2022-02-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ska bli intressant när vi får en tråd när Kina går in i Taiwan. Då kan ni säga adjö till all konsumtion och mediciner för ALLT tillverkas i Kina.
Inte insulinet får man hoppas.
Tror att det tillverkas i Dannmark. Iaf en del.
Citera
2022-02-24, 16:28
Medlem
Jag får ta en liten paus nu. Mycket goda nyheter. Ukraina fungerar och Zelensky har fått ut budskapet att Ukrainska marktrupper går till hårda motanfall vid Tjernobyl,

Tjernobyl eller Chernobyl skall försvaras mot inkräktarna. FAN jag trodde att Chernobyl låg i Vitryssland? Men vad bra att man går till hårda attacker för att krossa ryssarna. Bra jobbat. Även radioaktiv mark skall försvaras.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Putins insats är tvärtom fullständigt logiskt. Man trängde in den ryska björnen i ett hörn och pissade på den, vad tror man då ska hända?

Hade man bjudit in Ryssland (och tidigare Turkiet) till EU och inte plundrat Rysslands ekonomi när de var nere för räkning så hade vi sluppit Putin (och Erdogan).

Jojo, historien fram till nuet är begriplig. Men mannens sinnestillstånd i NULÄGET är obehaglig. Att se honom tala till nationen var att se en desillusionerad, jagad man.
Citera
Medlem
Golden.Rations avatar
Kan någon förklara varför Väst stödjer Ukraina?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det har han väl gjort. I åtta år!

Allvarligt talat, om man följt turerna så kanske man förstår handlandet om man tar del av den kraftigt ökade aktiviteten i beskjutningen av Luhansk och Donetsk. Sådant som du tror är Putinpropaganda. Jag antar helt att läget blev akut och det inte räckte med evakueringen som drogs igång:

OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM) Daily Report 41/2022 issued on 22 February 2022

https://www.osce.org/special-monitor...ukraine/512842

Att han så snabbt gick all-in var lite oväntat dock. Kanske en bra strategi ändå. Vad vet jag?

Men fortfarande är det väl ungefär det jag sagt han skulle göra. Om han anfaller så handlar det i första hand om att slå ut den militära förmågan.

Sedan kan man faktiskt lyssna på vad han säger även om man inte gillar honom. Han sa just att han skulle göra detta i sitt tal efter mötet med säkerhetsrådet. Och "avnazifiera" Ukraina och ställa nassarna i Azov-batalionen till svars. Kanske därför han intar flygplatserna kring Kiev för att de inte ska fly med svansen mellan benen

Som sagt, han verkar sett till att flyktvägarna blockeras.

Du har ju alla möjligheter att använda din intellektuella förmåga och inse att du haft fel, men du fortsätter att försvara Putin.

I alla dina trådar är det ett 100%-igt Putin-försvar och et hånande av väst.

Alla kan läsa din posthistorik.

Här är du den 10 februari:

"Jag ser Putin som en intelligent människa som har tagit en rad rationella beslut under sitt presidentskap även om man naturligtvis skulle kunna ha synpunkter på dem.

Vad jag vill säga är att Putin knappast skulle begå stora strategiska misstag bara sådär. Hade en invasion legat i planerna skulle han nog invaderat för längesedan dessutom.

Det finns bara baksidor med att invadera Ukraina. Ja invadera öht vilket väst inte helt verkat lärt sig läxan av. Förutom de stora kostnader både i liv och pengar så får du också en direkt fientlig befolkning att hantera.. Så finns naturligtvis baksidor som de som Biden hintar om nämligen sanktioner och andra länders missnöje. Sammantaget, det har Ryssland absolut inte råd med och vore ett megafiasko om Putin genomförde sådana planer.

Men framförallt behöver han inte göra det. Som sagt, det räcker med artilleri, missiler, kryssningsrobotar samt EW etc. tillsammans med separatister som markstyrkor. Även de bredare långsiktiga målen uppnås bäst utan invasioner d.v.s. begräsning av NATO:s utbredande.

Nu tror jag inte att ens detta kommer att hända men tar Putin ett sådant beslut så kommer det att allvarligt decimera den ukrainska armén och det kommer att stå nuvarande styret i Kiev mycket dyrt.

Och Biden har precis grönljusat en sådan utveckling dessutom."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Fan snackar du om boomer, wake upp its not 1985 längre
Säg det till MSM
Citera
Medlem
boqpods avatar
⚠️
PUTIN BOMBAR SJUKHUS!
Ukrainska myndigheter rapporterar att ett sjukhus i Vuhledar, östra Ukraina ska ha blivit bombat av Ryssland under eftermiddagen idag - 24.02,2022.
4 döda och 10 skadade.

The Guardian rapporterar:

Hur länge ska världen bara titta på?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Varför är det logiskt? Ryssland måste ju förlora något enormt på detta i slutändan oavsett utgång. Vad vill han uppnå med denna invasion ens? Byta ut Ukrainas regering eller något annat?

Varför skulle Putin förlora på detta?
Citera
Medlem
13000 döda!!!

Det har kriget mellan Ukraina och Donbas krävt. Om det har knappt någon reagerat på.
Säger inte att Ryssland gör rätt men det måste finnas rättvis rapportering om vad som sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Det kommer också uppgifter om att röda armén äter bäbisar, såg det på RT!

"Som det alltid brukar vara.". Ja, det är ju ofta Putler går in på en fullskalig invasion av ukraina, och varje gång gömmer armén sina plutoner bland civilbefolkningen. Har du någon källa på det förresten?

jag återkommer med bilder strax!
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Putins insats är tvärtom fullständigt logiskt. Man trängde in den ryska björnen i ett hörn och pissade på den, vad tror man då ska hända?

Hade man bjudit in Ryssland (och tidigare Turkiet) till EU och inte plundrat Rysslands ekonomi när de var nere för räkning så hade vi sluppit Putin (och Erdogan).
På vilket sätt har man "pissat" på Ryssen?
EU har bedrivit handel med Ryssland. Att ta in Ryssland som medlem är givetvis otänkbart. Det är svårt att hålla ihop EU som det är.
Citera
2022-02-24, 16:29
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
https://twitter.com/julianroepcke/st...767145478?s=21

Har ryssarna tagit detta på 12 timmar är landet kört inom en vecka
Inte alls. Det beror på var ukrainarna har satt upp sina försvarslinjer. Förmodligen har de inte fasta försvarsverk precis intill gränsen utan låter ryssen komma in x antal mil för att sen gå till motattack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in