2022-02-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har du hört hela Putins tal i morse?? Nej troligen inte för att västerländsk media vill inte visa det.

Här förklarar han att han fått nog och att donesk vädjade Ryssland om hjälp igår då det var akut.. Ukraina hade bombat civila mål och militär istället för att avsluta kriget och skapat fred.. vad han gör nu är att han skyddar sitt folk och försvarar dom. Vad skulle han annars göra lixom? Sitta och titta på?
https://youtu.be/BpYowSHNM1Y

Man är hjärndöd om man går på rysk propaganda som svensk invånare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Amerikanernas sanktioner är inte nog. Det är en alldeles för långsam, process. Det behövs ett snabbt avslut och därför behöver NATO gå in med militärt stöd direkt för att stoppa ryssen. Detta kommer hålla på i månader, år.

Förklara varför Nato ska göra något öht
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej folket är dåliga. Putin är folkets man.
Det därför ingen är ute och demonstrerar och därför militären så gärna ställer upp på det är.
Ryska människor är skräpmänniskor.
Folket demonstrerar. Snart kommer deras son hem i en svart sopsäck. Horisontellt.
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det är ett fungerande kärnkraftverk. Det är inte samma delar eller reaktorer som havererade. Om det är så, så kan Putin kontrollera vem som får ström därifrån.

Tro inte. Det är inte ett fungerande kraftverk där längre. Det är en turistdestination med korta guidade turer. Det är obegripligt mål att inta men så är hela den ryska strategin obegriplig.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Så Ukraina skulle slagit till först, och okuperat delar av Ryssland som ligger närmast. Det hade varit helt ok för dig? Uppenbarligen var ju Ryssland ett hot mot Ukraina. Så enligt ditt resonemang hade det varit rätt om de slog till först.
Den teorin faller lite på att Ukraina skulle få storstryk av ryssarna. Dumt att anfalla då.
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Fattar du inte hur hjärndöd du låter? Ingen går på ert eviga jävla trollande längre. Ni kan lägga av nu. Alla ser att Putin är bindgalen. Ni kan gå hem och hoppas att det inte blir kärnvapenkrig, för det kommer drabba er med, vart ni än bor.
Jag är beredd att hålla med där. Flera insatta personer frågar sig vad som hänt. Har Putin blivit galen? Är han pressad av militären eller andra krafter i Ryssland? Putin har ju, oavsett vad man tycker om honom, gjort sig känd som en försiktig strateg som får sin vilja fram genom små steg. Regelrätt invasion av ett vänskapligt sinnat grannland? Vansinne.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Det visste jag inte. Jag tyckte bara att hans uttalande var roligt eftersom Amerika är ganska bra på att själva agera mobbare.

Fjantigt ordval egentligen som de valt ändå med tanke på situationen
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Om USA backade upp Ukraina hade Putin skickat atombomb på Washington eller New York då? Men USA har väl grejer som kan skjuta ner missilerna med kärnspetsar?

Man har inga garantier vad gäller motmedlen. Resultaten vid tester har vart varierande. Det är enklare om ingen skjuter på en.

Man kan garanterat minska skadorna vid ett begränsat anfall. Men det räcker ju att en stridsspets klarar sig genom för att det ska vara katastrof.
Citera
2022-02-24, 20:02
Bannlyst
Biden imponerar inte 😱😱😱
Citera
Medlem
Hypotetiskt fråga. Hur snabbt kan sverige gå med i NATO om man vill? Är det möjligt på en timme? Eller dag?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Helvete vad dement Biden är.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Känns som vi ska vänta några dagar innan vi vet. Informationen som sprids ändras ju för varje minut. Ingen vet ju hur de ligger till.
Instämmer. Att ryssarna kanske gått med på att ställa till lite oväsen när de går in i de ryska områdena kan jag förstå.

Men om ryska trupper ockuperar andra områden har det gått längre än jag förväntade, det medges.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Säkrat från vadå ?

Ligger ju i Ukraina. Vad menar du ?

Jag undrar det samma, säkrat från vad? Har skribenten glömt vem det var som senast sprängde reaktor 4? För inte var det den Ukrainska regeringen som höll i trådarna då. Inte var det den Ukrainska regeringens cheftjänstemän som tog hjärndöda beslut den dagen, alla dessa tjänstemän befann sig i Kreml.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in