2022-02-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Alltså Putin är ju de facto en flintskallig tjockis, men det stora problemet är att han är psykopat och mytoman som mördar oskyldiga och invaderar andra länder precis som Hitler gjorde.

Planer på att avrätta galningen torde dock redan finnas.
Invadera Ukraina är problematiskt för vilken rysk despot som helst.
Det är helt enkelt aldrig en populär åtgärd.
Det finns en stor tidigare opposition emot svinet Putin.och det finns naturligtvis förhållandevis många ryssar..i flera olika samhällslager..som fortfarande äger den förmåga att lägga ett till ett som svinet Putin saknar.
Det finns självklart en dold opposition emot krigsförbrytelserna i Ukraina,och på sikt så kommer det ageras på detta..särskilt som den ryska ekonomin föröds för varje vecka.

Det är en fråga om tid.Svinet Prutte är dead man walking.
Citera
2022-02-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
800 ryssar har dött också enl. Peter Hultqvist

Inte konstigt då Putin enl. svenska experter är mentalsjuk.
Möjligt men det finns fler mentalsjuka i den här konflikten, de som hotat Ryssland som Stollenberg, Biden och många Ukrainska ledare..
Citera
2022-02-25, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Väst har alltså understött en revolution, supportar Ukraina med vapen och pengar. Ökat samarbetet. Velat knyta dom närmare EU och Nato. Allt detta för att göra Ukraina säkrare och minska risken för att bli angripna av Ryssland.

I realiteten har ovanstående bara triggat Ryssland att anfalla Ukraina. Detta är inte ett försvar av Rysslands attack, men väst och Ukraina bör ändå fråga sig om deras strategi har varit lyckad.

USA tror ju som vanligt att cash och vapen löser alla problem, precis som de trodde i Vietnam och Afghanistan.

Min poäng är att denna situation hade kunnat undvikits. Nu förlorar ju bara alla parter på detta.

Vem ska hållas huvudansvarig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Javisst. Menar hur säker kan many vara på att efterträdaren är vänligare än Putins. Problemet är också att när de väl tar över Ukraina blir det väldigt svårt att få ut dom efter ett par år. Även om ingen önskar ett krig, när skall man sätta ner foten mot Putin. Vid Frankrikes gräns eller tidigare. Skall vi låta honom erövra Sverige så länge han är ödmjuk och låter oss leva. Kommer någon överhuvudtaget ge oss hjälp om han bestämmer sig.

Tyvärr råder den starkes rätt. Vem som helst blir bättre än Putin och vad som helst är bättre än kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Maggan har redan gjort ett officiellt uttalande om att Sverige är och kommer att fortsätta att vara alliansfritt och att man inte förser Natos lakejer i Ukraina med svensktillverkade vapen.

Och när skulle Putin dansa efter andra länders önskemål, även om de skulle vara alliansfria.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Som vanligt får man se hur många betalda vatniks det finns på Flashbacks forum. Hur många matkuponger och vodkaflaskor betalar han er?

Det ser ut som Ryssland missbedömt hårt hur aggressiva ukrainarna försvarar sitt land. Skulle inte förvåna mig ifall de ryska soldaterna fått i sig propaganda om att det ukrainska folket skulle välkomna dem med öppna armar såsom de blev i de ockuperade områdena.

Har du några källor på det? Det enda som framkommer i media är hur ryssarna fullständigt kör över Ukrainarna och tar vad de vill, knappt utan motstånd.
Jag har inte sett en enda bild eller video där Ukrainarna ”vunnit” något alls.
Känns mest som en pinsam fasad, vekt motstånd. Jag är DJUPT besviken.
Citera
2022-02-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kiev kommer vara omringat innan denna dagen är slut och Zelensky kommer bli tillfångatagen och bortförd och syns aldrig mer inom 24-48 timmar. De har ingen chans emot Ryssen.

Bara för att Kiev faller så behöver det inte betyda att dom har förlorat. Du har ingen aning om deras strategi och inte jag heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
De sa precis att ryska styrkor är bara 3 mil från Kiev, ändå skriver folk här att det går tungt för Ryssland. Hur det ihop?

Det gick tungt igår, Ukraina bjöd på oerhört stort motstånd mot luften. Man sköt ned väldigt många helikoptrar, plan och förstörde massvis av förberedande marktrupper. Finns hur mycket som helst att se på nätet, senast nu på morgonen blåste man två helikoptrar som understöde en RIKTIGT stor T80 tank.

Men, som jag skricit hela tiden, det är när de stora Mek.Bat börjar rulla som Ukraina kommer malas ned, för det går inte att stå emot en "oändlig" våg av pansar. Blodigt kommer det dock bli, ordentligt, tyvärr.

Jag citerar trollet nedan med (han är exposed trollfabrik)

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ingenting går ihop. Folk i Ukraina har mobiler och internet och det borde finnas en mängd clip ute som kunde ge relevans till det media rapporterar om men icke.

Det finns hur mycket som helst att de skjutit ned helikoptrar, plan och annat. Att du är ett rysstroll vet alla, det blir liksom pinsamt när du håller på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Det är så uppenbart att rysstrollen vet art de har fel när de måste försvara fettot Putin med att dra upp andra saker som de anser vara fel.
Jag är inget rysstroll bara mer balanserad än många av er är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligt men det finns fler mentalsjuka i den här konflikten, de som hotat Ryssland som Stollenberg, Biden och många Ukrainska ledare..

Icke alls.
Det är Ryssland som invaderar ett så kallat broderland.
Det är ett helt omöjligt företag att kunna lyckas.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
De sa precis att ryska styrkor är bara 3 mil från Kiev, ändå skriver folk här att det går tungt för Ryssland. Hur det ihop?

Undrar jag med !
I princip det ENDA jag läst här hela natten samt morgonen är hur dåligt det går för Ryssland...gick inte ihop för mig men men...
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tyvärr råder den starkes rätt. Vem som helst blir bättre än Putin och vad som helst är bättre än kärnvapenkrig.

Jag kan inte förneka att valet inte är så svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in