2022-02-24, 12:44
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Nu kommer det klipp och vittnesmål om upp emot 30 helikoptrar i närheten av Gostomel, strax utanför Kyiv, på väg öster (mot centrala Kyiv).
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Live Stream från Kiev visar helt normal trafik och ganska lugnt faktiskt.

Jag kan iaf inte se någon mobilisering.
Din mongolfrände arbetet tycker inte det.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Live Stream från Kiev visar helt normal trafik och ganska lugnt faktiskt.

Jag kan iaf inte se någon mobilisering.
Citera
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Nu stängde Turkiet Bosporen. Lätt match sen att sänka hela ryska tonnaget. Sånt kan britter bra.
Har du källa, länken ? Tack
Citera
Medlem
Vilka andra länder kommer dra nytta av kriget och själv börja testa sina egna vapen?

Nordkorea?
Kina?
Kommer Israel beblanda sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Så ryssland tar kontroll över de båda utbrytar-republikerna? Och väst skall svara med kärnvapenkrig?
Det här är över på fredag.
Inte en chans.
Rysslands mål är att kontrollera Ukraina för att hindra NATOs expansion.

Hur ska Ryssland klara av kontrollera Ukraina?

Det kommer bli gerillakrig och motståndsrörelser år efter år. Och straffexpeditioner. Och mer motstånd.

Det är inte att ha kontroll på ett land.

I konflikten Ukraina vs Donbas stod jag på Donbasbornas sida när den började för snart tio år sen.

Nu önskar jag att ryska folket får tillräckliga delar av militären med sig, angriper Kreml och rensar sin egen byk i en statskupp.
Ställer regimen inför rätta för landsförräderi.
Bästa lösningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
USA ”förbrödrade” sig med Japan. Till och med många japaner som påstår att atombomberna kostade förre liv än ett konventionellt slutkrig skulle ha gjort.

Visst, men Kiev är inte en ö det är en enkelt omkringskuren stad som så småningom kommer falla.
Citera
2022-02-24, 12:45
Medlem
USAs inbladning i "Revolutionen" för massa år sedan får nu äntligen blomma ut.

Tack för detta CIA!

Att Ukraina på riktigt trodde dom kan komma undan med att bakom ryggen ligga i säng med USA och NATO.

Helt rätt av Ryssland att gå in och ta bort de amerikanska marionetterna som styr. Samtidigt så sveps väl nazisterna också med förhoppningsvis.

Att låtsas som den ukrainska regimen är oskyldig är bara löjligt.

Det är lite som en liten kille som slår spelar allan mot någon större alldeles för länge och sedan lipar när den större tappar tålamodet.

Hoppas bara Ryssland håller hårt på att bara slå ut militära mål.

Samtidigt är Västvärldens hyckleri extremt motbjudande när det kommer till folkrätten. Den spelar 0 roll när det är NATO och USA som åker på erövringsresor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
WW3 skulle alla förlora på inkl Ryssland. Klart han inte vill ha världskrig, är du dum?

Jag tror att Putin är galen och hänsynslös.
Eller rättare sagt är jag rädd för det.
Tycker som att inte att han verkar resonera förnufigt eller respektfullt alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Nu syftade jag inte på attackubåtar utan de som ligger där med extra nukleärt godis att dela ut över hela USA samtidigt... men attackubåtarna lär ju finnas där de också
Kanske jag som uttryckte mig dåligt.
Men varje sovjetisk ubåt med ballistisk vapenlast följdes av en Nato-attackubåt och jag kan mycket väl tänka mig att de "bombare" som ligger ute till havs nu säkerligen har en "fiende ubåt" i hasorna som kommer blåsa ryssarna ur vattnet vid minsta antydan till missilavfyrning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland kan förlora 170 plan utan att ens lyfta på ögonbrynet.

Klart som korvspad att de höjer på ögonbrynet om de förlorar 170 plan för 150 milj dollar styck när landet är på god väg att bli bankrutt. Det finns inga pengar att ersätta förlorad matriel med, pengar att betala soldaterna eller de stupades familjer.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Död rysk soldat 👏👏🇺🇦✌️

Russian tank destroyed and a dead soldier, near #Kharkiv, the second biggest city of #Ukraine

https://twitter.com/Cqani_Bardacad/s...12543486185474
Snyggt!
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Kan vi hoppas på att den "europeiska säkerhetsordningen" är död? Den som gick ut på att ringa in Ryssland och hålla Europa som gisslan för USAs intressen?

Fan vad många landsförrädare det finns i de europeiska NATO-länderna, offrar allt för USAs intressen.

This is a grave moment for the security of Europe - Nato chief
"Nato's secretary general Jens Stoltenberg is now giving a televised statement and taking questions.
He says: "We now have war in Europe of a scale and a type that we thought belonged to history."
He says he has just finished a meeting with the North Atlantic Council and a long list of countries have agreed to hold urgent consulations.
"This is a grave moment for the security of Europe," he says."
(BBC, livestream)
Citera
2022-02-24, 12:46
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Det som är berättigat handlar till slut om vem som vinner.

Förvisso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in