2022-02-24, 10:53
Medlem
yidarmy123s avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Och vilket jävla tal såg du på? Allt han gjorde var att fördöma Ukraina som en nazistisk förbrytarstat som måste "avnazifieras" samtidigt som han prisade de nobla seperatisterna som bara försvarar sig själva. Dessa seperatister Putin undsätter är Stalinister dessutom. De lajvar inte. Galningarna (och deras KGB-Khan i Kreml själv) ser faktiskt detta som en fortsättning på andra världskriget där det är "befriare" vs "fascister".

Och "judiska oligarker". Förklara gärna för mig hur det kommer sig att 14 av de 15 rikaste medborgarna i Chabad Putins Ryssland än idag är Judar?

Jag menade talet i måndags, jag visste inte att han hade hållit ännu ett tal.

Jo, jag vet. Det finns även många som säger att när han sparkade ut Abramovich och de andra oligarkerna så var det endast någonting ytligt pga folkligt missnöje. Jag vet att Putin dessutom har skickat vapen och annat till Israel, och att rabbinerna i Ryssland själva säger att det är det bästa landet på jorden för judarna.

Lite off-topic där kanske men vad tror du det handlar om då? Varför vill Putin in i Ukraina?
Senast redigerad av yidarmy123 2022-02-24 kl. 10:53. Anledning: .
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ryssland totalbombar sönder ukrainas militärinfrastruktur just nu.

Fasta installationer möjligtvis.
Citera
Medlem
Fruktansvärt roligt att se hur media hanterar situationen.
Rysslands intåg i Ukraina beskrivs som Nazitysklands agerande och Putin jämförs med Hitler. När USA gick in i mellanöstern och dödade hundratusentals civila och icke stridande styrkor så hyllade man Obama som en hjälte...

Hyckleriet saknar motstycke. Men vad annat att vänta från de värdegrundsstyrda propagandamegafonerna.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Bryr mig inte om det blir världskrig. Vill att ryssarna och kineserna gör parkeringsplats av USA så resten av världen äntligen kan bli fri från deras förtryck. Sjukt att ingen reagerar på allt ont USA gjort sen 1776 men gråter så fort Ryssland och Kina försöker försvara något i sitt egen närområde.
Som när de hjälpte Europa att befrias från tyskarna?
Otroligt stor insats från USA och många liv offrade.

Sen kan jag hålla med om att de agerat bra sedan 60-talet när de gick in i Vietnam.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det enda våld som en normalt funtad människa kan vara för är försvarsvåld och även jag hoppas ukrainarna håller modet uppe denna mörka dag. De är militärt underlägsna men de har rätten på sin sida jämfört med ryssarna.

Jag hoppas även på att krigsviljan snabbt kommer sjunka bland de ryska militärerna när de börjar se vansinnet i detta krig.

Hade inte västmakterna och deras underrättelsetjänster konspirerat i Ukraina så hade det aldrig behövt hända.
Citera
2022-02-24, 10:54
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Resten av världen köar för att låna ut pengar till USA. Det samma kan inte sägas om Putin. Nu stoppas dessutom genast all ytterligare utlåning av EU, USA, Kanada, Australien, Japan osv. Det är ytterst allvarligt för Putin.

Hur kan du bara sidosteppa en amerikansk statsskuld på 20 TRILJONER DOLLAR med "lål alla vill låna pengar av USA Putin är körd hurrr durrrr?

Det här är varför Putin vinner just nu. Ni jävla vänsterliberaler som uddlöst låtsas motverka honom medans ni i själva bara enablat fanskapet hela vägen sedan 1999.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-24 kl. 10:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vad är det du inte håller med om?
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror att många av ukrainarna tänker sig för två gånger om priset blir för högt. Valet står mellan att leva i ockuperat land med sin familj, eller att låta sig bli avrättad och låta familjen leva vidare i ockuperat land på egen hand.

Detta, tror inte de tänker sig för två gånger när raketer flyger in som hotar liv, familj och fosterland. Inte heller är valet att leva i ett ockuperat land.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Kina fördömer inte Ryssland.

Citat:
BEIJING (Kyodo) -- China emphasized Thursday that it believes the legitimate security concerns of all parties should be respected, hours after Moscow launched a major attack against Ukraine following a months-long military buildup on the border.

Chinese Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying also refrained from describing Russia's attack against Ukraine as an "invasion," while urging other countries including the United States to make efforts to prevent the situation from "getting out of control.
https://mainichi.jp/english/articles...0m/0in/057000c
Citera
Medlem
friskXORsjuks avatar
Det moderna Ryssland tillhör Europa mer än vad USA gör och befrielsekriget har börjat. Europa: The last battle.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Eh, kanske därför att det är USA som tillsammans med EU startade detta krig 2014 när de avsatte Ukrainas folkvalde president då att han inte ville närma sig EU och Nato?

Falsk historieskrivning.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, krig är ingen underhållning att titta på.

Det ska undvikas till varje pris vilket hade varit fullt möjligt här-
Japp, hade despoten putin velat så hade inget av detta lidande som han orsakat nu behövt hänt.
Men nu har han olagligt ockuperat ett europeiskt lands territorium och kidnappat dess befolkning. Eftersom ingen vill leva under diktator putins Ryssland så måste man kanske göra så? Kidnappa andra länders befolkning får att få till befolkningsökning?

Så vilket land står näst i skottgluggen?
Kanske dags för Sverige och Finland att gå med i NATO ändå..
Putin har ju visat att han är ett hot mot Europa och européerna nu.

Kul också att han kidnappar människor om han tror att det ska hjälpa mot att ingen vill bo i Ryssland under gangsterns styre. Inom några år lär det väl vara massiv flykt från Ryssland.

Synd att putin gjorde såhär.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ett oprovocerat angrepp av Ryssland, påstår Biden!!!
Nato har expanderat i Rysslands närhet under flera år.
Ukraina och Väst har hållit en militär konflikt vid liv i 8 år i Rysslands närhet. Putin talar om folkmord i Donbass.
USA/Nato har i flera veckor anklagat Ryssland för att vara på väg att invadera.

Vad är detta om inte provokationer?!

Naturligtvis visste Biden att Putin skulle invadera eftersom han provocerade honom till det. USA är duktiga på att skapa förvärra konflikter, vi har sett det förr.

Fördömanden från USAs underlydande gör inte USAs agerande rätt och inte heller Rysslands agerande fel. Tvärtom förstärker det intrycket av att det var precis detta Väst ville. Krigshetsare har tyvärr vunnit igen. Massor av vapen kan säljas till goda vinster, människor dör, samhällen förstörs.

Om Ukraina hade följt Minsk-avtalet hade konflikten med Donetsk och Luhansk varit över och detta hade aldrig hänt.
Här har du NATO:s expansion: https://pbs.twimg.com/media/FMNAYUYX...g&name=900x900
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in