2022-02-25, 01:06
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Sanktionerna är ju knappt sjösatta ännu.
Vänta ett par månader så ska du se att de börjar märkas av. Och värre kommer det bli. Ryska folket kommer lida något oerhört av detta, men det är nog vad som krävs för att kunna reboota Ryssland en gång för alla är jag rädd.

Tyskland har sanktionerat sig självt till en svår energikris som kommer att leda till högre elpriser i strömområde 3 och 4 i Sverige pga kablarna till kontinenten.
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ajdå, du kom på mig. Alla västledare är psykotiska mördare och har demolerat hela mellanöstern. Precis så är det förstås.
Eller vänta lite.. det där låter ju precis som rysk propaganda (Российская пропаганда).

Rysk propaganda att USA och väst mördat 1.5m civila i Irak och mellanöstern baserat på lögner? Nej då gubben, det är fakta som alla vet men skiter i eftersom det inte passar er hjärntvättade världsbild.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Vilket västligt pinsamt propaganda-dravel.
Amatörpsykolog på FB.
Du vet absolut ingenting om min utbildning. Såvitt jag vet har KGB inte koll på Flashback-konton ännu.

Никому не нужны русские тролли в Flashback.
Citera
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Är detta ett flygplan lr en jävligt slö missil 🤷🏻‍♂️

https://www.instagram.com/tv/CaYPrYlKxyn/

PS: 1 timma kvar tills ryssarna anfaller Kiev 😱😱😱

Hur fan kan du få det där till en missil?
Citera
Medlem
Min fars släkt flydde ifrån ryska delen av karelen, under Finlands nationaldag 1939.

Dom kom med 11 barn. Dom ägde 3 tusen hektar av skog & mark. Dom fick lämna allting bakom sig.

Senare uppdagas att dom hittade en av Ryssland stora gasfyndigheter i deras gamla mark.

Efter andra världs kriget slut så var många i fars familj fick börja om. I en ny land med ganska främmande människor. Hörde historier att Ryska soldater till lät dom komma tillbaka deras hem. För hämta kläder och så. Ryska soldaterna bara skrattade åt min faster. Dom hånade min faster, kallade dom en massa saker.

Många mina släktingar sa Ryssar kan vara väldigt hysteriska, får sig saker att dom måste ha rätt. Även de vinterkriget så förlorade dom Karelen. Koivisto var erbjuden att köpa tillbaka Karelen. Vilket han inte gjorde.

Med tanken vad som hände nu så skulle de inte gynnat att få stor summa pengar av Finland, då för kunna bygga upp armen. Plus infrastrukturen skulle de kosta Finland ett mindre förmögenhet.

De kända trollfabriken ligger vid Viborg, eftersom dom delar internet kablarna mot Europa.

Sen ha Kina steppat upp genom samma dag så ha Kinesiska flygplan flög över Taiwan.

Detta är ett klassiskt bok exempel av Sun Tzu, för sprida väst världens trupper så kan Iran go for the kill mot Israel. Eftersom då kommer USA kommer kriga i två fronter.

Plus Kina hade beslutat att Ryssland skall få deras valuta reserv vilket är den 2:a största valutareserven i världen. Att sanktioner kommer ej något nytta.

Däremot så finns de ett risk att cyber attacker kommer defensiv att öka. Biden ha gett green light att på börja deras cyber attacker.

Då kommer Ryssland svara tillbaka genom kanske (de är en teori) använda en modifierad mask "Stuxnet" där USA implanterade masken i Iranska kärnkraftverk. Lyckligtvis så hittade Iran den koden och den är förgörande mask. De kan ta ut vilket installation som helst.

Detta Tredje Världs kriget kommer vara mkt hybrid krigs förening. De kommer använda vad som helst, även terror sekter kan bli inblandade i detta hybrid krig. Kommer ihåg jag bara spekulerar.
Citera
2022-02-25, 01:07
Medlem
okok1s avatar
Som jag förstår det så fungerar radio, el, internet?

Det är kallt där så skönt att elen fungerar. Att internet fungerar kanske är lite märkligt? Eller Ryssland kanske inte har kapacitet att stänga internet?
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Fast det verkar ju vara exakt det dom är nu.

En vapenvila och bli rysk marionett ? Han begår politiskt självmord om han gör de där, och de vet han om.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Ja usa är ett paradis med dubbelt så mer hemlösa än hela Islands befolkning.

Hemlösa i USA är Bill Gates i jämförelse med sophögen Ryssland. Hälften av människor på vischan saknar en toalett vi redan hade på 1800-talet. Vi snackar inte om förmögenhet utan om en hårdför dvärg som hotar med kärnvapen och borde i stället åka omkring med en citkus och flexa sina muskler.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Är detta ett flygplan lr en jävligt slö missil 🤷🏻‍♂️

https://www.instagram.com/tv/CaYPrYlKxyn/

PS: 1 timma kvar tills ryssarna anfaller Kiev 😱😱😱
Flygplan. Du både ser blinkande antikollisionsljus och hör motorljudet.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Vem ska han förhandla med ? USA och väst är inte intresserade utav förhandlingar, dom har synat honom och vill inte förhandla. Tror inte Ukrainarna är sugna på förhandlingar iheller, den korta herren har stängt in sig i ett hörn som han inte kommer ut ifrån denna gången.

Inte vi heller i så fall men att den tanken finns väl inte i pojkrummet.

Putin bluffar dessvärre inte, efter de tal som Putin har hållit så är man bra dum i huvudet om man inte begriper att bollen den ligger nu här i Väst, höjer vi ribban så följer Ryssland på och går all in om det krävs.
Eskalerar den här konflikten då blir det kallt även i ditt pojkrum och slut med mammas kanelbullar.

Det blir djävligt tufft för oss alla med andra ord.
Citera
2022-02-25, 01:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite uppdatering från högkvarteret. https://www.youtube.com/watch?v=GeHRkOkumXU

Han överdriver nog lite men bra redogörelse, hoppas många i Ryssland ser den.
Citera
2022-02-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Zelensky är inte intresserad utav förhandlingar, och tar dom död på honom så har du fortfarande en hel regering som dom ska ta kål på, en hel befolkning min vän som INTE stödjer en ryss vänlig regim. Du är naiv och pumpad med propaganda verkar de som.
Nej, jag är inte pumpad med propaganda. Jag försöker vara objektiv och ta del av hela bilden. De första han ev pratar med är ukrainare. Därefter EU. Du förstår nog att Tyskland väger tyngre än Ukraina. Ukraina ska inte vara transit land för gas enligt tysken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in