2022-02-24, 11:15
Medlem
RealTides avatar
Vad göra nu?
Galningen Putler hotar ju alla som ens funderar på att hjälpa med kärnvapen.
Hur ska man komma runt det?
Och ja, Putin är galen.
Han kan mycket väl trycka på knappen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ukraina är redan utfattigt. Ekonomi i klass med Filippinerna. Betydligt sämre än Ryssland. Hur har vänsterliberalerna i väst hjälpt deras ekonomi?
Ukraina har tagit emot enorma bistånd från EU sedan krigets början.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tror inte att Putin vill ha hela Ukraina, jag tror snarare att han föredrar att ha Ukraina som grannland istället för att ha Polen mfl NATO-länder som grannar. Så jag tror att om Ukraina bara blir mer ryssvänligt, då kommer Putin inte vilja ha flera regioner av Ukraina än Krim och Donbass.
Och det kan inte vara så svårt för Ukraina att bli mer ryssvänligt, för att rädda både freden i sitt eget land och för att rädda världsfreden.

Går Ryssland in i Ukraina helt och hållet är målet att störta den nuvarande globalistregimen, dvs göra den globalistiska statskuppen ogjord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Nåja.. Ryssland är ju världens största land och man kan ju tycka att dom borde klara sig rätt bra utan att importera
Det kan man tycka, men trots världens största skogar är man nettoimportör av både toapapper och trämöbler
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Kharkiv är befriat.

"There are reports, seemingly confirmed by a Ukrainian official, that Russian tanks are already in Kharkhiv, Ukraine's second largest city."
(BBC)
Citera
Medlem
Krimkolls avatar
Putin verkar ha drabbats av psykos eller blivit sinnessjuk på annat sätt. Det blir upp till USA och Nato att ha ihjäl honom och andra makthavare och militära makthavare i Ryssland.
Citera
2022-02-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja det militära är intressant. Vet Putin vad han vill. Avancerar han bara med stridsvagnar och marktrupper när det är säkert? Det verkar vara nåt återhållet i Putins agerande. Flygbombningar kan slå ut baser men på baserna lär det inte finnas mycket folk och materiel. Det har nog lokaliserats ut. Ingen verkar ha koll riktigt på vad Putin har för planer. Är det mest vapenskrammel? Jag tror han vill utvidga Donetsk-Luhansk med ytterligare mark vid svarta havet. Typ Odessa och Mariupol.

Jag tror att detta kostar Ryssland för mycket. Jag tror att Ukraina är förberett och dom har reserver. Det är rejäl gyttja och ryska stridsvagnar kan råka ut för bakhåll. Det hjälper inte att ha luftherravälde när man inte vet vilka som är vänner eller fiender.

Ryssland får ett helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Då finns det inget som västvärlden kan göra åt situationen. Då kommer Kina troligtvis att plocka Taiwan inom kort.

Jag blir lite orolig nu då jag bor i Kina......men, jag tycker att ALLA privatpersoner och hela EU borde bojkotta Kina hårt. Det här är ett jävla skit land som borde försvinna från jorden, skit kultur dessutom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Den körde över en bil för att den förmodligen stod i vägen och att de behövde komma fram? lol
Precis
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ukrainsk pansarvagn kör över sitt eget folk i ren panik.

https://twitter.com/Cyberspec1/statu...EmuUKJHxfSGCfg
Man ska nog vara försiktig med att ta allt som florerar på nätet som någon sanning just nu. Det kan lika gärna vara ryska fordon. Det kan vara från en helt annan tid.

Som sagt. Man ska vara oerhört källkritisk på allt som kommer ut därifrån nu. Detta är lika mycket ett medialt krig som ett faktiskt krig.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Den Ukrainska regimen har inget stöd av folket i Ukraina. Armén är obetydlig för att även folket i Ukraina vill att globalisterna avsätts. Zelensky har "vädjat" till folket att anmäla sig till försvaret så sent som för nån timme sen. Kanske lite sent.

Hur har du kommit till den här slutsatsen?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Ukraina har tagit emot enorma bistånd från EU sedan krigets början.

Uppnebarligen för att väst ville få lojalitet i utbyte. Mutor som inte alls hjälpt ukrainaren på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in