2022-02-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
ukraina är inte ett hot mot ryssland... kom igen. usa har till och med lämnat ukraina i sticket. hade de velat mucka med ryssland hade de väl åt minstone hjälpt ukraina men de håller sig helt utanför. de säljer inga patriot system eller tillåter de att gå med i nato.......

Tydligen är det något vi inte vet.
Putin är inte dum. Han hade inte gjort en sådan drastisk drag om inte han kände att dem gick över gränsen och att han måste sätta ner foten.

Det måste ha varit värt det med tanka på alla sanktioner som dem visste skulle inkomma och ändå gjorde dem detta draget.

Det har varit förandligar mellan Ryssland och USA ang Ukraina och man har inte kommit till en lösning.
Vad är det som har förhandlats om?
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Allt jag vill är att det slutas sprida desinformation i västvärldens medier om Rysslands attacker. Om du vill så kan jag känna tidiningsartiklar från de ryska medierna som också hävdar motsatsen i fall du vill ha en källa.

🇷🇺
DU pratar om DESINFORMATION från västvärlden utan att komma med några belägg för det. Då Ryssland invaderar Ukraina kan rysk media inte på något sätt användas som källa för dina påhitt bdetvsäger sig självt.

Hur lång tid behöver fredsstyrkorna på sig innan de lämnar, VAD TROR DU SJÄLV?
Citera
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det bästa vore om dessa två slaviska brödrafolk inte tjafsar med varandra över huvud taget. Men både Putin och Biden vill att de dödar varandra.

Det är så bissart. Bittra, virriga nihilist incels som kallar sig högernationalister i väst hejar på kommunister och islamister som slåss för Putin medans virriga vänsterliberaler i väst hejar på högernationalister som slåss för Ukraina.

Jag håller med dig till 100% i allt du skriver och jag tror du har missförstått var jag står.

Det som händer i Ukraina är tragiskt, jag hejar på fred, frihet och välstånd. Men vi kan inte skylla denna konflikt uteslutande på Putin. Det finns nyanser och väst/Nato borde göra världen en tjänst och se sig själva i spegeln. Konfliktlösning startar med respekt och förståelse, det betyder inte att man ska böja sig fram och ta den i baken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Sjuka strider pågår i Sumy just nu:

https://www.instagram.com/tv/CaX8N50...dium=copy_link

Visst att där är strider, men var väl runt 20 vapen som hördes.
Två mindre förband som strider?
Citera
2022-02-24, 23:10
Medlem
dannbaggens avatar
Ukrainska förband har återtagit flygplatsen vid Hostomel (även kallad Antonov International Airport). Ryssarna höll denna i ett antal timmar på eftermiddsgen och kvällen, men är nu bortjagade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ukraina delar nu ut vapen till den civila befolkningen, inget smart drag enligt mig.

Presidenten meddelar att ALLA män i landet ska slåss tills sista man. Senaste nytt.

Om det verkligen är så som du säger så berättar det en hel del om hur det ligger till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Folk flyr Kiev?
Är det någon random luffare som Aftonbladet hittat "på gatan" då eller?
Herregud, när ska ni galenpannor sluta tro på allt ni läser i västerländsk ljugmedia?
Nej, folk flyr inte från Kiev. Allt är som vanligt i Kiev. Det enda som ändrats är du och alla andra i väst som läser ljugmedia.
Det är inte som vanligt.
Tunnelbanorna är fulla med folk som söker skydd.
Snacka inte skit, du spekulerar bara.

Visst det må inte vara krig i central kiev men ryssarna är i utkanterna och folket är livrädda och "lever inte som vanligt".
Citera
Medlem
Citat:
BREAKING: Ukrainian President Zelenskiy orders general mobilization
https://twitter.com/BNONews/status/1496969989978472452

Allmän mobilisering beordras nu av ukrainas president.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Kalla det vad du vill. Ryssarna har gått över gränsen och in i ett annat land med sin militär, utan lov och utan att först blivit anfallit.

Hur fan kan man försvara det?

Det har försvarats många, många gånger när USA har gjort det. Utan att, som i Putins fall, göra det i försvar. Det är inte krig som Putin har startat. Han har gått i försvar för sitt land och sitt folk.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ukrainska förband har återtagit flygplatsen vid Hostomel (även kallad Antonov International Airport). Ryssarna höll denna i ett antal timmar på eftermiddsgen och kvällen, men är nu bortjagade.
Källa?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och du har inget o komma med. Chockerande!
Jodå. Jag anser att man inte ska förhandla med terrorister. Du har en annan åsikt, vilket är fine. Du säger att du inte ursäktar Putin men det är verkligen inte det intryck som du ger.
Citera
2022-02-24, 23:11
Medlem
Lakus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Pissrädda ryssluffare. Fortsätt så Ukraina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in