2022-02-24, 18:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad fan ska ryssarna med äckliga Tjernobyl till`? Är det inte bara en massa kärnavfall där?
De vill ta staden då broar över floden pripjat finns där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyMantle
TV-spelsgenerationen…. 12 timmar och förvånas över att ingen har vunnit än.

Haha precis.

Jag skrev om det tidigare. Ryssen fixar inte att ta Ukraina från luften. Skall de gå Mark vägen kommer det ta veckor innan de har full kontroll.
Citera
Medlem
AccuratePeers avatar
Fatta att vi är fast på denna jordboll täckt i vatten mitt ute i en oändlig oas av bäckmörker vi kallar för universum med en rysk galning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Inte i den omfattningen som Sverige.

Dock mer terrordåd än oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad fan ska ryssarna med äckliga Tjernobyl till`? Är det inte bara en massa kärnavfall där?

Läste att dom planerar att dumpa de på muslimerna i bosnien ock kosovo. Vet inte om källorna är trovärdiga.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Kan du lista de väldigt många länder som har bättre militär förmåga än Ryssland?

Jag kan börja med USA, Kina, sen tar min lista slut.

Kärnvapenmässigt, ja. Men ekonomiskt är Ryssland en dvärg.
Citera
Medlem
B. Mystics avatar
Vad är tanken bakom att ta över Tjernobyl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. Det är en försvarsallians. Syftet var att försvara Europa mot kommunisterna.

Jag skulle vilja påstå att NATO är anledningen till att Europa varit stabilt de sista 50 åren.

Majoriteten av konflikterna i Europa de sista 50 åren är de kackerlackorna i Ryssland som orsakat.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations

Dessa länder var på något sätt hot mot Natoländerna? Eller rent av attackerade Natoalliansen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Har Ryssarna kommit någon vart överhuvudtaget idag? De har nu krigat i 14 timmar men så vitt jag vet har inte en enda stad övertagits, inte ens nära gränsområdena.

Däremot har de lyckats få ett antal flygplan, helikoptrar och tanks pulvriserade av Ukraina.

Tydligen pågår strider runt Chernobyl just nu, och detta är ju alldeles vid gränsen mellan Ukraina och Belarus.

Man trodde att modern krigsföring innebar snabb framryckning, men kanske är inte kompetensen/moralen speciellt hög hos de rostiga ryska förbanden med material från Kalla kriget...
Var USA:s framryckning i Vietnam, Afganistan och Irak snabbare då? Ukraina har redan fallit och nu får vi väl hoppas dom får behålla sin själständighet.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Har väl redan nämnts, men alla ryssar verkar inte stödja aggressionen. Gatuprotester sker i flera städer.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle inte Biden snacka nu vid 18:30 ?

Han har nog glömt att ställa väckarklockan. Skulle egentligen börjat vid 18:00
Citera
2022-02-24, 18:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Man ska nog inte underskatta det ryska folket, när deras pojkar kommer hem i liksäckar.

Jo om vi antar att de ukrainska rapporterna stämmer bör det röra sig om hundratals döda ryssar. I kriget mot Georgien dog lite drygt 60 totalt. När de mammorna kommer få besked om att deras son aningen MIA, möjligen tillfångatagen som bäst kan det nog bli annan stämning hos ryska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in