2022-02-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nato kunde lätt ha avstyrt hela den här krisen genom att garantera ryssarna att Ukraina aldrig kommer anslutas till Nato. Vad hade det kostat? Ingen vill ha med skitlandet Ukraina i Nato i alla fall, utom Zelenskyj. Det är bara ett uppenbart sätt att provocera Ryssland och få dem att angripa Ukraina, för att kunna gå vidare med sanktioner och på sikt försvaga Ryssland och störta Putin. Nato offrar gärna livet på några tusen Ukrainare för att nå detta mål.

Nato kan man lite på.

Declassified documents show security assurances against NATO expansion to Soviet leaders from Baker, Bush, Genscher, Kohl, Gates, Mitterrand, Thatcher, Hurd, Major, and Woerner

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-b...-leaders-early
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Biden skall ju snacka 18:30 och nya sanktioner skall ju presenteras. Om "swift" stängs av så tror jag att Putin kommer att stänga av gaskranen till europa.
Det är ju nästan bara ryssjävlarna som tjänar på gasledningen. Dom som förlorar om dom stänger kranen.

Visst, några tyskjävlar får värma sina konserver på stormkök... Men det är till 100% en sits som korkade tyskjävlar satt sig själva i.

Däremot borde EU och andra länder förbjuda alla import från och all export till Ryssland, all rörelse av ryssar och alla finansiella transaktioner till/från Ryssland.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Vilken timing ändå: Världens stater börjar avsluta pandemin, och som i ett trollslag har de ett "krig" att fokusera på. Nästan samma dag. Vilken slump!
Nästan så att man kan misstänka att Putin är en högt uppsatt medlem (eller en springpojke?) i Illuminati.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Alla länder ser till sin säkerhet. Det finns ingen anledning för NATO att bygga upp militärt utanför Rysslands gräns. Men nu orkar jag inte med idioter längre. Fakta på marken talar för sig självt.

DPR och LPR är inte längre en del av Ukraina. Ukraina är krossat. NATO tittar på. Alla kommer snart att acceptera det som hänt och gå vidare.

Nej berätta nu varför inte NATO har rätt att flytta sina trupper inom sina medlemsländer, men Ryssland har rätt att göra det?
Citera
2022-02-24, 17:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Man tycker att människor borde kunna räkna ut och förstå detta själva men majoriteten av bananerna läser fortfarande propagandakanalerna som om de talade sanning.

Precis som i vaccinationskampanjen blir jag förvånad över hur få som lyckas ifrågasätta och förstå. Det glädjer mig att en hel del här i forumet tänker kritiskt. Det finns hopp.

Haha. En av alla som gått från att vara experter på vaccin till experter på konflikt- och utrikesanalys. Applåder.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Enda jag kan tänka mig fungerar nu är att vända folket emot Putin. Vägra alla Ryska medborgare tillträde till samtliga länder. Stäng ner sociala medier. Lås samtliga tillgångar som i huvud taget har en anknytning till något ryskt. Svartlista och belägg med kraftiga viten alla varor som kommer från Ryssland., mm, mm. Det ska helt enkelt vara smärtsamt att vara ryss utan att för den skull ta till våld.
Ge folket moroten att när Putin försvinner blir allt som vanligt eller bättre igen.

Vi får se hur det blir nästa vecka för min åttaåriga son i skolan efter sportlovet. Han har en rysk pappa och har redan blivit mobbad för det. Blivit kallad ryssjävel osv av de andra barnen som tydligen lärt sig allt det hemifrån. Kanske man borde flytta från Sverige? Några bra förslag på länder där rysshatet inte är så starkt? Och säg inte Ryssland för dit vill jag inte flytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Bygga upp Sovjet igen.

Sovjet?
Citera
Medlem
Den amerikanska underrättelsetjänsten kände till detta i veckor nu och det känns som att ryssen får ett oväntat hårt motstånd är det korrekt uppfattat ? är amerikanska och brittiska specialsoldater redan där ?
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
$$$$$$ Han tänker pengar pengar pengar.....

Visst fan är han dvärgen en jubelidiot. Jag tror Putin menar allvar med om någon nation försöker ingripa i denna konflikt att han är beredd att skicka kärnvapen.

Vi kan skicka dvärgen till Ukraina så kan dom ha han som kanonmat
Citera
Medlem
Den här dagen måste firas! Det är Putins stora dag då han kom ut som dicktator!

*Trump-mode off*
Citera
Medlem
arakas avatar
Känns som det är läge för USA att göra en Usama med Putin.
Borde ju inte vara allt för svårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Osannolikt. Vad har Ryssland att vinna på det?

Putin har flertalet gånger pratat om StorRyssland och då ingår baltikum samt Finland.

Artikel från 2014

https://www.svd.se/putin-vill-aven-aterta-finland

"Omvärlden har inte förstått Vladimir Putins världsbild. Om Putin inte stoppas i Ukraina kommer han att återställa Rysslands historiska gränser och införliva också Baltikum och Finland. Den skarpa varningen ger Andrej Illiaronov som i sex år var en av Putins närmaste rådgivare."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in