2022-02-24, 11:59
Medlem
Putin har skitit i det blå skåpet. Han gick i fullt krig med ett brodersfolk.

Jag tror han är borta inom några år. Han blir placerad bredvid Ivan den Förskräcklige, men han trodde det skulle bli Peter den Store.

Ryssarna kommer att skämmas, Ukrainarna hata.
Citera
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror Putin missbedömt situationen. USA kunde inte ockupera Afghanistan, hur ska Ryssland kunna överta det gigantiska Ukraina med en mycket väl utrustad och motiverad militär och civilbefolkning.

Ryssland är inte intresserat av att "överta Ukraina" utan att skydda dom ryssar som befinner sig inom Ukrainas gränser. Han har massivt stöd från civilbefolkningen i utbrytarrepublikerna. Det är en enorm skillnad mot USAs krigande i länder där ingen vill ha dom där.
Citera
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Dom har gjort mängder med bra grejer . Fråga forna Jugoslavien tex bara för att ta ett exempel

Så bombningar, massmord, etnisk rensning, splittring och styckning av en stort land i Europa var bra ?

Du är inte klok ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
På att han kallar det Putin gör för genialiskt? Även utan det så är det uppenbart att Trump och Putin blev bra polare.
Är det inte genialiskt att utmanövrera sina fiender så att de vägrar slåss mot dig?
Trump och Putin har aldrig varit polare. Dock så skulle Putin aldrig vågat göra det han nu gör om Trump suttit istället för den demente Biden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Definitvt! Ukraina ger inte upp så lätt.

Stridsmoralen på den ryska sidan kommer att sänkas. Jag tror inte ens generalerna är glada över detta förbannade krig.

Försvararna har alltid en fördel.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Krigar ens Ukraina tillbaka mot ryssarna?

https://twitter.com/herulerna/status...64934742417409
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Du har inte förrän nu upptäckt att vår sittande regering är totalt efterblivna och borde agera köttmur åt Ukraina?

Lööf kan stå längst fram å stampa på strv-minor,

Eeeh jo.. Jag avskyr och hatar denna Regering och flesta politiker med ren passion!

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ukrainare röstar inte vänster..

Exakt! 2015 kom det bidragstagande 95% män, då stod kvinnorna och kärringarna och trånade längst med tågspåren.
Nu idag så kommer det majoritet kvinnor från Ukraina då Ukraina är mer män än männen i Mellanöstern som flydde och lämnade kvinnor och barn att dö.

Ukrainska män stannar kvar och slåss för sitt land och låter kvinnor och barn fly.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Krigar ens Ukraina tillbaka mot ryssarna?
Det tror jag nog, allt annat hade varit konstigt.
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
På att han kallar det Putin gör för genialiskt? Även utan det så är det uppenbart att Trump och Putin blev bra polare.
Så bara för att man tycker att en strategi är genialisk så betyder det att man gillar någon?

Det var en förvånansvärt dålig grund för att påstående att två personer är "bra polare" och att någon "gillar Putin".
Senast redigerad av Bajslukt 2022-02-24 kl. 12:01.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marojo
Vad skulle hända om Putin lönnmördas? Är övriga styret i Ryssland lika inställda på att föra krig eller är det bara en galen diktators beslut?

Ryssland styrs av Putin. Han har ca fem man omkring sig, bl.a. försvarsministern. En kupp styrd av generaler är det enda jag kan se som ett hot mot denna klick.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Stridsvagnarna kommer inte så långt i mellersta och västra Ukraina. Dom kan bara operera nära Donbass och Luhansk, möjligen ta Mariupol.

Varför?
Citera
2022-02-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Stridsvagnarna kommer inte så långt i mellersta och västra Ukraina. Dom kan bara operera nära Donbass och Luhansk, möjligen ta Mariupol.

Tror du ryssarna saknar logistik?
Och tror du inte att det räcker att hota att utplåna charkivs civila?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in