2022-02-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Den amerikanska underrättelsetjänsten kände till detta i veckor nu och det känns som att ryssen får ett oväntat hårt motstånd är det korrekt uppfattat ? är amerikanska och brittiska specialsoldater redan där ?

Nej men man har givit Ukraina underrättelseinformation. Och det verkar som om också Ryssland får smaka på cyberattacker. Oklart vilka som utför dessa. Kan det vara från Polen?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryssland har godar relationer österut, tryggad energiförsörjing, tryggad matproduktion. Det kan man inte säga om alla länder i EU.
Nej, det har dom inte. Typ 40% av maten importeras. Varför försvarar du en uppenbart galen Putin?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Det är enligt en tidigare överenskommelse mellan Ryssland och USA. Men hursom, Ryssland kanske ska ingå en militärallians med Mexiko? och placera ryska vapensystem utanför USA:s gräns.

Hur menar du att Mexico skulle känna sig hotade av USA
De skickar ju halva sin befolkning dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker verkligen vi borde skicka krigsmateriel till fronten, allt annat är ren feghet.

Absolut, det borde vi. Kan inte ge Putin lillfingret för då tar han hela handen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Av alla filmklipp jag har sett från Ukraina så har jag inte sett en enda NEGER-/SOMALIER. Vad beror det på. Sväng runt med en kamera i Sverige så tror man ju att det är Somalia man fotar.

Märklig prioritering.

Sugen på att köpa tomt i Ukraina nu.
Citera
2022-02-24, 17:33
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker verkligen vi borde skicka krigsmateriel till fronten, allt annat är ren feghet.
Varför då? Vi är inte inbladade i detta kriget alls. Varför ska vi blanda oss i? Vill du ha en rysk invasion?
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ukraina kunde ha skött sig. D.v.s inte attackerat Donbass. Nu får de ta konsekvenserna. Om du slår mig så slår jag tillbaks.
Och Ryssland skulle aldrig invaderat Ukraina till att börja med..
Inget tyder på att Ukraina skulle ha startat någonting, strider har pågått där i flera år. Putin har valt att genomföra en massiv truppförflyttning och sedan en invasion av hela landet.

Hade du hejat på om somaliska soldater invaderade ex. Södertälje, utropat sig till självständiga och sedan kallat in somaliska trupper och stridsmedel?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Mexico är ett riktigt land om jag inte har helt fel?

Ja. Och lika osannolikt att ingå allianser som att Atlantis skulle hittas. Det är inte så att demokratiska länder vill leka med Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Nej du har inte fattat rätt. Att vilja gå med i NATO är inte samma sak som att gå med i NATO. Ukraina har inte brutit något avtal.

Putin verkar vara en sån som tycker att det är tanken som räknas. Från hans perspektiv är det väll naturligt att markera nu direkt? Attackera nu när de vill gå med är ett krig man vinner. Att däremot attackera efter att Ukraina joinat nato då är det på en annan nivå.

Åt helvete med Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, det är nog 60-70 % av vad man har och sina absolut bästa trupper. Resten är i huvudsak äldre och otränade reservister med gammal utrustning.

Pratar inte om manskap, pratar om hög teknologiska vapen som missiler och kryssningsrobotar, flygplan.
Citera
Bannlyst
15 ukrainska soldater (2 kvinnor) kapitulerar till Ryssland på den östra fronten

https://www.instagram.com/p/CaXeCceJ...dium=copy_link
Citera
Medlem
Ser ut som om Ryska VDV faktiskt kommer att testa sitt koncept med luftlandsättning av mekaniserat infanteri. Vi får se om det går så illa som resten av världen förväntar sig. I teorin är det helt idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in