2022-02-24, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kriget hade kunnat undvikits om inte västmakterna konspirerat i Ukraina. Någon invasion av Ukraina är det som sagt inte frågan om.

tror du inte Ukrainarna sneglat mot västs välstånd och mänskliga rättigheter?

Konspirationer har eget forum på Flashback.

Bästa vore om Ryssland ansöker om medlemskap i Nato men de har väl inte råd.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hela världen sidsteppar det. USAs statsskuld kommer aldrig att betalas. Ingen begär det och att finansiera räntorna är inget problem.

Du kanske bör betänka vad hela världens reservvaluta heter. Det är knappast rubel.

Och du tror därmed Putin känner sig skyldig att betala tillbaka Rysslands statsskuld någon gång under hans och vår livsstid? Knappast. Psykopaten är ännu mindre benägen än USA att någonsin göra det.

Det är det här jag menar. Ni fattar ju inte (eller så är ni bara jävligt bra på att spela dumma) att han inte bryr sig om era sanktioner och moraliska pekpinnar. Fanskapet bryr sig helt enkelt inte. Han och Lukashenko är båda kliniska jävla psykopater med fullkomligt empatilöst nihilistiskt och cyniskt människoförrakt. Fatta det någon jävla gång! Han respekterar bara och lyssnar bara på makt och kraft.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-24 kl. 11:04.
Citera
Medlem
Fy fan för Sverige som fortfarande inte vill att vi ska gå med i Nato.
Nu har vi bästa anledningen av alla att gå med.
Putin kommer ju inte sluta I Ukraina, alla gränsländer mot Ryssland ligger jävligt py till, plus Sverige.

Helt jävla sanslöst det han håller på med det finns inga anledningar förutom att han vill bli världsherre, hitler nr2.
Ett så stort land som Ukraina också med 44 miljoner. Jag hoppas det kommer kosta han jävligt dyrt och dom biter ifrån bra så han backar.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Semantik. Du förstår ju vad jag menar egentligen. I det scenariot så har han ju inte sparkat ut honom, vilket jag själv skrev att vissa källor hävdar, men i den officiella förklaringen så blev han utsparkad.

Det är inte alls semantik när du kommer dragandes med ett sådant idiotrykte som är raka motsatsen till verkligheten.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasNone
Det som händer i Ukraina just nu är vad som kommer hända med lilla Sverige om ryssen bestämmer sig för att invadera. Världen vill helt enkelt inte eskalera till ett tredje världskrig.
Om en Nato-medlemsstat skulle attackeras skulle nog utfallet se annorlunda ut.
Det är ju det som är grejen, sätter inte Europa ner foten nu lär det eskalera rejält.
Citera
2022-02-24, 11:02
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Han hotade väl med militära aktioner, idet betyder inte per automatik kärnvapen
(FB) Den stora och enda tråden om kriget mellan Ryssland och Ukraina
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Märkte ni att Zelenskyj i sitt tal vädjade till Rysslands folk, och ställde frågan Skulle ryssarna vilja ha krig? Хотят ли русские войны? (Hotiat li russkie vojny?) Han citerade en mycket känd dikt av Jevgenij Jevtusjenko, som även tonsatts. Mycket vacker, trots att den ständigt framförts av de vidrigasta hycklare.

https://mobile.twitter.com/Diplomacy...70879836778499
Touching and appropriate that #Zelensky references #Yevtushenko poem "Do the #Russians want war?" at the end of his (really masterful) speech.: @wiczipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Do_the...ns_Want_War%3F
https://www.8dagar.se/2017/02/vill-r...a-ha-krig.html (Ja, bloggens upprätthållare är en fanatisk anhängare av Rysslands aggressionspolitik, och helt oläsbar i större doser.)

https://www.dn.se/varlden/anna-lena-...ladimir-putin/
Det finns en populär sovjetisk slagdänga skriven av den ryska poeten Jevtusjenko. I sin förljugenhet sammanfattar den exakt vad Putins krigsförklaring mot Ukraina handlar om.

Vi kan kriga / men vi vill inte / att soldater ska falla i strid / Fråga de som föll vid Elbe / om ryssarna vill ha krig?
(Min fria översättning)

Sången är en panegyrisk hyllning till Sovjetunionens insats i andra världskriget. Den låter förstå att Sovjet hjältemodigt befriade världen men att man motvilligt tvingades slåss, kriget var ett ok man utan egen förskyllan tvingades bära.

Ingenting om Molotov–Ribbentrop-pakten, anfallet mot Polen och Finland, ockupationen av de baltiska länderna, hur Öst- och Centraleuropa tvingades bakom en järnridå.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-24 kl. 11:05.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Snacka om trolleri..... För bara någon vecka sedan skulle vi ju ha munblöja... Nu är det krig som gäller...
Och kan ge mig fan på att väst kommer skylla ekonomiska kraschen på krisen i ukraina. Helt 100%

Totalt inkompetenta ledare. Putin släpar son stora kuk över västvärlden.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Med rätt värdegrund kan man begå vilka brott som helst...

Jag antar att Ryssland alltid har rätt värdegrund enligt dig.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Tvärtom. Västmakterna är fullständigt enade. De säger alla samma sak. Snart kommer det rinna in soldat efter soldat in i Ukr5aina, och Putin kommer att stå med neddragna byxor, utan att kunna göra något, medan rysk soldat efter rysk soldat får en kula i skallen. Så upphör Ryssland att existera. Kommer i fortsdättningen att hanteras som protektorium under FN.

Väst och NATO är enormt splittrade. Tyskland och Frankrike är exempelvis inte alls på samma spår som USA. De har tvingats stämma in i kören, men det går emot deras nationella intressen. De vill handla med ryssen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Då finns det inget som västvärlden kan göra åt situationen. Då kommer Kina troligtvis att plocka Taiwan inom kort.
Finns en konspirationsteori som handlar om att Biden kommer låta Kina ta Taiwan utan protest, som en betalning för att de manipulerade valet i hans favör.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Jag upplever Hultqvist som mycket mer statsmannamässig än statsministern och utrikesministern. Han har ett lugnt men värdigt sätt att förklara saker på, och han tar ingen skit från journalister.

Håller med dig där, han är min favorit av alla svenska ministrar. Gillade också att han betonade att Sverige och Finland har nära kontakt just nu. Sveriges och Finland relation har inte varit viktigare att stärka sedan 39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in