. Skulle aldrig åka till någon babbe som tillverkar nycklar, limmar sulor och säljer vattenpipor och slipa mina knivar, om man inte är nöjd med knivbrevs slipning men med att en kamelryttare som står i en liten bur som även slipar knivar, hur står det då till i huvudet på en?
Som jag skrev i början, mycket underhållande tråd, så jävla tillfredställande att läsa alla försök till patetiska smutskastnings försök och avundsjuka spån, fortsätt så, så att inte tråden dör ut, mera tack.
Problemet är att slipningen är tämligen medioker, den är som om den vore gjord av en nyckelbabbe.
Trasslet med avgifter gör inte tjänsten bättre.
Citera
2021-01-07, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackbladder
Dumskalkarnas Sammansvärjning av John Kennedy Toole är en fantastiskt rolig och underhållande bok. Den handlar om en snubbe som heter Ignatius J Reilly. Han tilltalar sina kunder exakt på samma sätt som knivbrevs-VDn. Samma ton, samma arrogans och idiotförklaringar. Skillnaden här är att herr Reilly är ju en fiktiv person till skillnad från herr Johansson. När det kommer till Reillys chefs kännedom hur han tilltalar kunderna, får han givetvis sparken. Det hade Johansson också fått om han inte själv ägde företaget.
Mycket underhållande tråd.
Hm.. en av mina favoritböcker.
Jag kanske skulle bli kund & sedan börja klaga. Bara för att kunna garva åt när herr Johansson kallar mig för "Mongoloid".
Citera
2021-07-29, 14:57
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
Han borde ju anmälas. Finns massvis med information om hur han hotar kunder. Hur han går in på deras företagsprofiler och skriver massa negativa kommentarer. Tror han lider av någon sjukdom.
Alltså han måste vara mentalt sjuk. Men det värsta är att apan fått priser från Täby kommun, företagsorganisationer osv. Är de helt blinda?
Citera
2021-09-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Alltså han måste vara mentalt sjuk. Men det värsta är att apan fått priser från Täby kommun, företagsorganisationer osv. Är de helt blinda?
Jag har pratat med kommun och andra och skickat alla länkar. De kände inte till detta och kommunen skrev att de står inte bakom företaget och att de ångerfull har gjort
Citera
2021-09-14, 13:08
Medlem
Knivbrev är så otroligt dåliga. Har förstört tre knivar för mig. Vägrade avbryta prenumerationen trots att jag inte var nöjd. Sjukt otrevlig kundtjänst.
Citera
2021-09-14, 17:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtn
Knivbrev är så otroligt dåliga. Har förstört tre knivar för mig. Vägrade avbryta prenumerationen trots att jag inte var nöjd. Sjukt otrevlig kundtjänst.

Jag fick se en kniv hos en bekant som de slipat! Det gick att SE hur dåligt slipad den var, knivbladet var alldeles repigt!
Citera
2021-10-14, 17:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaraeken
Det är mycket reklam från den där snubben nu, alla sociala medier typ.

Normalt räcker det med ett bra rykte. Men kanske inte i Knivbrevs fall.
Citera
2022-02-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag fick se en kniv hos en bekant som de slipat! Det gick att SE hur dåligt slipad den var, knivbladet var alldeles repigt!
Återupplivar en gammal tråd, men jag kastade ett getöga i bättre belysning på de 3 knivar jag fick tillbaks i årsskiftet. Samtliga har många, långa repor längsmed bladet och kortare tvärsöver. De två knivarna som inte slipades har vanligt slitage, alltså några små, korta repor.
Citera
2022-02-06, 17:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Återupplivar en gammal tråd, men jag kastade ett getöga i bättre belysning på de 3 knivar jag fick tillbaks i årsskiftet. Samtliga har många, långa repor längsmed bladet och kortare tvärsöver. De två knivarna som inte slipades har vanligt slitage, alltså några små, korta repor.

Jäpp! Det är fruktansvärt oproffsigt att repa kviveggarna på det vis de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in