2022-02-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Jag är inget fan av Andersson men menar du att det var dåligt att hon pratade till barn? Har själv barn som hörde om detta på tv o dom hade mängder av frågor just om kriget kommer hit…

Jag tycker att det blir fånigt. Presskonferensen ses framförallt av vuxna. Det är primärt föräldrars ansvar att ta hand om sina barn. Jag tror att du samt andra föräldrar är kapabla att förklara vad som händer på ett rimligt sätt för sina barn.
Citera
2022-02-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Vad tror du ukrainarna själva väljer? Välstånd eller fattigdom? Fria val eller likvidering av oppositionen? Inte konstigt att Ukraina sneglar västerut när de ser alternativet i öst.

Trygghet, Rumänien, Ungern och Albanien är ju i jättevälstånd under NATOS och EU's vingar. Du har gästarbetare från självaste Bulgarien som åter till Serbien dagligen.

Välstånd kan ett lands egna invånare skapa ingen jävla union.
Citera
2022-02-24, 11:14
Medlem
swebarbs avatar
en cyklist fick en bomb rätt på sig bokstavligen.. helt sjukt

https://twitter.com/emilykschrader/s...85429785313280
Citera
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Blir intressant se hur rysstrollen och putinrunkarna ska förklara dessa "fredsbevarande-bombningar"....
Gubben är totalt galen!

Eufemismer, även Sverige har sina "fredsbevarande insatser" i t.ex. Mali. Varför Mali är ett hot mot Sverige är det såklart ingen som riktigt vet. Ukraina är iaf. ett grannland till Ryssland.

Putin vet alla propagandaverktyg som finns i verktygslådan, precis som vår egen regim mycket väl vet att krigsinsatsen med legoknektar i Mali inte alls är någon "fredsbevarande insats".
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Putlermedia breder på enligt beprövad modell:
MOSCOW, February 24. /TASS/. Russia's armed forces do not rocket, bomb or shell Ukrainian cities, Defense Ministry spokesman Igor Konashenkov told the media.

"Russia's armed forces carry out no missile, air or artillery strikes against Ukrainian cities," he stated.
Inga civila mål angips nu, lika lite som för 82 år sedan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Winter...viet_Air_Force
The city of Vyborg, a major Soviet objective close to the Karelian Isthmus front, was almost levelled by nearly 12,000 bombs. No attacks on civilian targets were mentioned in Soviet radio or newspaper reports. In January 1940, the Soviet Pravda newspaper continued to stress that no civilian targets in Finland had been struck, even accidentally.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-24 kl. 11:30.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Iom Kinas stöd så kommer omvärldens sanktioner inte betyda ett skit för Ryssland.

Du är extremt naiv om du tror på det på riktigt men få av oss tar någonting ni skriver på allvar. Nyss så var det fejknews att Ryssland ens planerade en invasion enligt er. Hoppas ni är kartlagda av Säpo allihop.
Citera
Medlem
Kolonn av övergivna Ukrainska pansarfordon.

https://twitter.com/Cyberspec1/statu...O-K5JFeSDp-eOw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Sverige har ingen chans att försvara Gotland själv nu mot ryssland när vi inte är med i NATO.

Om vi går med i NATO och NATO i preventivt syfte bygger militärbas och utrustar Gotland väl med nya hangarer, luftvärnsrobotar etc så kommer vi helt klart kunna försvara Gotland.

Helt självt tror inte jag heller. Men det finns hundratals flygplan inom EU som på kort varsel kan bekämpa en rysk flottstyrka. Dessa går inte att räkna bort för ryssen.

Ser inte heller det strategiska värdet av Gotland för ryssen. Deras kontroll av Östersjön är för svag, försörjningslinjerna till ön skulle vara konstant hotade. En teoretisk ockupation av ett Finland som motsätter sig Finlandisering, skulle sätta ungefär samma press på Sverige, men man skulle inte behöva förlita sig på skrala försörjningslinjer.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kommer från Baghdad Bob som påstår att det inte befinner sig någon ryss i Ukraina.

Det har jag inte påstått. Däremot har jag meddelat att det inte handlar om någon invasion.
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ukrainsk pilot flyr till Rumänien.

https://www.rt.com/news/550434-roman...ukrainian-jet/

Men herregud. Du hänvisar till RT som är 100% ägt av ryska staten? Skärp dig
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur ser dina tidigare påståenden om att ryssen AAAAALDIG kommer sätta foten i Ukraina ut nu, din jävla apologist?
Har jag sagt det?

Tror det var igår jag sa att han skulle gå in i Donetsk och Luhansk.

Och jag har i flera veckor sagt att Putin skulle slå ut de ukrainska militäranläggningarna med stand-off-vapen. Andra sa att Putin inte kunde göra det utan Ukraina skulle försvara sig mot detta.

Några tanks på Kievs gator lär vi inte få se tror jag.

Det här med Novorussia är endast en spekulation medger jag.
Citera
2022-02-24, 11:15
Medlem
Nu kan vi bara hoppas att våra svenska politiker håller igen "brödsaxen" en stund. Det räcker med ett fördömande av ryssarnas intåg i Ukraina. Som vår statsminister, försvarsminister och utrikesminister nu håller på och tuggar i all tillgänglig media förvärrar bara för oss själva. Nu om någonsin gäller det att bevara den svenska neutraliteten så bra det går. Det är ok att stödja internationella sanktioner mot Ryssland men det är inte ok att provocera mer än nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in