2022-02-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Lettland är det enda NATO-land granne med Ryssland. Vilka är de andra fyra?

Mr. Geografi har talat
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilken infantil argumentation. Bra att Ryssland sätter ner foten. Den vänsterliberala infiltrationen i Ukraina har gått för långt.

Om du verkligen hade problem med att använda våld så skulle du givetvis protestera när alla gjorde det oavsett vem det är. Det är det som verkligen enar fascister och kommunister, ni har egentligen inte så mycket som skiljer er åt.
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Många positiva nyheter nu, men i vanlig ordning svårt att verifiera. Från Telegram:

* Full mobilisering i Ukraina, samtliga reservister kallas in. Män 18-60 år får inte lämna landet.
* Vapenleveranserna från väst fortsätter - bland annat med mer lätt luftvärn
* Kiev förstärks löpande, över 10 000 frivilliga har hämtat ut vapen under dagen
* Stora ryska förluster rapporteras, över 350 döda och så många som 130 stridsfordon har slagits ut

Kort sagt bjuder Ukraina på rejält motstånd.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Att demokratiska länder som är granne med dvärg-diktatorn vill in i NATO är rätt självklart.

Hur kan man bli så radikaloserad att man går på de ryska lögnerna. Helt otroligt.
Det påminner om IS
Putins lakejer är som fanatikerna i islam.
Seger eller dö?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson

Dom syns aldrig. Är du dum?
Okej därför jag såg de när jag postade?
Flera amerikanska militärflyg syns där.
Sidan som är överbelastad idag så den laggar.
Citera
2022-02-24, 23:59
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jugoslavien/Serbien 1999

Libyen 2011

Syrien 2013 - idag

Och såklart Afghanistan och Irak.

Det stora misstaget var Kosovo och det fick dom rätt mycket skit för. NATO är inte en stridande part i Syrien.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nå den landar inom 3 meters radie, vad kan en sådan bomb väga 100-200 kg? inom vilken radie dödar eller sårar en sådan bomb allvarligt.
Vet inte, men bra mycket mer är 3 m är det i alla fall.

Eftersom bara militära anläggningar är aktuella så drabbar det bara uniformerad och beväpnad personal i så fall. Detta må vara tragiskt, men i lagens mening är de att betrakta som kombattanter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Presidenten i Afghanistan stack för att han insåg att han hade förlorat kriget och istället för att förstöra landet ytterligare gav han upp. Han la egot åt sidan.

Vi får se om Zelensky har liknande egenskaper, det ser inte ut som det då han nyligen uppmanade befolkningen att ta till vapen och kriga mot ryssarna.
Ja vi får se hur det utvecklar sig. Mer svar imorgon! Men min åsikt är att det var steget för långt att dela ut vapen till civilbefolkningen och förbjuda dem från att lämna landet. Det visar bara på hur narcissistisk Zelensky är som är beredd att offra sin civilbefolkning för att behålla makten, och hur många av dessa civila tror du kommer skjuta på ryssen? De har ingen militärutbildning, har de modet och viljan? Jag kan inte se det hända. Men min åsikt som sagt.
Citera
2022-02-25, 00:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nå den landar inom 3 meters radie, vad kan en sådan bomb väga 100-200 kg? inom vilken radie dödar eller sårar en sådan bomb allvarligt.
Vet inte, men bra mycket mer är 3 m är det i alla fall.

Väldigt mycket mer än 3 meter...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Skjutna?

Det ser ut som Ukrainska uniformer, inte ryska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Många positiva nyheter nu, men i vanlig ordning svårt att verifiera. Från Telegram:

* Full mobilisering i Ukraina, samtliga reservister kallas in. Män 18-60 år får inte lämna landet.
* Vapenleveranserna från väst fortsätter - bland annat med mer lätt luftvärn
* Kiev förstärks löpande, över 10 000 frivilliga har hämtat ut vapen under dagen
* Stora ryska förluster rapporteras, över 350 döda och så många som 130 stridsfordon har slagits ut

Kort sagt bjuder Ukraina på rejält motstånd.

Om Ukraina lyckas hålla ryssen tillbaka, så ska dom ses som hjältar.

Jag tror dock inte de klarar det, men det beror väl lite på vad Putin är redo att offra.

...hade jag varit soldat i Rysslands armé hade det känts riktigt jävla ovärt att dö för att inta Ukraina.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Precis, och gjort så i decennier, men har man gått på hjärntvätten från USA och MSM så går det aldrig in hos lågbegåvade muppar.

Och du tror fortfarande på Putins "fredsbevarande styrkor".?
Och att det bara var en "militärövning"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in