2022-02-25, 10:54
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdskeppet
Vilka konsekvenser tror du ett motangrepp skulle ha?
Är det värt det?
De får väl rätta sig i ledet och lägga sanktioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Kan inte vara kul som rysk soldat att åka på det här uppdraget när man vet att nästan hela världen avskyr det!

Verkligen inte. Avskydd av i princip alla, Du attackerar ett brödraland, och Ryssland verkar nästan enbart skickat in APCs och IFVs än så länge mot ett Ukrainskt försvar som verkar ha gömt deras tunga stridsvagnar någonstans och väntar på ett bra läge att visa sig.
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Skulle Sverige säga "här, du får en snabbutbildning i vapenhantering, du får med dig dessa vapen och förnödenheter" Men Sverige skulle aldrig hjälpa till med sådant.

Så absolut, hade jag dödat en Ryss innan jag dör så hade jag varit stolt.
Men vad ska jag möjligen kunna göra? Åka ner med min kökskniv?

Det finns frivilligaförband. Osäker vad som gäller om man är outbildad militärt dock.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ukrainarna fortsätter att eliminera ryssgrisar. Fler Z-ombie bilar förstörda i Södra Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=sQPLOMV1qiM

Undrar om det kommer att visas på Svt eller Tv4?
Citera
2022-02-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sanktioner är ett långsamt vapen, och totalt är det ganska stora grejer.
Putin blev igår blixtinkallad på ett förklaringsmöte med stora ryska affärsmän pga detta, så någon effekt har det ju.

Håller dock helt med att det är långt ifrån tillräckligt.
Man hade behövt göra något som har direktverkan och som slår rakt mot dom ryska trupperna, och då är det egentligen bara militära medel vi talar om.
En något mjukare linje är att västvärlden förhoppningsvis hjälper Ukraina med teknologiska förehavanden just nu.
Radar-blockeringar och liknande.

Ja, sanktioner är ett långsamt vapen. Men Ukraina behöver hjälp NU.
Utför sanktioner som är kännbart NU.

Finns det källa på att Putin blivit inkallad på förklaringsmöte eller är det bara ett löst rykte från något obekräftat twitterkonto?

Jag lovar, samma dag som Ryssland tagit över Ukraina så kommer EU släppa på sanktionerna ändå, för då är "kriget över, inget blod spills". Och Rysslands ekonomi kommer att återhämta sig från det lilla som deras fjuttiga sanktioner har skadat.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kali3141
Ingen verkar bry sig om Ukraina. Alla köper olja och gas som vanligt och verkar som både USA, UK och EU köpt upp hela putins lager. Tyskarna fortsätter importera gas och fylla på putins krigskassa samtidigt de oroar sig för flyktingströmmar... Vart fan är världen påväg? Krävs det ett krig HÄR för att folk ska vakna?

Detta är riktigt tragiskt, mest tragiskt efter Ukrainas lidande är faktiskt att det blir slutet för NATO. Lycka till att få nya medlemmar då de blir invaderade utan hjälp vilket ger putin/hitler veto.

Vad jag inte förstår är hur det fortfarande finns troll som tror på ett enda ord Putin säger?
Han agerar som en 5åring vilket de flesta kan se, och det är väl så man säger att de "går i barndom" när de blir senila med skillnaden att han är psykopat med föräldrarna inte sagt ifrån.

Ukraina får skylla sig själva eftersom de tillät sig bli överkörda av globalisterna som bara använder befolkningen som kanonmat. Det är tom möjligt att globalisterna medvetet provocerade Ryssland så att de attackerade Ukraina för att göra Putin impopulär.

Sverige ska ta denna läxa och inse att gå med i NATO är ingen bra idé eftersom då kommer man enbart bli en schackpjäs och ni svenskar blir enbart förbrukningsmaterial.
Citera
Medlem
Anledningen till att europeiska makter är så ovilliga att sanktionera Rysslands olje- och gasindustri är att de behöver Rysslands naturgas mycket mer än vad Ryssland behöver deras pengar.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Läste du inte vad jag skrev precis eller kan inte din efterblivna hjärna uppfatta text?

Jag skrev TYDLIGT att;

INTE "VI" SOM I VARJE ENSKILD INDIVID SOM LEVER, UTAN ATT EU, NATO, ALLIANSER KOMMRE BLI IHÅGKOMNA SOM DE STÖRSTA FEGISARNA I HISTORIEBÖCKERNA.

Skrev I N G E N T I N G om att några individer ska spela hjältar och åka och kriga.
Läs, förstå, läs om, läs rätt. Idi

Ja, starta WW3 med atombomber och miljarder döda i atomvinter.

Eller så blir de ihågkomna som dem som INTE startade WW3...

Andra alternativet låter bäst. Eskalera inget vidare.
Citera
2022-02-25, 10:56
Medlem
olikafargers avatar
Jag hoppas och tror att ryssarnas moral kommer sjunka och redan är låg. Det finns ingen anledning för ryssarna att attackera och döda sitt brödrafolk bara för att Putler vill det.
Citera
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tror att Putler och hans lakejer skulle backa, men man vet aldrig. Hursomhelst så är det värt det.

Tror inte jag. Han har precis genomfört en pre-emptive strike mot Ukraina innan odm blev insmusslade i NATO.
Jag tror att konsekvensen av motattack från NATO är MAD. Förutsatt att jag har rätt, är det värt att eliminera en hel kontinent över Ukraina?
Citera
Hur är det med Moldavien? Dom kan ju ligga risigt till. Ett av Europas fattigaste länder lär ju ha mycket att sätta emot när det väl kommer till kritan.
Citera
2022-02-25, 10:57
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad är det för vapen de har fått?
Biden skickar framförallt avlånga paket till Ukraina. På etiketterna står det bland annat: pansarvärnsrobot, Javelin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in