Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Sköna sanktioner av Biden.

Hejdå Putin

Kommer dessa sanktioner ge effekt eller blir det bara en i mängden av sanktioner som knappt påverkar ryssen?
Citera
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag fattar att du menar att historiskt skapades en lojalitet med Ryssland och Sovjet och i vissa fall Putin.
Men nu är det snarare till herr KGB-presidentens nackdel.

Jag ser det mer som att Rysslands invasion av Ukraina är ett svar på den "antiryska" väg Ukraina har gett sig in på och att läget är betydligt mycket mer komplex än "Putin är en hemsk diktator som vill ta över världen".
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ryssarna påstår också att inga flygplan eller helikoptrar skjutits ner.
Lol det är en lögn jag har sett flera
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Rädda? Ett kärnvapenkrig så han ju också körd - han och alla andra.
Tror han är så jävla dum, så han tror det hjälper. Vad tror du?
Citera
Medlem
Biden: "America stands up against bullies"
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ryssarna har tagit Tjernobyl nu

RYSKA STYRKOR HAR INTAGIT TJERNOBYL

Kärnkraftverket i Tjernobyl, norr om Kiev, har tagits av ryska styrkor, rapporterar ukrainska Unian.

– Efter en hård strid förlorade vi kontrollen över platsen för Tjernobyl. Tillståndet för det före detta kärnkraftverket är okänt, säger ukrainska presidentens rådgivare Michailo Podoljak.

Varför vill man ta över det gamla kärnkraftverket?

Inte för att jag är något slags expert på ukrainsk geografi, men det kanske finns något mer att hämta i Tjernobyl än resterna av sovjeternas mest ökända fuskbygge? Om inte annat ligger det ju typ rakt norr om Kiev och man skulle nästan kunna ta sig hela vägen via Depnr. Strategisk möjlighet?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej då!

Helt Ok att med våld avsätta en president alltså.

Och effekten blev att man ersatte en korrumperad ledare med en ännu mer korrumperad ledare och kallar det demokrati.

Och Poroshenko kan tack sina uppdragsgivare att han inte är inlåst i en cell vad jag förstår.

Tja, det är ju just det som Putin nu är i färd med.
Nuvarande är icke korrumperad - Visa gärna belägg för det.

Detta är lite av en icke-diskussion, då Ukraina vuxit i opinion på kort tid.
Jag kan tycka att man får beakta landets nutid lite, då mkt skit rensats bort bakåt.
Det är i min mening först sedan senaste ledaren, landet stabiliserats och fått landa lite i vilka dom är.
Men så kommer nu Putin och ogillar det.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uyuni
Den exploderar i luften och sprids över hela kontinenten.

Överdriv inte nu det är inte serietidning
Citera
2022-02-24, 19:55
Medlem
JamesWebbs avatar
Så USA och UK fryser ryska bankers tillgångar i deras länder för 100-tals miljarder. Skulle vilja se minen på ett par ryska oligarker idag
Citera
Medlem
Sueonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Man kan nog misstänka att de nya sanktionerna blir halvmesiga. Hela väst borde gå all-in. Allt idrottsutbyte med ryssar bannlyses -- från VM till division sjutton. Varenda jäkla kotte av de 620 i federationsrådet och duman borde få sina konton spärrade i utländska banker samt konfiskering av ryskägda egendomar såsom hus, herrgårdar, lägenheter, lyxyachter etc.

Vidare reseförbud utanför Ryssland för alla. Landningsförbud för Aeroflot överallt. Total bojkott av rysk energi, de dumma jävla tyskarna får sparka igång sina kol- och kärnkraftverk om dom fryser. Dessutom total handelsbojkott av allt från halvledare till kålrötter.

Så förklara krig? För det är vad det du föreslår är.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du är en av de största skämtarna? Eller idioterna? Eller?
Då har du inte följt debatten på internationell nivå som lett fram till det som nu sker. Putin har bett att få garantier för att Ukraina inte ska bli medlem i Nato, vilket USA styvnackat vägrat att gå med på. USA/Nato har naturligtvis förutsett hur Putin skulle agera, och han har gått i fällan. Nu är hela Europa antiryska och alla vill hjälpa Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Vad sysslar gubbjäveln Biden med?
https://www.youtube.com/watch?v=3SzVjyiD-G0

Kan han börja prata, vill höra hur han skämmer ut sig..
Om alla "sanktioner" Ryssland ska få smaka på..

Hur tuffa USA och NATO är som sviker Ukraina.

Sen när anses det "tufft" att flera ger sig på EN? Hur många länder måste gå med i USA:s Nato för att rå på ryssen? För det är ju slutmålet för USA. Alla som står på mobbaren USA:s sida är imbecilla flygande apor. Det är HÖG TID att sätta ned foten mot krigshetsande USA. Amerikanerna har orsakat alltför mycket lidande i sin jakt på världsherraväldet. USA ska dra sig ifrån Ukraina. Det borde inte vara några problem att tillgodose Putins önskan och förstå hans vilja att försvara sitt land och sin befolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in