2022-02-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Sägs att det ska vara för att de inte ska ta fel på vilken sida olika fordon tillhör. Kan tänka mig att väldigt mycket av det Ryssen kommer med är sådant som även Ukraina har i form av lättare bepansrade fordon.

Det har en innebörd med, det signlarerar att man inte kommer förhandla utan skall uppnå sitt mål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tror faktiskt inte att NATO vågar agera fullt ut även om ett NATO-land angrips. Särskilt inte om det är nåt oviktigt skitland i Östeuropa. Ingen i Västeurops eller USA bryr sig om eller vill dö för några polacker elker balter.

Finns inget oviktigt skitland i förhållande till Nato. Antingen försvarar man varandra, eller så gör man det inte varpå hela försvarspakten faller. Uppstår det osäkerhet så saknar Nato funktion.
Citera
Bannlyst
Ryska tanks kör på ukrainska civila bilar och får skäll av folket, vilket krig 😂😂👎🇺🇦✌️

https://twitter.com/AniisoCabdi/stat...21197066182659
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Nån som vet hur det ryska folket förhåller sig till detta? Ångrar de att de röstat fram Putin igen?

De som enbart följer statliga ryska medier har en klart annorlunda bild av vad som hänt sista veckorna.

Det har redan igår varit en del protester i större städer som ”åtgärdades” av polisstyrkor men ge det fram till lördag får vi se om det blir mer omfattande protester mot att skicka de värnpliktiga sönerna till kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Död åt Putin.
Putin is a dead man walking.

Gråter inte om Putin dör men USA måste bort. Dom har lagt sig i Ukraina sedan 1991 och 2014 var droppen. Allt blod är på deras händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ryska tanks kör på ukrainska civila bilar och får skäll av folket, vilket krig 😂😂👎🇺🇦✌️

https://twitter.com/AniisoCabdi/stat...21197066182659

Varför posta gamla videos? Oo
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Intressant att man pratar om att ryssland har betalda människor som skriver i forum för att stötta Putin. Verkar ju finnas gott om nyttiga idioter som gör detta helt gratis.

Hur kan man tycka att detta är rimligt? Man kan tycka vad man vill om väst eller Ukrainas styre. Man kan tycka dem är idioter, korrupta och vidriga svin. Men det försvarar inte hur Putin agerar just nu. Det är liksom samma folk som Putin vill "beskydda" som nu får lida som mest. Vidrigt är det. Äckligt är det.
Citera
2022-02-25, 09:11
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja, mycket nöjd. Du får ursäkta men din fråga är helt mongo (монго på ryska).
Ukraina har en demokratiskt vald regering. Ryssland har däremot en diktator som med våld tagit och behållit makten i över 20 år. Han rider runt med bar överkropp på en liten häst. Hur kan DU stötta honom?

Citera mig vart jag säger att jag stöttar Putin?

Min fundering är hur den för svensken så viktiga värdegrunden går ihop med att stötta ett neo-nazistiskt parti, demokratiskt vald eller ej.

Om du tänker på hur socialdemokraternas syn på sverigedemokraterna är som också är demokratiskt valda så kanske du förstår hur jag tänker?
Citera
2022-02-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Bästa inlägget i denna tråd.
Nu är ryska ledningars förmåga att hantera ekonomiska sammanhang uppenbart usla sedan urminnes tider. Ingen skillnad sedan 1991.
Tänk att inneha så enorma naturtillgångar, så stor befolkning och ändå ha så usel ekonomisk utveckling under århundranden.

Känslan hos ryssar är att de på något sätt alltid är nedtryckta av någon. Alltid i underläge. Alltid måste försvara sig mot någon.
Måste återupprätta den storhet som egentligen aldrig funnits

Så att lämna dem till sitt öde på nittiotalet snarare förstärkte den känslan.

Nu tycker de att de byggt upp sig tillräckligt för att återta alla länder som så skamligt har tagits ifrån dem

Det är ju det jag säger..men det inbegriper en demilitarisering av Ryssland.
Full demokrati kan och kommer aldrig att uppnås i Ryssland annars.
Citera
2022-02-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Gråter inte om Putin dör men USA måste bort. Dom har lagt sig i Ukraina sedan 1991 och 2014 var droppen. Allt blod är på deras händer.

USA måste bort?
Du och vilken arme..:-)
Ryssland är omringat av NATO medlemmar.Det kommer naturligtvis ALDRIG att ändra sig.
Citera
2022-02-25, 09:12
Bannlyst
Ryska militärfordon har entrat Kiev! https://twitter.com/BNONews/status/1...-MH_qaZzQ&s=19
Citera
2022-02-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Citera mig vart jag säger att jag stöttar Putin?

Min fundering är hur den för svensken så viktiga värdegrunden går ihop med att stötta ett neo-nazistiskt parti, demokratiskt vald eller ej.

Om du tänker på hur socialdemokraternas syn på sverigedemokraterna är som också är demokratiskt valda så kanske du förstår hur jag tänker?

Ja det är helt sjukt men jag tycker du är snäll som kallar styret i Kiev demokratiskt. Samma nivå av demokrati som Kreml. Bara annat folk. Förbjude man media och låser in politiska motståndare är man inte en demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in