2022-02-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej. Biden har en annan personlighet, mer åt normal åldersenilitet.

Fråga amerikaner vad dom tycker vetja Dom är inte så glada på gubben.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Mycket verkar handla om Putins psyke.
Han är en narcissist som blir alltmer paranoid. Det hävdar den tidigare statsministern Fredrik Reinfeldt.
Tror det ligger något i det.
Han börjar dessutom prata osammanhängande.
Eller som C Bildt kallade det: Rappakalja.

En farlig man i den position han har. För tankarna till Stalin.

Kan Putin ha fått en hjärntumör tex? Eller begynnelsen till nån degenerativ neurologisk sjukdom?

Är ju känt att personer kan bli aggressiva o förlora verklighetsuppfattning då.
Citera
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Tror också det. Putins mentala status är inte i närheten lika stabil som för bara 2 år sedan.
Vad har han sagt som får dig att tro att hans mentala status inte är lika stabil som för två år sedan?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Tror också det. Putins mentala status är inte i närheten lika stabil som för bara 2 år sedan.

Håller med. Då var han smart, närvarande. Cool.
Citera
Medlem
Helikoptrarna flyger lågt för att undkomma manpads. Samma taktik såg vi i Syrien och Tjetjenien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Vad vill Ryssland uppnå med detta?
Undvika khaddafis öde, mer eller mindre
Citera
Bannlyst
Efter att ha lyssnat på Putins tal i sin helhet är jag ganska säker på att Putin har rätt och Nato har fel.

Russian President Putin Statement on Ukraine | C-SPAN.org

https://www.c-span.org/video/?518097...-donbas-region
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ska inte Nato bara ta ut Putin som de gör med terrorister? USA kan bli lite gud igen

Den goda relationen med Trump var ju fejk.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det går alltid att hitta på skäl att anfalla ett annat land, vi minns väl Bush svammel om massförstörelsevapen innan anfallet mot Irak. Jag tänkte dock mer på kriget som sådant, om Putin nöjer sig med detta eller om det blir ett utdraget krig med tusentals offer, misär och elände. Då har han totalt gjort bort sig.
Så är det förstås, vill man ha krig så kan man alltid finna en anledning och sen omvärlden tror på en förevändning eller inte spelar ju mindre roll, i alla fall så länge som det egna folket tror på det.

Citat:
Den dagen de blir medlem i Nato kommer de definitivt att utgöra ett hot, och det är detta Putin vill förebygga. Ryssland vill inte ha amerikanska militärbaser vid sin gränser. Nato kunde enkelt undvikit denna konflikt genom att upphöra med Natos utvidgning i Östeuropa. Men denna enkla lösning kunde man inte tänka sig. Se man det så är kriget framtvingat av Nato och inte av Ryssland.
Det förekom inga direkta NATO-diskussioner när Ryssland anföll 2014...

Ser du stora amerikanska baser vid Rysslands gränser någonstans? Trots att t.ex. både Litauen och Estland gränsar direkt till Ryssland? Det finns inget behov av att ha framskjutna baser i dagens läge. Det är ett hot påhittat av Ryssland, enligt mitt sätt att se på saken.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vi får se.... Vad tror du händer om Kina och Ryssland slutar köpa
bilar, mobiltelefoner, datorer mm. från västbolag?
Vad tror du händer om vi flyttar produktionen från Kina till Indien?

Kina kan inte leva på Rysslands marknad eftersom det är en liten pluttmarknad och Kina har över 1 miljard medborgare. Slutar EU handla med Kina så är det snart lika 'härligt' at bo i Kina som i Ryssland.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Statuera du då som ett gott exempel, åk du ner till Ukraina och skrik dig hes att ryssarna har ingen rätt att annektera delar av Ukraina.

Jag tänker inte kriga för någon annans åsikter och gubbtänk. Varför ska jag skydda Sverige? Jag ogillar er hbtqare, vänsterslödder, bögar, rosafärgade kvinna, miljömuppar och sojakaffe pappor, regnbågsnissar som har förstört Sverige, som hatar den konservativa familjen, kärnfamiljen. Sverige ett land i förfall!
Håll du i vapnet så tittar jag på när ni dödar varandra.
De döda japanska soldaterna som krigade mot USA under andra världskriget bara visste att japan och USA är bästa vänner nu, slår sig säkert för pannan och rullar febrilt i gravarna.

Flytta till Ryssland där slipper du kanske bögar och annat du blir ledsen ock kränkt över.
Citera
2022-02-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
I Ukraina visste Putin att väst INTE skulle ingripa, ser du skillnaden här?

Var det därför som han i sitt tal hotar väst med "historiska konsekvenser" vid inblandning? Putin visste inte skit, han tog en chansning som dessutom känns spontan och ogenomtänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in