Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Jag får citera detta inlägg inom en snart framtiden.
Den 12 februari skev du detta i dina återkommande inlägg där du hånar väst och skyddar Putin:
"Jag har tvärtom lätt att se att Putin nu till varje pris undviker en konflikt-
Vilket antiklimax!"
Det har han väl gjort. I åtta år!
Allvarligt talat, om man följt turerna så kanske man förstår handlandet om man tar del av den kraftigt ökade aktiviteten i beskjutningen av Luhansk och Donetsk. Sådant som du tror är Putinpropaganda. Jag antar helt att läget blev akut och det inte räckte med evakueringen som drogs igång:
OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM) Daily Report 41/2022 issued on 22 February 2022
https://www.osce.org/special-monitor...ukraine/512842
Att han så snabbt gick all-in var lite oväntat dock. Kanske en bra strategi ändå. Vad vet jag?
Men fortfarande är det väl ungefär det jag sagt han skulle göra. Om han anfaller så handlar det i första hand om att slå ut den militära förmågan.
Sedan kan man faktiskt lyssna på vad han säger även om man inte gillar honom. Han sa just att han skulle göra detta i sitt tal efter mötet med säkerhetsrådet. Och "avnazifiera" Ukraina och ställa nassarna i Azov-batalionen till svars. Kanske därför han intar flygplatserna kring Kiev för att de inte ska fly med svansen mellan benen
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Det här är intressant! Har för mig att Putin uttalat en speciell önskan om att bokstavligen förinta just Azovbataljonen. Någon som vet hur det går för dem?
Som sagt, han verkar sett till att flyktvägarna blockeras.