2022-02-25, 11:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaStavar
Med den retoriken kan vem som helst göra anspråk på territorium, t.ex. skulle Sverige kunna säga att Finland tillhör dem för att de var en del av det svenska riket under stormaktstiden. Samma gäller Estland, Lettland, Pommern osv. Det är rent utsagt löjligt.

Du menar nog att det inte är "önskvärt". I själva verket är det så det alltid fungerat genom historien. Det finns bara en naturlig grundlag och det är djungelns lag.
Citera
2022-02-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Du har ju varit USAs bitch de senaste 30 åren och verkar älska lgbtq+ och den muslimska massinvandringen så vad gör du på FB? Ryssland står upp för den normala människan, USA promotar den exakta motsatsen. Ryssland har redan besegrat USAs marionetter i Kiev och får gärna komma och befria oss svenskar sen.

Om du kollat mina gamla inlägg och drar dom slutsatserna kan jag inte göra annat än betrakta dig som sinnesslö och en fortsatt diskussion med dig vore meningslös.
Citera
2022-02-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Här har vi en till tuff blatte som leker allan bakom skärmen.

Jag är inte redo att dö för någon ryss. Därför tycker jag att vi inte ska eskalera något mot någon. Låt de där ryssarna göra upp för sig själva.

Är du redo att dö för Ukraina, blatte?

Du är verkligen en inavlad nazist.

Jag anser att det aldrig har funnits större anledning än nu att använda sig av militären.

Putin är en tjock&flintskallig version av Hitler som är enklast att stoppa nu.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdskeppet
Är det fler länder som förtrycker sin ryska minoritet?
Finns ryska minoriteter i de baltiska staterna också. Om det finns ryska minoriteter kan Putin alltid hävda förtryck.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
De har intagit Ukraina på en dag och lite växel. Deras moral är det nog inget snack om.

Haha intagit? Lugn nu. De har knappt kommit någon vart. Tänk på att Ukraina inte var beredda för invasion utan hade garanter från NATO att Ryssland ej skulle attackera.

Nu när Ukraina har mobiliserat sina trupper så kommer dom inte komma så mycket längre.
Citera
Medlem
[quote=housepussy|79237711]läser just nu att ryska trupper är redan framme vid kievs förorter.

måste säga att ryssarnas frammarsch mot kiev gått snabbare än vad jag förväntade mig. jag förmodar att ryssarna har under kontroll alla områden öster om floden dnepr.

är ukrainas armé så pass underlägsen?[/QUOTE

Kyiv skulle ju ha fallit idag. Det verkar helt lugnt när man ser life-stream. Jag tror inte dom ryska förbanden vet vilka dom skall angripa och då blir dom själva angripna.

Ukrainas armé håller stora reserver gömda så att dom inte angrips ifrån luften. Kriget går absolut inte brfa för Ryssland eftersom man inte har något mål med invasionen.
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ukrainarna fortsätter att eliminera ryssgrisar. Fler Z-ombie bilar förstörda i Södra Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=sQPLOMV1qiM

Det där såg ju inte ut som jättemoderna grejer ryssarna kör med...

Några gamla lastbilar med gamla kanoner på släp. Akor från 50-60-70-talet typ?
Citera
2022-02-25, 11:02
Bannlyst
Ryssland stänger sitt luftrum för brittiska flyg.
Citera
Bannlyst
[quote=ShariaInstructor|79237792]
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
läser just nu att ryska trupper är redan framme vid kievs förorter.

måste säga att ryssarnas frammarsch mot kiev gått snabbare än vad jag förväntade mig. jag förmodar att ryssarna har under kontroll alla områden öster om floden dnepr.

är ukrainas armé så pass underlägsen?[/QUOTE

Kyiv skulle ju ha fallit idag. Det verkar helt lugnt när man ser life-stream. Jag tror inte dom ryska förbanden vet vilka dom skall angripa och då blir dom själva angripna.

Ukrainas armé håller stora reserver gömda så att dom inte angrips ifrån luften. Kriget går absolut inte brfa för Ryssland eftersom man inte har något mål med invasionen.
Vad svammlar du om? Vi kollar inte på samma krig.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Är det någon som hittar fungerande live kameror över Kiev nu alla verkar ha slutat fungera . Har det bombats eller släckts ner av ryssarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Du är verkligen en inavlad nazist.

Jag anser att det aldrig har funnits större anledning än nu att använda sig av militären.

Putin är en tjock&flintskallig version av Hitler som är enklast att stoppa nu.

Du vill att vi ska använda "militären" mot Ryssland, men är själv inte redo att dö. Är det så?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Haha intagit? Lugn nu. De har knappt kommit någon vart. Tänk på att Ukraina inte var beredda för invasion utan hade garanter från NATO att Ryssland ej skulle attackera.

Nu när Ukraina har mobiliserat sina trupper så kommer dom inte komma så mycket längre.
Visst visst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in