2022-02-25, 06:49
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
För det första är det ju varje lands rätt att bestämma om dom ska vara med i Nato eller inte.

Detta visar med all tydlighet varför t.ex baltländerna och Polen gått med i Nato. Skulle Ukraina varit med i Nato hade aldrig Putte vågat anfalla.

Hur menar du att Ryssland agerar för att överleva? Baltländerna har varit med i Nato sedan 2004, hur många gånger har dom anfallit Ryssland?

Vad tror du USA hade gillat en militärallians mellan Ryssland och Mexiko, med ryska trupper och robotar i Mexiko?
Citera
2022-02-25, 06:49
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
USA störtade den folkvalda och ryssvänliga regeringen 2014 och installerade sina egna marionetter som sedan dess begått folkmord på folk i östra Ukraina. Sen flyttar NATO in sin militär i landet trots att Ryssland varnat. När Ryssland nu går till angrepp mot regimen så flyr handgnuggarna eller sitter och skrattar i Washington och i City of London åt allt och vanligt folk på båda sidor får lida.

Så, det är USA och NATO som bär ansvaret helt.

Du har då svalt Putins kuk och gagar på den. Vilket folkmord!? Var är massgravarna!?
Citera
2022-02-25, 06:50
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
USA störtade den folkvalda och ryssvänliga regeringen 2014 och installerade sina egna marionetter som sedan dess begått folkmord på folk i östra Ukraina. Sen flyttar NATO in sin militär i landet trots att Ryssland varnat. När Ryssland nu går till angrepp mot regimen så flyr handgnuggarna eller sitter och skrattar i Washington och i City of London åt allt och vanligt folk på båda sidor får lida.
Så, det är USA och NATO som bär ansvaret helt.

Kanske enligt RT. Sluta hittepå.
Citera
Bannlyst
Ukrainska flottans brinnande bas nära Odessa..

https://twitter.com/micpbfernandes/s...86119602700289
Citera
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
https://www.expressen.se/nyheter/fle...centrala-kiev/
Det är fullt krig. Hur länge kommer det ta innan Ukraina faller? När faller Kiev?

Heja Putin. Gå all in! Sätt in allt. Krossa allt motstånd.

Inom 1-2 dagar?
Citera
2022-02-25, 06:51
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
För det första är det ju varje lands rätt att bestämma om dom ska vara med i Nato eller inte.
Detta visar med all tydlighet varför t.ex baltländerna och Polen gått med i Nato. Skulle Ukraina varit med i Nato hade aldrig Putte vågat anfalla.
Hur menar du att Ryssland agerar för att överleva? Baltländerna har varit med i Nato sedan 2004, hur många gånger har dom anfallit Ryssland?
I krig och kärlek finns inga lagar, brukar det inte heta så... Fråga annars USA Hor-Ulla.
Du vet inte vad Putin har eller inte har. Du får din information via media, dvs svensk gissning. Jag tror han kan ha mer kapacitet än vad vi förstår.

Putin kanske bestämde detta redan 2014.
Citera
Medlem
Citat:

Ukraina bestämde 2014 att inte vara med i NATO eller EU, då svarade USA med våld och störtade den dåvarnade regeringen och satte sina egna marionetter på plats. Så nej, Ukraina är ockuperat av USA och NATO, precis som Sverige egentligen är. Sverige är inte på papper med i NATO, men är med i praktiken. Sverige är en knähudn och lydstat åt USA. I Sverige råder inga friheter och vi måste följa alla regler som USA ställerupp för oss: Feminism, HBTQP, massinvandring, rasblandning, jakt på vita människor, ghettokultur etc.
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Hittar ni nytt bild och filmmaterial och orkar ta er 30 sekunder extra med att posta materialet här så blir nog fler än jag tacksamma.
https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p79234805

Jag har lagt in en hel del redan.
Citera
2022-02-25, 06:52
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Läste att en stor grupp hackers i USA gått samman för att attackera Ryssland, vilket de också lyckats med. Kommer fler länder haka på?

Den hackergruppen har redan medlemmar över hela världen, inget som något enskilt land står bakom.

Biden påstår dock att han fått ett smörgåsbord ifrån deras cyberstyrka med attacker som han kan utföra för att straffa Ryssland. De har svarat med att de jämställer ett cyberattack mot deras land med att någon skulle använda massförstörelsevapen.
Citera
2022-02-25, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det finns väl inte Fullständigt ovinklad information. Det bästa är att försöka sätta sig in i hur olika parter ser på saken. Alla parter vill gå med vinst.

Inte alltid man själv vill acceptera det man börja komma fram till. Men man får erkänna ibland att man har haft fel.

De flesta reagerar med att sätta sig på tvären så fort något tycks strida mot deras Åsikt. Och ändå har de inte själva skaffat sig den åsikten. Auktoriteter här har tvingat åsikten på dem. Och får de sedan en motsatt åsikt från auktoriteter så ändrar de sig genast och håller med till hundra procent.
Jag går alltid i med inställningen att det inte finns någon Ond eller god, alla har sin bakomliggande anledningen till aktion.
Jag tror inte Putin är en omtänksam tyrann som vill sitt folk misär gör han något finns det en anledning min uppgift är att förstå anledningen och därefter bedöma om jag håller med eller inte.
Problemet jag stöter på är att ingen journalistik värdig från hans eller västs sida är neutral, så måste sätta mig in i historiken, och hitta den kronologiska följden...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det kom uppgifter igår om att hela bataljoner av ryska soldater hade kapitulerat, när de väl förstod vilka de stred emot. Tydligen hade de inte fått veta något innan.

Dessa uppgifter måste ju komma som en enorm boost för Ukrainas befolkning och försvarsstyrkor.

Det har gått i baklås för Putin på marken. En stridsvagn kör från gränsen till Kiev på max 2 timmar. Och nu har det gått över ett dygn och Kiev är hur fint som helst, folk kör till jobbet, elen är på

https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM

Sådant är ett stort hopp.

Och det är lätt att förstå vilken bristande lust till att slåss många ryssar måste ha.

Som om vi skulle invadera Norge

Det måste ha brunnit i Putins hjärna.
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Nyreggat konto som bara skriver om hur bra Ryssland är och hur sämst Europa är.

Nu drar vi ut trollen i solljuset.
Jag hjälper mitt fädernesland på det sätt jag kan och det är att exponera er. Jag älskar mitt Sverige och kommer försvara det till sista droppen blod och svett. Tro inget annat där ni sitter i St. Petersburg och skriver skit.
Gör det här då:

(FB) Stämmer det att Ryssland betalar för "Rysstroll" på Flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in