2022-02-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Nu börjar allt fler klipp dugga tätt på Telegram. Ryssarna verkar agera helt hänsynslöst.. Skjuter pansarskott mot bostadhus etc.
I ett annat klipp hörs hjärtskärande barnskrik när ett stridsplan skjuter mot/precis i närheten av ett bostadhus.

Propaganda.

Källkritik.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenmoert
För det första: ingen här har mer info än någon annan. Man rapar upp vad man hör från papegojmedia som i sin tur stenograferar vad husse i Washington säger.

För det andra: Nato och USA höll på att bygga upp ett existentiellt hot mot Ryssland i Ukraina. En ryssfientlig nazist junta beväpnad till tänderna eller en apa med en handgranat om man så vill. Plus ett antal USA baser med kärnvapen riktade mot Moskva.

Ryssland hade att välja att ta tag i detta nu till så lite förluster på båda sidor som möjligt eller senare under mycket svåra förhållanden och ett mycket troligt kärnvapenkrig som följd. Man tog tag i det nu. Landet kommer troligtvis att delas upp mellan sydöstra delen som nästan är helt rysktalande och som delar samma historia och traditioner och den östra bakåtsträvande fascistiska sidan runt Lvov som aldrig vart rysk ändå utan en blandning av väst/ Polen/ Rumänien och Ungern.

Precis!

Allt detta tas upp här https://youtu.be/h2P9AmGcMdM

Jag tycker att alla som har en åsikt i denna fråga ska kolla på detta och få en förståelse vad det hela handlar om.

Skrattretande att läsa folks kommentarer om att Putin är helt maktgalen och vill ta över världen
Citera
Medlem
"Vi står bakom Ukraina"..
Så uttalar sig ALLA ledare i Europa..

Men vad FAN gör dom för Ukraina?
Ord betyder inte ett skit!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
SD gillar väl Ukraina? Var det inte till och med nån SDare som flyttade dit för några år sen?

Sverige ska självklart hjälpa flyktingar som flytt från ett annat europeiskt pga krig.

Inte så säkert . Lär ju bli dubbelmoral från Magdalena
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Varför håller sig Nato utanför?

För att Ukraina inte är medlem i Nato.
Skulle Nato gå in nu på Ukrainas sida skulle det hela kunna leda till kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
Davys avatar
Sanktionerade måste rikta sig mot hela ryska nationen. Väst borde dumpa alla ryska aktier, stoppa all import. Svält ut dom jävlarna tills dom inser att dom måste avsätta Putin och hans hantlangare.

Alla ryssar borde utvisas. ALLA!!

Befolkningen får välja hur de vill ha det.
Citera
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Varför håller sig Nato utanför?

För att det inte är värt att starta ett kärnvapenvärldskrig för att skydda en odemokratisk regim i europas största shithole-country?
Senast redigerad av Rymdskeppet 2022-02-24 kl. 16:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur många krävs det? Storbritannien är 243 610 km². Räkna och svara.

Samtidigt som UK blir en kobbe blir hundratals mål i Ryssland detsamma. Sen Europa, USA etc.

På den positiva sidan har vi sen att ingen kommer bry sig om att kräva in banklån etc.
Det räcker med en över London. Men vad spelar det för roll för då är det ju ändå över för oss i Europa och kanske hela civilisationen. Ryssarna verkar arg nu. Kan nu träskallarna hålla tungan rätt i munnen nu så är jag nöjd. Europa behöver inte hälla bensin över Ukraina nu. Jag förstår ju att många är sugna att skänka vapen (sälja, för någon betalar ju), "big business".
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Kul att du frågar, för jag var faktiskt på Kungskolmen i det området idag i ett ärende. Hur mycket demonstanter som helst, gator avspärrade, polisbilar och stora polisbussar, samt ridande polis.
Var på väg till Ryska ambassaden. Hade för mig att den låg ut mot Djurgården. Många ambassader ligger där. Men den Ryska ligger på Gjörwells gatan. Strax norr om Smedsuddsbadet. Vände dit men det var som du säger massor av folk och rörigt.
Citera
2022-02-24, 16:12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag ser att propagandakriget är i full swing.

Ja, du är ju själv en del av det. Kan inte vara så gött att få betalt i rubel dock, den valutan far åt helvete nu.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag får citera detta inlägg inom en snart framtiden.

Den 12 februari skev du detta i dina återkommande inlägg där du hånar väst och skyddar Putin:

"Jag har tvärtom lätt att se att Putin nu till varje pris undviker en konflikt-

Vilket antiklimax!"
Det har han väl gjort. I åtta år!

Allvarligt talat, om man följt turerna så kanske man förstår handlandet om man tar del av den kraftigt ökade aktiviteten i beskjutningen av Luhansk och Donetsk. Sådant som du tror är Putinpropaganda. Jag antar helt att läget blev akut och det inte räckte med evakueringen som drogs igång:

OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM) Daily Report 41/2022 issued on 22 February 2022

https://www.osce.org/special-monitor...ukraine/512842

Att han så snabbt gick all-in var lite oväntat dock. Kanske en bra strategi ändå. Vad vet jag?

Men fortfarande är det väl ungefär det jag sagt han skulle göra. Om han anfaller så handlar det i första hand om att slå ut den militära förmågan.

Sedan kan man faktiskt lyssna på vad han säger även om man inte gillar honom. Han sa just att han skulle göra detta i sitt tal efter mötet med säkerhetsrådet. Och "avnazifiera" Ukraina och ställa nassarna i Azov-batalionen till svars. Kanske därför han intar flygplatserna kring Kiev för att de inte ska fly med svansen mellan benen
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det här är intressant! Har för mig att Putin uttalat en speciell önskan om att bokstavligen förinta just Azovbataljonen. Någon som vet hur det går för dem?
Som sagt, han verkar sett till att flyktvägarna blockeras.
Senast redigerad av arbetet 2022-02-24 kl. 16:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Varför, ryssland bröt ju det föregående avtalet, eller menar du att ryssarna inte behöver respektera vare sig Budapest avtalet eller minsk avtalet, men att ukraina ska göra det?

skärp dig.

Precis Ryssland går inte att lita på för 5 öre. Ukraina överlämnade ju sina kärnvapen till Ryssland mot löftet att man skulle få billig gas och att dess territoriella integritet skulle respekteras. Ryssland eller Putin skiter i allt och gör som man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in