2022-02-24, 11:35
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Helt enig. Då måste Tyskland visa vägen som starkaste land och ekonomi. Europa behöver ta tillbaka kontrollen.

Det får bli Frankrike. Tyskar är idiotiska femtekollonnare som suger turkkuk.
Citera
2022-02-24, 11:35
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Tror inte du förstår vad jag menar.

liveuamap, syria.liveuamap etc etc är alla nere.

Tidigare fanns en "konkurrent" till xxx.liveuamap, framförallt tunder syrienkriget. Som täckte Syrien liknande men även andra delar, jag undrar om nån vet om den är uppe fort för hittar den ej.

Mvh

https://downforeveryoneorjustme.com/...om?proto=https

Sidan är nere för tillfället ja.
Citera
2022-02-24, 11:36
Medlem
KattenLattens avatar
Vi måste försvara demokrati.
D.v.s. du måste försvara demokrati.
Du måste, med andra ord, ingå i värnplikt, och sätta dina stövlar på Ukrainsk jord.
Inte jag, utan du. Oroa dig inte, jag mår bra. Jag kommer att leva mycket gott på den extremt saftiga pensionen jag röstat in för mig själv på bekostad av dina surt förvärvade pengar. En pension jag erhåller för att slicka röv med andra precis lika värdelösa, korrupta och inkompetenta politiker.
Du vill väl försvara demokrati?
Det här är vårt Sudetenland.
Det här kommer att göra ont. Du kommer att få offra mycket. Men du gör det för en god sak.
Jag kommer inte att vara med dig på stridsfältet, nej. Varför frågar du?
Du är väl inte en av Putins lakejer? En högerextremist?
En NAZIST?
Är du det? Varför ställer du frågor? Varför hatar du demokrati?

Att se våra kära ledare unisont "gå tillsammans" mot "vår Hitler" stinker så jävla mycket till skyarna att jag äcklas. Och av allt att döma är det en vinnande strategi, om man läser uppmaningarna från vissa användare här.

Putin är en skurk, men den tråkiga verkligheten är att våra egna ledare även dem är skurkar, i olika grader och kulörer. Vi måste definitivt rusta upp vårt försvar från vänstersvinens nedrustning för att möta fortsatt aggression från Ryssland, men att se alla dessa pisspolitiker gapa om att du och jag måste offra oss för "Ukrainas demokrati", i ett krig som toppolitiker helt uppenbart inte alls profiterar grovt från, får mig att häpna över deras flagranta fräckhet. Dagens Hitler/Stalin/Mao går mitt ibland oss, men jag tror att Magdalena Andersson, Carl Bildt och Per Bolund bättre fyller den mallen än Putin, det är bara det att de inte fått sin chans att "skina" än.

Vi kan åtminstone vara helt säkra på att allt som häxan Nancy Pelosi, och den stofilen Joseph Biden säger, är lögn och förbannad dikt. Fortsätter Liz Cheney sin krigshök till fars livsarbete, tro?

Men jag är ju bara ett av Putins betalda troll. Ge mig ingen beaktning.
Citera
Avstängd
Drozds avatar
Hur är läget för Azovbataljonen? Är det några svenska nynazzar där nu? Den lär ju få smaka på lite rysk vrede nu.

Undrar förresten var Ihor Kolomojskyj håller hus nu, har han flytt skeppet än? Alltså den judiske oligarken som sponsrat Azovbataljonen [sic] och betalt marionettpresidenten Zelenskyjs valkampanj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vi är medlemmar, förutom på pappret. Man genomför inte aktioner tillsammans om man inte är "vänner".
Vi är inte ett Nato-land, samtidigt som vi är det. Vi har under hela Kalla-kriget agerat allierade med Nato genom att spionera på Sovjet åt dem.
Så lurad du kommer bli om du verkligen tror på det.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nu har Polen chansen att ta tillbaka de delar av landet som sovjetunionen stal efter WWII......

Varför skulle de vilja ta över en sophög, som folk dessutom lämnar.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Oljan har gått upp över 8 % tills nu idag, står på 105 dollar fatet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Luftherravälde räcker inte. Ukraina vill inte hamna under rysk dominans. Dom väljer inte fattigdom och soldaterna är motiverade. Dom är skickliga på marken. Allt annat är desinformation. Var kommer all desiformation från nu?

Vad har dom att välja på? Inte ens i Irakkriget var dominansen så här total.
Citera
Medlem
Jag kan inte så mycket om detta.
Men kan inte ukraina försvara sig på nåt sätt? Eller är ryssarna för starka? Varför vill inte usa hjälpa till?
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
När man inte har underlag för diskussion så tar man till "Galen diktator" Putin kan mycket riktigt vara en diktator men han är allt annat än "Galen" "Idiot" "Dum" det är en av världens bäst informerade och beräkneliga ledare. Inte min åsikt, lär mer seriösare sidor.

Det är många människor som ser honom som mentalt störd. Att väga in en mental störning i denna diskussionen är att koncentrera sig på en av centralpunkterna. I talen Putin hållit på senaste tiden har han dragit fram motiv för anfallet, som för den ryskla allmänheten framstod som dirket gripet ur luften.
Citera
2022-02-24, 11:37
Medlem
Kommer juden Zelensky lyckas fly landet i dagarna? Med tanke på most wanted listan med 5 tusen namn och ryska specialstyrkan som försöker ta över Kievs flygplats.
Citera
2022-02-24, 11:37
Medlem
hazenectars avatar
Ser ut som om ryssarna använder klusterbomber i Ukraina, jävla kräk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in