2022-02-25, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Varför står det ett vitt Z på alla fordon?

För ryskt flyg inte ska blanda ihop dom med ukrainska trupper..
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Är Sverige så tuffa de kan vara mot ryssland? Tänker vapen export till Ukriana och sanktioner mot Ryssland.

De sista jag vill höra är jävla floskel från politiker, nu vill jag fan se verkstad.
Citera
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Sägs att det ska vara för att de inte ska ta fel på vilken sida olika fordon tillhör. Kan tänka mig att väldigt mycket av det Ryssen kommer med är sådant som även Ukraina har i form av lättare bepansrade fordon.

Ahaaa, ja det är klart! Är dom med Z ryssarna alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Varför står det ett vitt Z på alla fordon?

Det är en markering som visar på att / betyder "ingen återvändo". I korthet kan man säga att de visar att de kommer köra tills de uppnått sitt mål och inte kommer backa/förhandla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Underbart

Varje dödad ryss bör firas.
Citera
2022-02-25, 09:06
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
För ryskt flyg inte ska blanda ihop dom med ukrainska trupper..

Ja men ett z? Varför ett Z?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Medlemsländerna i Nato är demokratier

I stor del korrekt, undantaget är väl Turkiet som är någon form av pseudo-demokrati.
Citera
Bannlyst
Citat:
Läs..
https://taskandpurpose.com/analysis/...hite-markings/
Citera
2022-02-25, 09:08
Citat:

Enkelt att rolla dit med roller kanske?
Citera
2022-02-25, 09:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tyckte tidigare att militär vedergällning var på sin plats, men är ärligt talat tveksam. Däremot drakoniska ekonomiska sanktioner, förbjud Ryssland att handla med annat än skurkstater. Om inte Väst ens lyckas genomföra detta så kan vi lägga ner. USA har också mycket att bevisa. Man ska omgående förbjuda import av rysk gas och olja, bl.a.

Om Ryssland går in i NATO-land så är det givetvis full militär vedergällning som gäller, helt oavsett kärnvapenhot.
Det är därmed idiotiskt för Sverige och Finland att nu inte gå med i NATO.

Jag tror faktiskt inte att NATO vågar agera fullt ut även om ett NATO-land angrips. Särskilt inte om det är nåt oviktigt skitland i Östeuropa. Ingen i Västeurops eller USA bryr sig om eller vill dö för några polacker elker balter.
Citera
2022-02-25, 09:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Det är klart att han menar atomvapen. Frågan är om han bluffar, är skogstokig eller kall och beräknande…

Bluffar, skogstokig eller kallt beräknande - Exakt dom statusarna jag om på honom inför att rusta upp på olika platser vid Ukrainas gränslinjer och alla små detaljer runt detta. Både vid förhandlingar, samtal och truppförflyttningar.

Det enda man kan konstatera, är att han höjde tonläget om kärnvapen i samma minut militären attackerade landet, och det räcker för att iaf jag skall står lite skraj här.
Citera
2022-02-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Historiens största misstag måste ju ha varit när USA nekade att hjälpa Ryssland att bygga upp en liberal ekonomi och lät dem svälta.
Även om det var en högoddsare så kunde världen sett annorlunda ut nu. Tänk ifall Ryssland och USA var allierade, givet att Ryssland var en någorlunda demokrati värd namnet. Kommunisträdslan och oförmågan till försoning förstörde allt. Fegt av USA och väst. Rysslands hat mot väst cementerades där i säkert 100 år framåt.

Jeltsin är fortfarande den bästa ledare Ryssland har haft.

Nästa gång en f.d. fiende ligger ner så hoppas jag att vi i väst föregår med gott exempel.

Bästa inlägget i denna tråd.
Nu är ryska ledningars förmåga att hantera ekonomiska sammanhang uppenbart usla sedan urminnes tider. Ingen skillnad sedan 1991.
Tänk att inneha så enorma naturtillgångar, så stor befolkning och ändå ha så usel ekonomisk utveckling under århundranden.

Känslan hos ryssar är att de på något sätt alltid är nedtryckta av någon. Alltid i underläge. Alltid måste försvara sig mot någon.
Måste återupprätta den storhet som egentligen aldrig funnits

Så att lämna dem till sitt öde på nittiotalet snarare förstärkte den känslan.

Nu tycker de att de byggt upp sig tillräckligt för att återta alla länder som så skamligt har tagits ifrån dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in