2022-02-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
"- Sanktioner mot 70 procent av ryska banker och statligt ägda företag.
- Ett exportförbud mot olje- och energisektorn.
- Förbud av försäljning av flygplan och utrustning till ryska flygbolag.
- Begränsning av Rysslands tillgång till avgörande teknik som halvledare, men även annan avancerad mjukvara.
- Ryska diplomater, tjänstemän och affärsmänniskor kommer inte längre kunna resa fritt till EU."

Seriöst, var de de "hårda sanktionerna" EU kom med? De är de fegaste, mest meningslösa sanktioner ever. Trodde de på riktigt att detta skulle påverka Ryssland?

Vi, alla vi som lever nu - kommer bli ihågkomna i historieböckerna som fegisarna som stod och kollade på när ett land blev våldtaget.

Och vilka är "vi"? Är du redo att dö för Ukraina? Åk dit då. Att sitta och vara låtsas modig bakom andra som krigar och dör är allt annat än "modigt". Åk till Donbass och kriga för Ukraina, men du har ingen rätt att kräva att någon annan ska göra det.
Citera
Bannlyst
Ryssarna flexar med Sovjetflaggan på sina pansarvagnar medans dom rullar in i Kiev. Det är för bra för att vara sant. Dom måste ju trolla
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Vi, alla vi som lever nu - kommer bli ihågkomna i historieböckerna som fegisarna som stod och kollade på när ett land blev våldtaget.

Våra länder blir redan våldtagna av PK-diktaturen.

Citat:
Svensk flicka gruppvåldtagen av invandrare –– då anordnas "manifestation mot rasism"
https://www.friatider.se/svensk-flic...ion-mot-rasism

Vad gäller Ukraina så har de bombat civilbefolkningen i donbas i 8 år. Ukraina har haft 8 år på sig att genomföra Minsk 2 fredsavtalet men strunta i det för att det har haft USA stöd. Nu är det deras tur att bli bombade och det verkar inte tycka det är lika roligt att bli bombade som det är att bomba.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Nej, NATO behöver inte gå head 2 head med Ryssland. Men de finns väl hårdare sanktioner att utföra än de fjuttiga som EU kom med.

Ryssland är inte Irak, varför hårdare sanktioner inte genomförs.

Men om hårdare sanktioner infördes skulle det vara ett slag mot allt existerande liv på denna planet.
Citera
2022-02-25, 10:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Putler har 3 gånger de senaste 14 åren invaderat grannländer. Trots att Ryssland garanterat Ukrainas gränser. Om gränser ska flyttas ska det göras genom en förhandling. Putte den råttan gömmer sig i Kreml medan unga ryska pojkar dör för hans stormaktsambitioner och civila i Ukraina mördas. Och DU tar emot lön för att försvara det.

Ryssland har INGEN rätt till Krim, INGEN rätt till de skurkkontrollerade områdena i öster, INGEN rätt till delar av Moldavien, INGEN rätt till delar av Georgien. Putler är en feg fähund med ett omättligt bankkonto som fylls direkt ifrån statskassan medan genomsnittsryssen får hålla tillgodo med utedass och ett lokalt sjukhus utan rinnande vatten.

Vem har rätt till Krim och varför? Ryssland erövrade Krim från tatarer på 1700-talet och sedan dess har det tillhört Ryssland. Eller menar du att den sovjetiska administrationens gränsdragningar är slutgiltiga och avgörande?
Citera
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Lägg ner.

Den Franska staten styrdes av en fransman. President Vichy.

Nej, han hette Petain men regeringen hade sitt säte i staden Vichy. Bra att rätta folk och så har du själv inte en aning om vad du snackar om.
Citera
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Ännu mer förstörda ryska materiel, man ser tydligen att det står Z på sidan av fordonen. Ser ut att vara ett artilleri samt militärlastbilar.

Återigen Twitter och ta det med nypa salt.

https://twitter.com/Kyruer/status/14...tda3N8WP882R2g
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
USA vill eskalera konflikten och få till ett storkrig i Europa. Sen kommer dom att profitera på båda sidor. När kriget går mot sitt slut och det börjar bli tydligt vem som vinner kommer dom att gå all in och skicka armén att kriga på den vinnande sidan. Så har dom gjort i alla krig förut.

Nja, snarare är USA låst av att det är oerhört vanskligt att två kärnvapenmakter går i aktivt krig mot varandra.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är inte oprovocerat.

Den stora tragiken i detta är att inbördeskriget i Ukraina har pågått i 8 år med Västs goda minne. Väst har totalt struntat i befolkningen i Donbass, och ändå öst pengar och vapen över Zelensky. Ukraina har begått krigsbrott och brutit mot Minsk-avtalet.

3-4 miljoner människor har drabbats av detta i 8 år utan att få någon hjälp annat än från Ryssland. Någon måste ju göra något, eller hur!
Du har en otroligt skruvad och ensidig syn på detta.
Så inbördeskriget har pågått med "västs goda minne". *sic!*
Medan Ryssland bara har försökt hjälpa till?! Vad gulligt av dem! De är verkligen snälla och omtänksamma!

Det var ju Ryssland som startade inbördeskriget genom att bryta Budapestavtalet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker NATO borde gå till motangrepp, Putin hotar hela Europas/NATOs säkerhetsläge. Med det sagt så tycker jag att kraftigare sanktioner är på sin plats.

100% att kraftigare sanktioner bör va på sin plats.

Sen tycker jag typ Polen ska göra en "false flag" och anklaga Ryssland för att attackera NATO. Då har således inte någon lagt sig i kriget i Ukraina som Puttler hotade om, utan då har man försvarat sig själv från "en Rysk offensiv".

Spränga Nordstream 1 och 2 kanske vore en bra markering
Citera
Medlem
Jag kom in igen, men måste jobba. Det lilla jag sett idag ger inte intrycket av hårda strider. Vad gör egentligen Ryssland? Kan det vara så att militärledningen inte riktigt vet hur dom skall fortsätta?

Och att ibland sirener ljuder i Kyiv tyder väl på motståndsvilja.

Jag ser mycket bilar som vanligt i life-streamen och ingen panic.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag är helsvensk både på mödernet fädernet sedan många generationer tillbaka i tiden. Serbien har jag inget att göra med mer än jag har en del bekanta där och stödjer Serbien i dess politik.

Så du stödjer att republika srpska utropat självständighet igen och har egna marktrupper på gatorna i Banja Luka?

Stödjer du massakern av bosnier också? Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in