2022-02-25, 09:20
Bannlyst
Ukrainas försvarsdepartement ber civila flyga drönare, göra molotov cocktails och slå mot ryssen! Det här sitter inte alls bra hos mig måste jag erkänna. Nu har Ukrainas regering gått alldeles för långt, vadå flyga drönare? Helt ifrån vettet.
https://twitter.com/Osinttechnical/s...24SRSm00g&s=19
Citera
2022-02-25, 09:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
I stor del korrekt, undantaget är väl Turkiet som är någon form av pseudo-demokrati.

Nästan alla NATO-länder styrs av en liten klick med judar som drar i trådarna. "Demokrati" betyder ju å andra sidan "judestyre" så visst, de är demokratiska länder.
Citera
2022-02-25, 09:21
Medlem
Soperents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Nu vet jag inte hur tillförlitlig källan är men påstås att Ukraina skjut in på en flygbas inne i Ryssland(Rostov).

Ta källan med nypa salt då den ej är verifierad och på Twitter.

https://twitter.com/theragex/status/...y_UNz7pmzGBh1g

Jobbigt, men ryssen har inte använt några ballistiska robotar än, så det lär väl bli vedergällning.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kan rekomendera Bald and bankrupt på Youtube för alla som inte varit i det "vackra landet i öst".

det såg likdant ut för 20år sedan när jag runt i öst....
Sett en del av hans videos den sista tiden. Underbar människa och visar hur mycket underbart folk det finns runt om i öststaterna.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Dom som strider borde vara upptagna med att strida..

Det finns väl krigskorrespondenter?
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Ukrainas försvarsdepartement ber civila flyga drönare, göra molotov cocktails och slå mot ryssen! Det här sitter inte alls bra hos mig måste jag erkänna. Nu har Ukrainas regering gått alldeles för långt, vadå flyga drönare? Helt ifrån vettet.
https://twitter.com/Osinttechnical/s...24SRSm00g&s=19

Ja verkligen, nu har Ukraina verkligen gått för långt!
Citera
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Ja det är möjligt.

Men det är inte så enkelt att det är moraliskt rätt för en nation att delas bara för att en majoritet i ett område tycker så. Dessutom kan det inte räcka med en knapp majoritet för att fatta ett sånt beslut. Det är bättre att verka för lokal bestämmanderätt i politiken hellre än att bryta loss.

Jag motsäger inte dig per definition men nu är vi i den situation vi är med ett krig i Ukraina. Jag tycker man borde tagit alla möjligheter som fanns på bordet för att ha undvikit detta. Även om det hade inneburit intrång i Ukrainas självständighet. Hur det här kommer eskalera vet ingen, vi kan stå till randen till ett potentiellt kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Varför finns det inga filmer från regelrätta strider?

Jag är också intresserad att se mer av detta. Du får gärna åka ner till frontlinjen och filma lite, men inga jobbiga skakiga bilder, gör det rätt.
Citera
2022-02-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Jag tror att de uppgifter Ryssland säger sig ha förlorat ligger mycket närmre sanningen än ens i mitten av vad respektive parter uppger. Ryssland har ingen anledning att ljuga. Ukraina måste ljuga för att behålla stridsmoralen.

https://www.globalfirepower.com/coun...untry2=ukraine

Ryssland helt överlägset. Som om Kina skulle anfalla Sverige. Den magnituden har det.

Många glömmer att Ryssland krossade det västbackade IS i Syrien som försetts med moderna vapen. Ryskt flyg gjorde mos av IS med sina toppmoderna stridsflygplan och fick stridserfarenhet.

Ukraina har ingen chans mot ryskt flyg, det är dödsdömt.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast en majoritet av folket i hela Ukraina hade ju röstat på och stödde den "ryssvänliga" regering som störtades vid den av USA iscensatta statskuppen 2014? Efter 2014 så förbjöds all gammal och ny opposition mot det nya judiska styret och många oppsitionspolitiker fördrevs, fängslades eller mördades. Folket som stödde denna tidigare regering finns ju dock kvar i landet.

Du menar under ett val där oppositionsledaren satt i fängelse och som OSCE observatörerna kallade för "Reverse Democracy"? Det var i princip bara Yanukovych och Putin som var nöjda med hur det där valet gick till.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Jag tror att de uppgifter Ryssland säger sig ha förlorat ligger mycket närmre sanningen än ens i mitten av vad respektive parter uppger. Ryssland har ingen anledning att ljuga. Ukraina måste ljuga för att behålla stridsmoralen.

https://www.globalfirepower.com/coun...untry2=ukraine

Ryssland helt överlägset. Som om Kina skulle anfalla Sverige. Den magnituden har det.
Ryssland har alltid anledning att ljuga. Däremot tror jag inte UA har en chans utan utländsk hjälp.
Det är som Zelinsky säger, världens mäktigaste armé tittar på från distans. Skamligt egentligen…
Citera
Moderator
Hobbybondes avatar
Har funderat lite. Om nu Ukraina-kriget går snabbt och enkelt för Ryssland, och Nato förblir passiva. Undrar om han inte kommer försöka sig på baltstaterna då ganska omgående, och utgå från att kärnvapenhotet håller Nato passivt även fast de är medlemmar där.

Får väl hoppas Ukraina kan bita ifrån ett tag, även om det inte riktigt ser ut så just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in