Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
Fullständigt jäkla obegripligt. Men det är bara att konstatera att ryssarna är funtade så annorlunda i huvudet att jag aldrig kommer kunna förstå dem.
Bara för att ta ett exempel som får det att snurra i skallen på mig:
Ryssland påstås alltså vara en demokrati. Men i vad för sorts demokrati kan folket vakna upp en morgon och få höra att regeringen på eget bevåg, utan att ens förvarna dem, startat ett omfattande invasionskrig med potentiellt apokalyptiska följder? Man har till och med in i det sista givit försäkringar om att man inte ska invadera -för jag kan inte tänka mig att Kreml sagt en sak till omvärlden, och samtidigt gett det korrekta "inside scoop" till sin egen befolkning. Det hade vi hört om i så fall.
Även om ryssarna nu stödjer invasionen i sig - hur kan de tycka det är ok att regeringen rent ut ljuger för dem och inte ens givit dem chansen att invända?
Det är ju en verkligheten du vaknar upp till själv varje morgon med västerländska medier ständigt ljugandes om allt mellan himmel och jord.
Sen när talar några av våra politiker sanning? Sen när får vi rösta om stora viktiga frågor? Vi röstar fram partier som lovar det ena och gör det andra när de kommer till makten.
Vid nästa val lovar det igen och idioterna i det här landet går på samma skit om och om igen.
Vi är totalstyrda av dessa karriärdrivna politiker som suger på EU:s spenar. Vi är verkligen inte en demokrati.
Tror folk inte förstår vad demokrati innebär. Det handlar inte bara om att rösta blått eller gult - det handlar om att de sedan ska hålla de som lovar vilket de inte gör. Det är motsatsen till demokrati.
Det Ryssland gör nu är det jag hade hoppats Sverige gjort om vi varit i samma sits.
Oavsett vilken politisk hållning man har så är NATO ett oerhört stort hot. De är styrt av USA som dessutom expanderar baser i Europa hela tiden och om Ukraina faller in i det ledet är Ryssland hotat på riktigt.
Man måste se BORTOM Ryssland - Ukraina och förstå politiken bakom det hela - se vilka schackpjäser som flyttas hela tiden. USA och NATO är vad detta handlar om. De är så nöjda nu när de får sitt krig och sin anledning.
Påhejade av ignoranta, korkade befolkningar de skiter fullständigt i.