2022-02-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så är vi där igen. Jag hoppas att husse Putler med den lilla snoppen betalar dig bra, rubeln fick sig ju en omgång imorse.

Rubeln är snart så lite värd att den inte ens kommer att vara värd att torka sig i röven med.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ukrainas moral är bruten.

De börjar förstå att de skickas in i döden på USA och NATOS begäran.

Snälla kapitulera...inga fler behöver dö

Eller så kan Ryssland avsluta invasionen.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Glöm inte demokrati. USA säger sig verka för fred, kärlek och demokrati. Genom att destabilisera, skapa konflikter och slutligen bomba sig till makt över hela världen.

Man får ej glömma de enorma vapenlaster man skickar till konfliktområden varje vecka. Pengarna ska in!
Citera
2022-02-24, 19:32
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Om diskussionen inte innefattar anledningen till varför krig uppstår, så har det ingenting med saken att göra, det har du "rätt" i. Men om vi inte diskuterar VARFÖR så är väl diskussionen helt idiotisk från första början?
Jag fattar att du menar att historiskt skapades en lojalitet med Ryssland och Sovjet och i vissa fall Putin.
Men nu är det snarare till herr KGB-presidentens nackdel.
Citera
2022-02-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Enligt ryska MoD så har de brutit Ukrainas försvar i Lugansk och Donetsk.

Det är ju redan intagna områden. Att det finns spridda Ukrainska förband där är sant men det är ingen försvarslinje.
Citera
2022-02-24, 19:33
Medlem
rokossovskys avatar
Ryssland ut ur Swift - skall vi säga att gaspriserna fördubblas direkt?
Citera
Bannlyst
Jag följer massa ryssar och ukrainare på insta.
Ingen stödjer detta krig.
Läste att inga ryska soldater kommer skickas hem för begravning, ryssarna har med sig portabelt krematorium.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Pratade just med min donna i Odessa. Hon var helt oförstående till att jag undrade om allt var ok.

Ingen här trodde att du skulle säga annat.
Du måste inse att du har vissa trovärdighetsproblem..:-)
Citera
Medlem
Det är inga dåliga protester nu i St Petersburg, Putins hemstad.
https://www.reddit.com/r/ukraine/com...testors_in_st/

Kanske inte en större del av folket, men visst motstånd mot kriget finns helt klart.
Citera
Medlem
Hur motiverade är unga , speciellt i ett land där medellivslängden bland män är 67 år !!, att ANFALLA ett annat land ? Det här är början till slutet för Ryssland. Sorgligt för dem och en tragedi för Ukraina. All musik och konst och kultur och litteratur som Sovjetunionen/Ryssland gett oss. 24 februari 2022 blev en sorgens milstolpe.
Citera
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Har en jobbarkompis på plats som inte delar din bild av "att de bombar hela Ukraina". Däremot pågår de strider där de skjuts från båda sidor och inte alls i den utsträckning dagstidningarna får de att låta som.

Ryssland ska till de erkända områdena. Ukraina vägrar. Strider utbryter. Det är ingen jävla invasion av hela landet.

Men ni idioter kommer, som vanligt, få se att ni har fel och skifta fokus någonannanstans.

Varför går de mote huvudstaden då? Jo, det verkar vara en invasion av hela landet.
Citera
2022-02-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Nej det kan han inte. Han jämför det ryssarna gör nu med NATO i Serbien/Kosovo.

Vad jag vet så begår inte ukrainare etnisk rensning av ryssar vilket serberna gjorde mot bosnier, albaner och andra folk. Men som sagt, den här rysskyssaren kan inte sin historia

Edit: Inte mig du citaterade men har läst en gång för mycket nu som jämför Putins vidriga invasion med NATO's befrielse av folken på Balkan.
Etnisk rensning?
Natos bombningar under 1999 som varade i 3 månader resulterade i 2500 civila offer.
Under hela kriget i Kosovo dog det cirka 8000 civila, varav 2500 dog till följd av flygbombningar.

Likheten i konflikten är slående, ända skillnaden är ombytta roller.
Detta är en repris av vad som hände på Kosovo. Donbass regionen som utgörs av mestadels ryssar (kosovo som utgörs av mestadels albaner) vill bryta sig ur.
Ryssland bombar strategiska mål i Ukraina för att få Ukrainas militär att dra sig tillbaka ur Donbass regionen (NATO bombar Serbien utan stöd i FN för att få serbiska trupper att dra sig tillbaka ur kosovo).
Skillnaden är att NATO inte hade någon nationell anknytning till Kosovo och Ryssland har nationell anknytning till Donbass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in