2022-02-25, 08:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligt men det finns fler mentalsjuka i den här konflikten, de som hotat Ryssland som Stollenberg, Biden och många Ukrainska ledare..
Jag är ironisk om du skulle missat det.

Vill bara klara ut det.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Aleksandar Vučić upprepade senast i onsdags (8 maj) i en intervju för statliga RTS sin syn på Kosovos ställning

- Ni kan döda mig eller göra ett uppror på gatorna mot mig, men jag kommer inte att erkänna Kosovos självständighet.

Det var konflikten i Kosovo som lede till NATO bombningarna…
Citera
Medlem
Anton Gerasjenko påstår att Ukraina fått pansarvärnmissiler från andra länder för att försvara Kiev.

Hur får de in material i Ukraina nu? Kan Global Hawk bära och släppa last?
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Tyvärr kommer det här gå till historien som dagarna där Ukraina vek ner sig. Veklingar!

De har att göra med en diktator som är hellbound på att ta över hela Europa och som spenderat stora delar av den ryska befolkningens rikedomar på dels korruption (oligarkerna verkar älska fnask för övrigt) men huvudsakligen en gigantisk krigsmaskin. R&D, materiel, tillverkning, underrättelse mm. Just nu anfaller en gigantisk jävla kontinent ett litet land som knappt hade någon armé år 2014 när de invaderades första gången. Det är en väldigt ojämn match. Men det säger inget om Ukrainska soldater.
Citera
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ukraina är väl inte särskilt fritt med tanke på hur korrupt och högerextremt styrt det har varit?

På vilket sätt är det högerextremt?
Zolensky har judisk påbrå. Jag har vart två gånger i Kiev o pratat med folk som är ryskspråkiga, ingen har sagt att de gillar Putin eller känner sig hämmade att prata ryska. På Kievs torg såldes toapapper med Putin bilder på.
Citera
Medlem
Citat:
Har du några källor på det? Det enda som framkommer i media är hur ryssarna fullständigt kör över Ukrainarna och tar vad de vill, knappt utan motstånd.
Jag har inte sett en enda bild eller video där Ukrainarna ”vunnit” något alls.
Känns mest som en pinsam fasad, vekt motstånd. Jag är DJUPT besviken.

Så jävla mesigt att sitta och hålla på. Hur kan du missat alla nedskjuta rysska plan, helikoptrar och sprängda tanks?
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Vad tror ni kommer Ukrainaren smälla på med pansarskott mot vagnarna när dom rullar in centralt i Kiev?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Du är en patetisk nazi-sympatisör. Ett hjärndöd ryss troll.

Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, hittills verkar Ryssland ha genomfört den här militära aktionen med närmast kirurgisk precision. Professionellt och klokt. Det bevisar också att det Putin säger stämmer. Ryssland är enbart ute efter att demilitarisera Ukraina och se till att landet inte används av USA/NATO som verktyg för att komma åt Ryssland. Gissar att ukrainsk kapitulation bara är timmar bort.

Säga vad man vill om ”rysstrollen” men de uttrycker sig ofta på ett intelligentare sätt. Skulle tro att de inte bygger hela sin världsbild på Bert Sundström, Ann Linde och Anders Lindberg heller.
Citera
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tyvärr råder den starkes rätt. Vem som helst blir bättre än Putin och vad som helst är bättre än kärnvapenkrig.

”Vem som helst blir bättre än Putin”

Vladimir Zhirinovsky: Hold my beer...
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Har du några källor på det? Det enda som framkommer i media är hur ryssarna fullständigt kör över Ukrainarna och tar vad de vill, knappt utan motstånd.
Jag har inte sett en enda bild eller video där Ukrainarna ”vunnit” något alls.
Känns mest som en pinsam fasad, vekt motstånd. Jag är DJUPT besviken.

Ukrainarna har dödat mer än dubbelt så många ryssar, en hel brigad ryssar gav upp direkt när de fattade att de var the baddies. Ryssarna har lite framgång i syd och i Sumy, i övrigt så står det brinnande tanks och övergivna fordon överallt:

https://liveuamap.com/en/2022/24-feb...m-at-krakovets

Det ser ju rätt mörkt ut fortfarande men jag trodde att ryssarna skulle ha tagit minst hälften av landet igår.
Citera
Medlem
Det som talar mest för att det är långt ifrån över i mitt tycke är att dom Ukrainska pansartrupperna inte verkar har synts till alls än så länge.
Citera
2022-02-25, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Rimlig strategi var att bjuda så hårt motstånd som möjligt går, när ryssen började bomba ut mål osv.
Och det gjorde man, faktiskt, med bravur. Men de visste hela tiden att den stora Mek. Bat skulle komma, och den stoppar man liksom inte hur som helst.

Men det finns förmodligen en plan, vi vet bara inte om den, precis som du säger.
Jag vet vad planen är! Helikopter till Polen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in