Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-18, 22:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Hade kategori klimatgodhets-profitörer på en blogg. Första inlägget på bloggen (klicka på etiketten klimatgodhets-profitörer för andra poster) :
https://klimathot-gameover.blogspot....rg-fr.html?m=0

Spelar väl inte så stor roll vad man kallar dem, klimatväckelsen bör vara över snart. (Hoppas inte Joker Strandhäll hinner översvämma vår östra kust och västkusten med vindkraft som producerar motsvarande hela Sveriges energikonsumtion - värdelöst intermittent där billig el dumpas nattetid vilket bara gör att vattenkraft ej nyttjas samt dödande rovfågel och saboterande havsmiljö och fiske. Danmark lade ned havsbaserad vindkraft då den blev för dyr att underhålla.)

Tack bra skrivet, jag är inte lika bra på ämnet.
Citera
2022-02-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Danmark dumpar just nu enorma mängder byggavfall i havet under stora protester.

Danmark dumpar sedan flera år ofiltrerat avloppsvatten i havet. Så gör också England. Säkerligen andra länder med som jag inte vet om.

Men visst kanske Afrika är utom all räddning men vissa länder i EU föregår inte med så gott exempel heller.
Det beror delvis på att västländer jagar ett ofarligt koldioxidspöke. Det får till följd att viktiga miljöfrågor sopas under mattan. Det är skamligt hur förorenat vattnet är i Sverige.
Citera
2022-02-19, 06:18
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Likadant som prästerna mässade att strax är satan på jorden, tiden på jorden är ute.

Mp är nutidens präster.

Skriften säger följande om huruvida satan är på jorden:

2 Corinth, 4:4

Satan, WHO IS THE GOD IF THIS WORLD, has blinded the minds of those who don’t believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They don’t understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.
Citera
2022-02-19, 06:40
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Vad lär vi av oss den här tråden?

Passa er för fan för att göra ett uttalande om framtiden, annars håller nån jäkel koll på exakt när ni sade det för att komma tillbaka 16 år senare och med en flashbacktråd för att visa att "du hade faktiskt feeeel, dumma dej!"
Grejen är väl också att man inte ska drömma sig tillbaka med alltför stor nostalgi. Sverige ligger nära Golfströmmen och vädret har ofta varit lite oförutsägbart. Jag minns någon fest under tidiga 2000-talet där jag påpekade att jag bara kunde minnas en jul i min hemstad som vi upplevt en vit jul under min barndom (1980-talet) men alla sa att jag mindes fel och att det alltid var flera meter snö. Var senare tvungen att kolla upp detta med SMHI och de intygage att vi endast haft en vit jul under 80-talet.

Vi kanske inte skulle lyckas med ett Tåg över Bält idag, men det känns som om utvecklingen mot varmare väder inte riktigt skett i den takt folk förutsett
Citera
2022-02-19, 07:11
Bannlyst
Chockerande!

En representant för ett militant enfrågeparti misslyckas med sin domedagsprofetia, förhoppningsvis har naturen sin gång och gallrar ut dessa dårar i höst så att människor boendes utanför Södermalm/Stockholm utan ekonomiska medel för inköp av elbil har råd och möjlighet att transportera sig för att leva och verka i vårat samhälle.

Fler politiker/partier borde ställas mot väggen för gamla synder, ska en tygpåsekramare ta regeringsplanet mellan Arlanda och Bromma flygplats för att slippa köer, medans vanligt folk inte har råd att hälsa på nära och kära?

Är det lämpligt att en sittande partiledare kritiserar regeringens pandemihantering, samtidigt som vederbörande går ut och klubbar för att krydda det med att torska för grovt förtal?

Listan kan göras lång, och det vore intressant om dessa maktkåta psykopater fick ställas mot väggen ordentligt, i kommande valrörelse så hålls det en 27h lång partiledaredebatt där gamla synder dras upp och debatten varken avslutas eller kommer vidare innan psykopaterna ger ordentliga svar, debatten kan få hålla uppåt en vecka, det vore ”public service” på riktigt!
Citera
2022-02-19, 07:29
Medlem
Lite fel hade han allt.

De införde ju plastskatten, så nog tror jag vi har snö till år 2024 iaf
Citera
2022-02-19, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Chockerande!

En representant för ett militant enfrågeparti misslyckas med sin domedagsprofetia, förhoppningsvis har naturen sin gång och gallrar ut dessa dårar i höst så att människor boendes utanför Södermalm/Stockholm utan ekonomiska medel för inköp av elbil har råd och möjlighet att transportera sig för att leva och verka i vårat samhälle.

Fler politiker/partier borde ställas mot väggen för gamla synder, ska en tygpåsekramare ta regeringsplanet mellan Arlanda och Bromma flygplats för att slippa köer, medans vanligt folk inte har råd att hälsa på nära och kära?

Är det lämpligt att en sittande partiledare kritiserar regeringens pandemihantering, samtidigt som vederbörande går ut och klubbar för att krydda det med att torska för grovt förtal?

Listan kan göras lång, och det vore intressant om dessa maktkåta psykopater fick ställas mot väggen ordentligt, i kommande valrörelse så hålls det en 27h lång partiledaredebatt där gamla synder dras upp och debatten varken avslutas eller kommer vidare innan psykopaterna ger ordentliga svar, debatten kan få hålla uppåt en vecka, det vore ”public service” på riktigt!

Jag förstår att du är upprörd. Bilarna drar hälften så mycket som 2006 och släpper inte ut lika mycket skit i luften. Usch ja vad dåligt.
Citera
2022-02-19, 08:04
Medlem
Jag skulle aldrig ha gått in och läst nåt i den här tråden, det var onödigt jag mår dåligt. Det måste vara klimatångest usch hemskt.
Citera
2022-02-19, 08:48
Medlem
wwrs avatar
Pär Holmgrens förutsägelse liknar hur USA:s myndigheter förutspådde hur glaciärerna nu borde ha försvunnit i denna nationalpark. Man fick byta en del skyltar för något år sedan.

"Goodbye to the glaciers"

https://www.youtube.com/watch?v=yXmJU-9Zkrk

Det enda som verkar försvinna är MP.
Senast redigerad av wwr 2022-02-19 kl. 08:55.
Citera
2022-02-19, 08:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Pär Holmgrens förutsägelse liknar hur USA:s myndigheter förutspådde hur glaciärerna nu borde ha försvunnit i denna nationalpark. Man fick byta en del skyltar för något år sedan.

"Goodbye to the glaciers"

https://www.youtube.com/watch?v=yXmJU-9Zkrk
Eller Bidens: Russian Invasion of Ukraine!

Citera
2022-02-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Det beror delvis på att västländer jagar ett ofarligt koldioxidspöke. Det får till följd att viktiga miljöfrågor sopas under mattan. Det är skamligt hur förorenat vattnet är i Sverige.

Jag tror inte co2-utsläppen är ofarliga.

Däremot håller jag med om att de flesta länder i väst med Sverige i bräschen fokuserar på helt fel saker typ plastpåseskatt....
Citera
2022-02-19, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag förstår att du är upprörd. Bilarna drar hälften så mycket som 2006 och släpper inte ut lika mycket skit i luften. Usch ja vad dåligt.

Jag är inte upprörd, däremot är det tröttsamt att politiker, oavsett kant, får komma undan med sinnesjukt beteende utan att stå till svars, att klämma dit dom skulle skapa ett bättre debattklimat och ansvarstagande för lögnerna man sprutar ur sig.

Har vi fordonsindustrin och tacka för detta intiativ, eller menar du att det beror på Pär muppgrens missvisande domedagsprofetia inte gick i uppfyllelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in