2022-02-24, 13:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Jag tror Putin har mer guld och diamanter än vad någon kan föstå. Tror inte han skulle gå ut med att säga att han hittat massa ädelmetaller i jorden, av flera anlednignar.

Mao Ryssland är rikare än vad någon vet.

Ja men för att landet har naturtillgångar så blir inte landet rikt. Ryssland är inte rikt, det enda de är beroende av är handel med väst. Kina ersätter inte väst för Kina köper inte mer än de säljer vilket inte fungerar när det gäller rysk ekonomi. Ryssland måste sälja mycket mer än de köper.
Citera
Medlem
Enligt tv4 så är det ryska soldater inne i Kiev.
Nästa vecka är nog kriget över?
Citera
Medlem
Drozdovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ryska attackhelikoptrar är bara några minuter från Kiev

northernprovisions på instagram

Tydligen går de in centralt snart och direkt efter huvudansvariga.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Ukraina faller snart, tyvärr var de naiva och förberedelserna kunde varit mycket bättre. Kanske skulle de utvecklat sitt icke existerande flygvapen så de kunnat göra lite mer skada. Med det sagt så lär ryssarna ändå förlora mycket trupper. Allt går inte att ta med luftherravälde de måste gå in med marktrupper och då kommer förlusterna.
Citera
2022-02-24, 13:19
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Jag litar varken på USA, Ryssland, Kina….

Vi behöver ett starkt EU.
Nae jag gillar inte EU, den skiten kan vi kasta i sjön.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
"Hejar" alltid på landet som blir invaderat.
Mjo jag lutar åt Ukraina, dom är underdogs också

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag hejar på att oskyldiga människor slipper bli mördade och våldtagna. Eller dö av svält.
Det låter klokt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Total kollaps har inte skett än, men att situationen är väldigt problematisk för Ukrainas armé är ju inte direkt en underdrift. Mariuopol håller fortfarande ställningarna om jag förstått det rätt.

Öster om Dnepr kan man bara räkna med fördröjningskrig, Ukrainska styrkor kan relativt enkelt bli omkringskurna och tvingas till kapitulation.

Väster om Dnepr har ryssen mindre möjlighet till snabb manöverkrigsföring, och där har Ukrainska armén möjlighet till motanfall.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Fan att inte trump är president så han kunde nukea hela jävla moskva

Är du dum i huvudet, tror du att Trump skulle nukea sin pojkvän?
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror du att den lille mongolen bryr sig om det?
Ryssland har förlorat flera tusen man i Ukraina, Syrien och Libyen de senaste 10 åren.
Det är skillnad, trots allt, på "flera tusen" och tiotusentals på kort tid, som dör i ett krig med det som alla ryssar betraktar som sitt brödrafolk och som Rysslands diktator påstår är en del av Ryssland...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Vad tror du alla lastbilar går på? Tror det är över 40% av europas olja/gas som kommer från Ryssland.
Det blir tomt i butikerna på några få dagar om sanktionerna mot Ryssland blir för hårda.

Exakt helt rätt. Vanligt folk har trubbats att sluta tänka själva. Tyskland sket i alla kontraktavtal och hånade en investering från ryssarna på 125 miljarder kr.
Hot om sanktioner(synnerligen fånigt namn)är en farlig utpressning som denna gången ledde till ett fullblodigt krig.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
USA har lyckats omvandla Europa till mellanöstern. Nu kommer USA kunna stärka sin kontroll över NATO länderna, kräva att NATO länderna slutar handlar av Ryssland och handlar av USA istället. Rysslands och EU ekonomier kommer kollapsa.

Detta är en katastrof för EU, Ryssland och Ukraina, men en stor seger för USA.

Vad som började med en russofobisk kupp 2014 i Ukraina av USA har nu lett till ett storskaligt krig i Europa. Vi skulle ha stoppad USA destabilisering kampanj i Libyen, Syrien, Iraq, Afghanistan, men vi gjorde inget och nu har USA lyckats trigga ett krig i mitten av Europa.

Ingen hemlighet att USA och UK har skapat detta för att sabba för Tyskland.....
Och i förlängningen EU...
Citera
Medlem
Italienskt Hercules startade i Nord Norge och passerade just ovanför Skåne och har kurs österut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
NATO har faktiskt aktiverat sin "försvarsplan". Och Magdalena skickar ner delar av det svenska HBTQ-försvaret.

OnT: Ja, det går jävligt fort. Ryssarna är ambitiösa och starka. Väst sitter på läktaren och skickar ut pressmeddelande efter pressmeddelande om hur dum-dum Putin är.
Ryska attackhelikoptrar är några minuter ifrån Kiev såg jag på instagram.

Vad fan,hände med Ukraina? vek dom sig bara???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in