2022-02-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad skulle hända om USA hjälper till?

Enligt Putin så blir det en överraskning av reaktion. Lite så han uttryckt det.
Känns ju som att väst kommer att besvara invasionen av Ukraina såsmåningom, får väl veta mer då.

Men som precis innan Covid spred sig över världen och endast susade runt tätt i Wuhan... Var ju spännande att följa tills vi själva blev drabbade av skiten och insåg att det inte var så jävla spännande.

Istället för att folk går runt med munskydd blir det väl hjälm framöver.
Citera
2022-02-24, 12:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det var även en invasion av Nato. Ryssarna använder detta som argument för att påvisa att Nato inte är en strikt defensiv klubb.
Nja, man ville stoppa serbernas folkmord vilket man lyckades med. Sen sparkade kroaterna ut serberna ur Kroatien.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Jag förklarade i det inlägget du citerade, Det spelar ingen roll om de är med i NATO om NATO inte får någon väg in till att hjälpa Baltikum.

Finns ju fler vägar att ta sig an ett attackerande Ryssland. Attackerar de Nato blir det oerhörda konsekvenser. Jag tror och hoppas det inte kommer att ske.
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han tyckte ju att det var ett genidrag att gå in i östra Ukraina så jag antar att han stödjer en fullskalig invasion också. Det kommer jag i alla fall tro tills att han går ut med motsatsen.
Återigen, att säga att något är smart betyder inte att man stödjer det.

Adolf Hitler gjorde några genidrag, likaså Stalin - det betyder inte att jag stödjer dem.

Att tro att man stödjer någon eller något bara för att personen sagt att en strategi är smart, visar på hur indoktrinerad och korkad man är.

I samma intervju säger han dessutom: “I know Vladimir Putin very well, and he would have never done during the Trump administration what he is doing now, no way!”

Det, om något, indikerar ju var han står..

Fast, du har väl inte ens hört intervjun? Du läste väl en sensationell rubrik i Expressen som bekräftar din avsky mot en person du inte vet något om.
Citera
Medlem
Varför sparkas inte Rysslands ambassadörer ut från alla länder i väst? Gå in och ta ut dem med våld och skicka hem alla.

Vad gör väst mer än fördömer?
Citera
Medlem
SkuttCobains avatar
Svårt att se att det här skulle avslutas genom att man drar upp en skäggig Putin ur en "Saddamgrop". Också svårt att se att Putin skulle gripas och sitta i rättegång. Han verkar uppenbarligen ha förlorat nått, är det här the final ending för honom som "suicide by cop"? Trycker han på alla fyverkeriknappar han har innan cyanid tabletten slinker ned?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja oligarker och andra rika lär inte uppskatta detta!

Hoppas alla ryssars tillgångar i väst beslagtas och skänks till Ukraina.
Då kommer homofilen Putin skicka iväg sina kärnvapen. Vad skulle han ha att förlora?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har jag tid i helgen ska jag sammanställa massa av dina fånigheter.

Kul att du skriver "tror" nu och inte skriver hur det kommer att bli vilket du skrev förrut. Tanksen befinner sig redan i närheten av Kiev, de gick över den där pontonbron som ryssvännerna skrev "inte existerade" för några dagar sen.
Har de monterat upp den igen. Och genom träsken. Är det fruset nu?

Iofs ska man vara försiktig med information men Vitryssland har uttryckligen sagt att man inte deltar i detta. Kan inte se någon tung anledning för dem att förneka det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Pakistans premiärminister besöker just nu Kreml, verkar ha trevligt tillsammans. Hig five och skit.

Ge mig en länk där Pakistan ger high five för att Ryssland startar krig.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Aha, så du stödjer den pågående ryska fredsbevarande insatsen i Ukraina.
För fredsbevarande insatser är väl alltid bra ?

Det är väl ingen fredsbevarande insats ryssarna sysslar med när man bombar sitt grannland så att människor dör.

FN attackerar inte andra länder det gör inte Nato heller . Det är demokratiska länder som valt att värna om fred i dess länder mot stollar som Putin eller Saddam Hussein
Citera
2022-02-24, 12:12
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Den här konflikten är så sjukt onödig. Ryssland är ett förlorat land, dom producerar i princip inget som resten av världen vill ha förutom gas och olja, två produkter som är döende om ett decennium eller två. Ryssland ökar knappast sina chanser att skapa en bättre ekonomi i framtiden med detta.
Så är det. Denna kampanj är dödsstöten för landets framtid, om de nu inte ser till att avsätta galningen omgående. Det hela är helt sinnessjukt.
Citera
2022-02-24, 12:12
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men var blev luftvärnsrobotarna från SAAB av? Skickades det inga till Ukraina, var det bara snack? De ska ju vara bland de bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in