2022-02-24, 16:42
Medlem
Vad följer ni för medier?

Jag lyssnar på P1.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ja detta gör mig orolig... Varför ska de kriga vid Tjernobyl???? Skall Ryssen försöka spränga igång kärnkraftverket igen???

Spontant..

Det är mera tomt på människor/militär där.., så det blir bara närmast att "köra igenom det" och komma längre in i Ukraina.

Minsta motståndets väg dvs..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Förhoppningsvis får vi se massiva ryska förluster framöver. Ukraina kommer inte backa.

Oavsett stridsmoral så är det Ukraina som ligger på rygg med benen isär.
Citera
Medlem
Jack-Ryans avatar
Så kom kriget. Medan EU var upptaget med värdegrund, HBTQ, feminism, genus och klimathysteri, byggde Mordor upp sin styrka. Nu står EU med öppen mun och gapar som byfånar. I Sverige jobbar ÖB med pride och regnbågsflaggor och ömkar rekryterna när de känner sig kränkta. Say no more.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Snacka om victim blaming.

Menar du med "victims" alla dom rysktalande som mördades, som våldtogs och brändes till döds i Odessa?
Senast redigerad av naturtvål 2022-02-24 kl. 16:49.
Citera
2022-02-24, 16:43
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Här är en väldigt informativ video, i detalj, kring VARFÖR Putin agerar som han gör, otroligt klargörande, vad gäller konflikten Ryssland-Ukraina:

https://www.youtube.com/watch?v=h2P9AmGcMdM

SE DEN !!!

Videon går viral!

Tack för tipset! Bästa förklaringen jag sett hittills till orsakerna bakom denna invasion
Citera
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vi har en lag mot att sprida sådana bilder i Sverige.

Vad snackar du om? Det ligger inte i mitt intresse att sprida bilderna, jag menar vanliga jävla nyheter din dumma fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är det geopolitik degraderats till. Väst kallar Putin för "Putler". Putin svarar med att Ukraina måste "avnazifieras".

Du tror alltså på allvar att Elon Musk eller Jeff Bezos är rikare än tex Larry Fink? Så pass tillförlitliga är inte forbes "världens rikaste" enligt mig.

Ska du haka upp dig på detta istället för att bemöta något annat (jag erkänner att jag fick siffran 14 av 15 från 4chan) om det jag annars korrekt påpekar om Chabad Putins regim?

OK, jag är inte troende vad gäller konspirationsteorier så där har vi nog inte så mycket att diskutera. Det finns speciella forum på Flashback för sånt.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du hade alltså väntat dig att Putin skulle förinta landet. Jag tror bara han hade tänkt sig slå ut militären vilket han ser ut att slutföra just nu.

Men berätta lite mer om USA:s kvantdatorer.

Jag, förstår att du är nyfiken: Medan Sverige och Ryssland fjantar på med 3 kvantbitar så har IBM en kvantdator med 1000 kvantbitar om ca två år. Det är den civila sektorn alltså. Kom ihåg att F-22 raptor började utvecklas under 80-talet, inga kostnader spsrades det på, inga kompromisser. Det stridsflygplanet är, fortfarande överlägset allt vad Ryssland och Kina ksn komma upp med.

Tänk dig då om USA arbetat, intensivt, med militära kvantdatorer under 20 år...... 🙂
Det finns ingen stat som har en chans att hinna ikapp, någonsin! USA är så självsäkert så man t.o.m exporterat en 100 kvantbitars dator till Tyskland, som bara vimlar ryska spioner och överlöpare som gått på Rysslands fåniga propaganda.
Citera
2022-02-24, 16:44
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
För att media ljuger oss upp i ansiktet. Snackar med flera ukrainska damer på tinder som hävdar tvärtemot att rysk förstärkning är välkommet och ukrainarna firar med pompa och ståt.

Vad är pompa och ståt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Förhoppningsvis får vi se massiva ryska förluster framöver. Ukraina kommer inte backa.

Dessvärre är Ukraina en korrumperad gangster-stat, med många statliga institutioner i nästintill totalt förfall. Risken är att rötan nått även militären, och min gissning är att Ukraina faller som ett korthus. Hoppas dock också på stora, dyra förluster för dåren pluttin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Ryssland påbörjar försök att inta och spränga kärnkraftverket i Prypjat, Tjernobyl.

Enligt Ukrainas president.

Russian forces trying to seize Chernobyl nuclear plant, Ukraine's president says
Zelenskyy said on Twitter that “our defenders are giving their lives so that the tragedy of 1986 will not be repeated.” He added that “this is a declaration of war against the whole of Europe.”
https://fox17.com/news/nation-world/...nt-nato-invade

Men din tomte, varför skulle Ryssland spränga ett kärnkraftverk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in