Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 19:24
Medlem
Lajlikes avatar
Jag är orolig över att det ska bli kärnvapenkrig och att det här blir slutet för mänskligheten. Jag hoppas verkligen inte det går så långt.
Citera
2022-02-24, 19:24
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jag märker att du ser flyktingmottagande ur ett svenskt perspektiv, alltså någon slags omvänd kolonialism snarare än vad flyktingmottagande faktiskt är - att ge svaga människor en säker plats under pågående konflikt.

Ja Polen och Ungern kommer klara det.

Jag ser det ur perspektivet av vad som blir fallet. Flyktingarna kommer att kosta mycket pengar, driva ned löner, skapa social oro, öka kriminaliteten. Det är vad som alltid händer då det kommer stora mängder flyktingar på kort tid till ett område.
Citera
2022-02-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hahaha..Bulgarien och Rumänien är ju NATO medlemmar liksom Polen.
Ryssarna är hatade över hela ÖstEuropa..och helvetet kommer självfallet att frysa till is innan lille Prutte får något som helst stöd därifrån.

Nej, bara av polacker och balter i stort sett. Resten är rätt neutrala eller positiva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Så, varenda människa härinne tror Putin går och invaderar hela Ukraina? På riktigt?

Man ser Hitler-jämförelser i det sinnessjuka media.

Ryssland har erkänt Donbass och Donetsk. Man går in där för att förhindra konflikterna som pågått i årtionden och kommer eskalerar ännu mer nu.

Om någon ens sett Putins tal så berättar han där varför.
Han berättar exakt hur Rysslands suveränitet är hotad pga av NATO och USAs breddande i väst. Hur de hela tiden provocerar.

Han sa i sitt tal (som såklart inte står någonstans i media eller övriga MsM funktioner) att de skickat in fredsbevarande trupper till de erkända områdena. Man ska inte invadera Ukraina.

Folk här verkar glömt Libyen, Irak och Syrien. Varför inte Vietnam också?

Jag förstår verkligen inte hur folk är så enkla att manipulera. Ni är fan helt maniska och varenda sinne och uns av sunt förnuft är helt borta. Är som en zombie-apokalyps av ren jävla dumhet!

En bra rubrik vore "Ryssland skickar in trupper till de erkända områdena".

Nej, det ska slå på stora trumman. Nu ska de hetsas och ljugas hejvilt.

Som de just nu pratar om i UK:s parlament är Putins regim en mördarregim som ska ställas inför rätta i internationell domstol snarast. Det finns ingen annan som har skuld i det som nu sker än Putin. Han har fått storhetsvansinne och har grymt felkalkylerat hur omvärlden skulle reagera på hans invasion. Hans kommande rättegång är vi många som ser fram emot. Tveksamt om Putin överlever till dess men om han gör det blir det vårt livs "Big trial".
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Har USA blivit soyboys och queers? Såg inga amerikanska plan på plats

Gick ju jävligt bra att infinna sig i Normandie

Utan kärnvapen i bilden hade EU och USA totalt kört över Ryssarna i Ukraina för det här.

Varför tror du fegskiten i Moskva hotade med kärnvapen? Ryssland är inget storspelar militärt längre. Och det vet Putteputin om.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ryska pansarfordon vaktar utanför Chernobil.

https://twitter.com/AuroraIntel/stat...pWoFfKjMBDtLnw
Vilken prestation! Det tog nästan ett dygn för Ryssland att köra igenom ödemark och ta en liten stad i norr, nu är det bara resten kvar.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Webbkamera, spela tillbaka cirka 1 timma och 10 minuter.. Runt där någonstans..
https://www.youtube.com/watch?v=qC0rUwRWPZ0

Mycket militärfordon som plötsligt dyker upp...
De släcker sina lysen står där i mörkret.
Ryska?..

Översatte:

En videon från nere runt Krimhalvön några mil in i Ukraina..

EDIT: De står kvar fortfarande längs hela vägen, de har släckt ner sina fordon helt.

Ja, de är nazi-märkta så de är ryska. Det är inne i det område som ockuperades 2014 dvs långt från stridzonen.
Senast redigerad av Megaforce 2022-02-24 kl. 19:28.
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Ok, ja något mer är väl inte att förvänta sig, de bevakar sin intressen, i övrigt bryr de sig inte?

De är mer på Rysslands än USA:s sida men av strategiska skäl är det ett smartare drag att visa sig diplomatisk och återhållsam snarare än att tydligt ta ställning för någon sida. Det är lätt för exv. Sverige att uttrycka sig i skarpa ordalag eftersom vi gömmer oss bakom EU:s rygg. Hade det inte varit för EU hade skällan varit en annan - Sverige hade i princip varit knäpptyst och på sin höjd skickat ett vykort till Ukrainska parlamentet. En stormakt som Kina har dock mycket att förlora på att redan i detta läge inta tydliga realpolitiska positioneringar.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
https://twitter.com/idreesali114/sta...07341811392513
Tusentals demonstranter arresterade runtom Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Hoppas att Ryssland får lida ännu mer förluster inom kort...

Dessa två hänger ihop. Även om Putin vinner i kriget, men många ryska soldater dör så kan medborgarna i Ryssland bli allt mer missnöjda. Även med rapporter om att många Ukrainare dör då de ser dom som ungefär samma folk.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, du med ditt vulgära sätt att argumentera får mig bara att skaka ännu mer på huvudet åt er nyttiga idioter. Är din erfarenhet att folk blir övertalade av ditt sätt att argumentera? Låt gå att USA har lekt världspolis o s v men på vilket sätt tjänar du på att Ryssland förverkligar sina imperialistiska drömmar? Är du helt empatilös för de liv som pulveriseras och de tragedier som utspelar sig nu? Jag tror du är totalt likgiltig så länge du får spy ut ditt USA-hat.

NATO är en försvarsallians för väst så hur de skulle hota vår trygghet förstår jag inte. Ska vi vara rädda för norrmännen nu menar du?

Lekt världspolis? De har startat de flesta krig de senaste 200 åren. De har förstört länder och miljoner har dött.

"nyttiga idioter" passar tyvärr inte in på min ståndpunkt. Jag ser hela bilden, något du inte gör.

NATO, är än en gång styrda AV USA. USAs inflytande i Europa är redan stort och blir än större. Ukraina vore en enorm seger för de om dom går med i NATO.

"Försvarsallians för väst" hahaha. Det är en strategisk bricka för USA och har alltid varit.
Citera
2022-02-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland svämmar över av olja och gas..nu sväljer dom europas största kornbod också..

Inget nytt. Som Putin säger så tar de bara tillbaka det de rättmätigt har ägt tidigare.
Senaste gången så svälte de medvetet miljoner Ukrainare
Så varför inte en gång till?
Citera
2022-02-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men ditt kioskmongo, dom länderna du räknade upp rådde det inbördeskrig i. Nato gick dessutom inte in i dessa länder för att annektera landområden.

Lugn nu, det har varit inbördeskrig i Ukraina sedan 2014.
Och Putin kommer troligen sätta dit en marionettregim, inte annektera landet.

Att ständigt underminera den internationella ordningen är gulligt tills man upptäcker att det finns självständiga aktörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in