2022-02-24, 14:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Det finns attackhelikoptrar också, tror inte att pansar rullar utan skydd, spaning.
Minor är väl lite svårare i sammanhanget.
Så mycket Ahkp har man inte heller och hitta enstaka kompanier som befinner sig i civila byggnader och maskerade tält är inte helt enkelt.
Så att förberedda klassiska eldöverfall är rätt enkelt i bebyggelse och i skog.
2 min eldgivning sedan drar man sig tillbaka och nästa grupp gör sig klar.
Ryssen måste in och reka.
Under tiden står kolonnen still, sårade måste tas omhand.
Sen händer det igen och igen.
En marsch på två timmar tar ett dygn samtidigt som en pluton försvunnit i förluster och moralen sakta urholkas.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Fråga amerikaner vad dom tycker vetja Dom är inte så glada på gubben.

Inte glada. Skillnad mot att hota med kärnvapenkrig.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kan Putin ha fått en hjärntumör tex? Eller begynnelsen till nån degenerativ neurologisk sjukdom?

Är ju känt att personer kan bli aggressiva o förlora verklighetsuppfattning då.

Borde finnas fler symtom på det. Kollar man långa tal av honom borde man se sådana symtom (svårighet att hålla röd tråd, upprepningar mm). Jag har inte gjort det. Det lilla jag sett av honom tyder mer på paranoid och narcissistisk personlighet. Svårt att spekulera mer om hur den kommit att dominera honom.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Ryska ekonomin förlorar 150 biljoner USD bara första krigsdagen haha, tänk efter 1v?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Nej det blir inget världskrig. Kina skulle inte göra ngt, de är rädda om sin ekonomi.
Kinas ekonomi är redan körd
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför håller du på såhär? Det är verkligen inte samma sak som att förhindras skriva något annat än en statlig officiell ’sanning’.

Det var under Desert Storm fullt tillåtet att publicera kritik mot kriget och även åsikter som gick emot den amerikanska statens.

Okej, cencuren är nog/blir nog närmare total i Ryssland om detta "rövartåg" man håller på. Om det finns ett politiskt motstånd emot detta, så kommer de i bästa fall inte höras i pressen.., i värsta fall...tja..

Men, personligen syns jag nog att objektiviteten i rapporteringen ifrån "Irak-äventyren" (bägge dvs) hade nog sina brister. I efterhand har dokumentärer/program kommit..
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Lite OT... men

Det är intressant hur Jens Stoltenberg är riktigt tydlig med att man INTE kommer gå in i Ukraina med militärt stöd.
Med andra ord. Ni är inte med NATO, synd om er.

Jag kan helt ärligt vara orolig för Sverige och Finlands del, framförallt Sverige.

Sverige vill hålla sig neutralt MEN man har diverse övningar ihop med Nato och har extremt goda relationer. Sverige beter sig i princip som om man vore medlem.

För mig är det inte att vara neutral. Skulle Ryssland agera mot Sverige så kan Jens i princip säga samma som han sagt om Ukraina.

Frågan är om det inte är försent för finnarna och svenskarna att gå med Nato det skulle man gjort för 15 år sedan

Baltikum, Norge och Danmark ligger för nära Sverige och Finland. NATO skulle därför bli tvungna att agera mot Ryssland om de fick för sig att attackera Finland och Sverige.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springskor
liven från maidan square, sirenerna har börjat tjuta
Jag hör iallafall inga sirener.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
En summering av situationen sen 2014. Det tog 8 år men tillslut fick Ryssland nog.
https://ic.pics.livejournal.com/colo...033792_900.jpg
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Dom blir som sovjet, fattiga.

Men bättre i hockey än nu
Citera
2022-02-24, 14:22
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Vet inte hur man länkar från,instagram, går det?

gå in på det instagramkontot annars
Det är inte mitt jobb att gräva upp dina länkar
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Enligt amerikanska krigsexperter på Fox News så är detta Obama-administrationens fel.

Alla på Fox News borde bli utvisade till Ryssland. Förrutom Geraldo, han har lite patos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springskor
liven från maidan square, sirenerna har börjat tjuta

Det har de gjort flera gånger tidigare under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in