2022-02-25, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Markstrider på gång..🇺🇦✌️

https://twitter.com/JoaaGH/status/1497142404973015053
Gissar på att det där inte är vanligt infanteri!
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag följer givetvis rapporterna i vår egen media, men läser också annat. Då ser man skiljelinjerna bättre, vad det egentligen handlar om bakom propagandan.
Låt mig gissa, fredsbevarande styrkor? Herregud, är det inte skämmigt att simpa för en skallig Hitler-kopia?
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Zelensky var redo att prata med Kreml, innan, storinvasionen, men då var Putler inte intresserad. Dumt, men invasionen var, förmodligen, redan planerad för ett halvår sedan, om inte längre tillbaka.
Jag tror inte själv på konspirationsteorin om att COVID-19 skulle vara labbtillverkat. Men säg att det stämmer, då kan denna invasion ha varit planerad sen flera år tillbaka.

Med Kinas godkännande också? Ja, i så fall har man verkligen gått in för att omändra världsordningen.

Nervösa tider stundar.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
För att de både inte kan och skulle inte våga.

Ingen amerikansk president vill ha hundratusentals döda amerikanska pojkar på sitt samvete som hem transporteras i kistor.

Nej för det är ju inte USAS grej att offra sina soldater och pissa på sina veteraner.

Idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Krim var ryskt, likaså Luhansk och Donetsk, ej ukrainskt. Anledningen till att det införlivades administrativt i Ukraina under sovjeteran var för att öka andelen ryska ”sovjetmänniskor” vilket skulle underlätta omdningen till kommunistparadis, då det fanns motståndsfickor ända in på 50-talen. I Baltikum flyttade sovjet in ryssar, i fallet med Ukraina ”skänkte” man land med rysk befolkning.
Putler har 3 gånger de senaste 14 åren invaderat grannländer. Trots att Ryssland garanterat Ukrainas gränser. Om gränser ska flyttas ska det göras genom en förhandling. Putte den råttan gömmer sig i Kreml medan unga ryska pojkar dör för hans stormaktsambitioner och civila i Ukraina mördas. Och DU tar emot lön för att försvara det.

Ryssland har INGEN rätt till Krim, INGEN rätt till de skurkkontrollerade områdena i öster, INGEN rätt till delar av Moldavien, INGEN rätt till delar av Georgien. Putler är en feg fähund med ett omättligt bankkonto som fylls direkt ifrån statskassan medan genomsnittsryssen får hålla tillgodo med utedass och ett lokalt sjukhus utan rinnande vatten.
Citera
2022-02-25, 10:37
Medlem
Tvonds avatar
Bilen som vart krossad i Kiev föraren i bilen verkar klarat sig.

https://mobile.twitter.com/no_itsmyt...36412046544896
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Nej, NATO behöver inte gå head 2 head med Ryssland. Men de finns väl hårdare sanktioner att utföra än de fjuttiga som EU kom med.
Jag tycker NATO borde gå till motangrepp, Putin hotar hela Europas/NATOs säkerhetsläge. Med det sagt så tycker jag att kraftigare sanktioner är på sin plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Så jävla fegt. Fyfan.

Ja det beror ju på att Putin har lovat kärnvapenkrig om något land lägger sig i.

Dessutom kan det finnas fler anledningar till att man inte gör det. Det har pågått en konflikt länge i Ukraina utan lösning. Nu låter man ryssarna lösa det. Sedan hoppas man på att det skall kosta Ryssland väldigt dyrt på andra sätt. Man ger ryssarna ett köttben och hoppas att de skall vara nöjda ett tag.
Citera
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Mer behöver göras men vad är alternativet? Ska NATO gå head to head med Ryssland när de redan indirekt hotat med kärnvapen? Låter smart hörre du
Yes, Ryssland ber ju om det vid det här läget. Vi kommer förlora 1-2 städer medan inget blir kvar av Ryssland.
Citera
2022-02-25, 10:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Usa kommer ej skicka trupper till ukrania

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60499385
USA vill eskalera konflikten och få till ett storkrig i Europa. Sen kommer dom att profitera på båda sidor. När kriget går mot sitt slut och det börjar bli tydligt vem som vinner kommer dom att gå all in och skicka armén att kriga på den vinnande sidan. Så har dom gjort i alla krig förut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jaha. Du har serbiska vänner och tar ställning för att Ryssland skall köra över Baltikum och Polen rätt av. Om du hade haft vänner från Polen eller Baltikum skulle du känt samma sak? Du tycker att dessa länder skall ockuperas av Ryssland, som inte har några historiska arv med exempelvis Polen, mer än att de styckades av 3 länder i 123 år samt med hjälp av de allierade ockuperade både Polen och Baltikum. Men om du är svensk kanske du förstår att vi har haft historiskt och kulturellt utbyte med både Baltikum och Polen i nästan 2000 år. Men likväl så är du beredd att kasta dom till Ryssland.

Tro mig jag försöker verkligen förstå hur du tänker och även andra med liknande åsikter, men jag får inte ihop det. Kanske för att det är fredag.

Jag tror bara att många människor har dåliga historiekunskaper. De sitter och gissar och slösar sin egen och andras tid med att öht ha åsikter om saker som de inte investerat tillräckligt med tid i.

Ljugarbänkarna i landet är upptagna av alkisar, missbrukare och romer så nu måste man sitta och ljuga på nätet istället.
Citera
Medlem
Zorzarns avatar
#Ghostofkiev är det något den Ukrainska propagandamaskinen dragit igång tror ni, eller är det en fruktansvärt effektiv pilot?

Citat:
A single Ukranian MiG 29 called " Ghost of Kiev" is reported to have 6 russian air kills. This would make him the first Ace since 91, and the first Ace in a day since 1945.
1 MiG 29
1 SU-27
2 SU-35
2 SU-25
Unconfirmed reports of an additional 2 SU-30s downed in a 2 on 1 fight.

Källa: Twitter under hashtaggen #Ghostofkiev
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in