2022-02-24, 22:16
Medlem
Reidjis avatar
En fråga jag ställt mig själv, varför är Ukraina så viktigt för Ryssland ?
Citera
2022-02-24, 22:17
Medlem
Grovtbrotts avatar
Ukraina har återtagit flygplatsen vid Kiev
Citera
Medlem
brigades avatar
Ryskt transport flyg med soldater har störtat nära gränsen. Okänt antal döda.
Citera
Medlem
Svårt att veta om det är en gammal video?
"Ukrainian Conflict 2022, video of [5-8 (?)] dead Azov battalion recon company scouts."

https://www.youtube.com/shorts/h4ewWj8ocI8

Men skulle kunna vara från ikväll.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Lösningen på kriget är förmodligen om Ryssland får gå med i Nato.

Ryssland är ett kristet vitt, konservativt Europeiskt land fullt med heterosexuella män och kvinnor. Ett sådant land skulle aldrig någonsin få gå med i NATO eller EU. Ryssland är allt queer eliten i PK-diktaturerna hatar.
Citera
Medlem
Självklart är det bara USA(och judarna såklart) som får kolonisera omvärlden. Själv håller jag på Putin, så länge jag slipper vara kulturellt och faktiskt livegen till USA, hollywood och sionister så är allting annat bättre.
Senast redigerad av Periodic 2022-02-24 kl. 22:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Inte riktigt jämförbara storheter men Putin har även han svårt med proportioner vet och sans.

Ukraina har trakasserat invånarna i Ukraina sen 2015. Ukraina har fått lång tid på sig att ändra sitt beteende. Nu fick Ryssland/Putin läxa upp dom. Det är i princip över nu. Alla ni som hejar på Ukraina måste vara medveten om att Ukraina har tillåtit den nynazistiska Azov brigaden verka tillsammans med
nationalgardet. D.v.s. Ukraina har inte haft något som helst med nynazister. Ni här hemma i Sverige skriker att det är som hemskt med nazister. Samtidigt som ni stödjer en nation som helt öppet har stridande nazister på sin sina.

Ni är hycklande skräpmänniskor.
Citera
2022-02-24, 22:18
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Alla ni som runkar över ett potentiellt storskaligt krig med Ryssland eller uppmanar väst att angripa Rysslands, jag utgår ifrån att ni själva är redo att strida och dö för Luhansk och Donetsk. Om inte, håll er käft med krigsretoriken.

Jag hoppas inte på krig mot Ryssland. Har besökt Ryssland ett par gånger. Andra gången då jag hade lite budget var bäst, åkte tåg och buss kors och tvärs på sibiriska landsbygden. Fantastiska människor och så många fina möten. Ryssland kommer inte falla i krig och omvandlas till nått sorts stort Genus-hbtq-Sverige. Vi borde efter att denna konflikt är över försöka förbättra relationerna med Ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte långt från Kiev ligger belarus där diktatorn lutsjenko har samarbetat och givit lejd åt ryska trupper.
Samtidigt som man flugit in fotsoldater från annat håll för att omringa Kiev.

På aktuellt sade dom just att Kiev kan falla redan ikväll.

När Putin tagit Kiev vet han att Ukraina är schack matt och kriget så gott som över.

Dom försöker nog ta Kiev i morgon. Men Ukraina förstärker också det får vi räkna med. Det ser inte ut att vara kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Kina utryckte sin förståelse för Ryssland. Det kan bara betyda en sak…. att Kina väntar sig stöd från Ryssland när kineserna väl återtar Taiwan.
Japp, det andra kinesiska inbördeskriget som bryter ut när Folkmordsrepubliken förlorat sin flotta i Formosasundet och alla sina elittrupper i en utdragen kamp utan förnödenheter på Taiwan, lär bli en makaber historia där minst en sida har kärnvapen. Och en statsbankrutt lär inte hjälpa.
Citera
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Ukraina har återtagit flygplatsen vid Kiev
Källa?
Citera
2022-02-24, 22:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Karln sa ju rakt ut att han kanske inte hade samma Armé som under Soviet eran men att man fortfarande var värdens största kärnvapenmakt. Precis innan han nämnde att den som la sig i skulle få smaka på tidigare oupplevda konsekvenser.

Det kan ju inte vara något annat än kärnvapen som syftas.
Vad annat skulle han f.ö kunna sätta in om Nato-land skulle gå in i detta?
Det finns liksom ingenting militärt, och det finns garanterat inget i sanktionsväg som är användbart av Kreml.

Kärnvapen är det enda Putin har, som gör gör att västvärlden står stilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in