"– Till alla som skulle kunna tänka sig att ingripa utifrån: Om ni gör det kommer det att möta konsekvenser som är större än de ni har mött i historien. Alla relevanta beslut har fattats. Jag hoppas att ni hör mig, säger Putin i talet."
Hotar gubbjäveln med ett tredje världskrig? Har han fått fnatt på riktigt? Att han ens orkar.
Det där är det mest anmärkningsvärda och skrämmande uttalandet jag hört från en politiker i modern tid. Och så påstås det härinne att det är USA som krigshetsar...
Nu har ju USA och NATO en verklig och konkret chans att gå in i Ukraina och slå tillbaka och få Putin i galgen och sedan befria och göra Ukraina medlem av Väst o NATO ! det är ju uppenbart för alla att Putin blivit galen och är en fara för hela världen...
Jag tror inte det är en bra idé. Det hade lett till ett tredje världskrig. Putin hade inte dragit sig för att använda kärnvapen.
Jag tror inte det är en bra idé. Det hade lett till ett tredje världskrig. Putin hade inte dragit sig för att använda kärnvapen.
Är du verkligen säker? Tror du inte att hans egen självbevarelsedrift är större. Även Putin förstår väl att om han skulle använda kärnvapen är han död.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!